[15. SMK] Kako (p)ostati kupčeva prva izbira?

18.05.2010 ob 10:00
V sončnem Bernardinu je od 18. do 19. maja 2010 potekala že 15. Slovenska marketinška konferenca, največji dogodek marketinške stroke pri nas. Zbralo se je vsaj 500 zanesenjakov, ki verjamejo, da je prav v zadovoljevanju kupca in zaposlenega ključ do uspešnega podjetja. Osrednja tema konference je bila "Kako (p)ostati kupčeva prva izbira?" Med predavatelji so bili svetovni guru kulture in vodenja podjetij, Rene Carayol, Rok Trošt, uspešen poslovnež v švicarskem DuPontu ter mnogi drugi domači in tuji predavatelji. Da je Slovenska marketinška konferenca več kot uspela, sta se strinjala tudi oba soorganizatorja: Peter Frankl, odgovorni in glavni urednik Časnika Finance ter dr. Maja Makovec Brenčič, predsednica Društva za marketing Slovenije.
Predsednik programskega sveta je bil Iztok Sila, Telekom Slovenije. Ostali člani programskega sveta pa so bili: Maja Makovec Brenčič, EF, Uroš Cvetko, Valicon, Zoran Trojar, sonce.net, Sašo Dimitrievski, Pristop, Jure Velikonja, SKB, Milena Štular, PS Mercator, Davorin Šimunič, Ledo, Tatjana Pogačnik in Peter Frankl, Finance.

"Zadovoljstvo, zaupanje in zvestoba." Ključni koncepti trženja, ki so bili vsebinsko središče letošnje, že 15. SMK. 

Slovenska marketinška konferenca 2010 je postregla s številnimi koristnimi informacijami in nasveti:
  • Motivacijski govornik, specializiran na vodenje in kulturo, Rene Carayol, nas je naučil, da je potrebno ugotoviti, v čem smo drugačni, izvirni, posebni in da ni potrebno upravljati, potrebno je voditi. Ena od glavnih misli njegovega govora je: "Kdor odneha, ne zmaga, kdor zmaga, ne odneha." 
  • Rok Trošt, ki že 7 let dela na vodilnih položajih v DuPontu, nam je zaupal, da ni dovolj imeti odličen produkt, zagnanost, patente in prevedbe, treba je razmišljati o kupcu. Kar tudi veliki spoznajo šele, ko jim ne gre.
  • Izšla je 15. številka edine strokovno-znanstvene revije na področju marketinga, Akademija MM, letno poročilo Društva za marketing Slovenije ter popolnoma prenovljeno spletno mesto DMS.
  • Od avtomobilistov BMW, Kia, Peogeot smo se naučili, da produktna naravnanost ne zadostuje, saj dober model in kakovosten avtomobil nista dovolj. Potrebno je razumeti trženjske pojme, kot so segmentacija, pozicioniranje, ciljanje, trženjski splet, ki pritiče vsakemu posameznemu segmentu kupcev.
  • Od Jaka McKeeja, ki je poročal o svojih letih delovanja v Legu, smo se naučili, da se tudi največji lahko znajdejo na robu propada, če ne razumejo porabnikov novega tisočletja. Ko se jim je Lego prilagodil, je začel ponovno zmagovati.
  • Od nominirank za marketinško direktorico leta, Tine Kumelj, Ljubljanske mlekarne, Anamarije Stančič, Žito in Barbare Uranjek, BMW Group Slovenija, pa smo se naučili, da se podjetje mora transformirati iz proizvodnega v marketinško in iz prodajalca avtomobilov v podajalca doživetij.
Slovenska marketinška konferenca 2010 je na večerni podelitvi prinesla tudi nove zmagovalce. Poskali smo zmagovalkam:  Slovenska marketinška konferenca se je drugi dan posvetila merjenju ali "hardwaru", če citiramo Carayola. Za razliko od prvega dneva, ki je bil namenjen "softwareu" v podjetju, je bil drugi dan namenjen merjenju uspešnosti in učinkovosti. Podjetje in ljudje potrebujejo dobrega vodjo kot dobro strukturo. Le tako pridejo do številk in se lahko odločijo za investicije, nove znamke in fokusirajo kupce.
  • 3G so govorili o 3Z. Grand je najbolj priljubljena znamka kave na Balkanu, zadovoljstvu in zaupanju sledi zvestoba. Glorija je revija, ki ženske razume, njeno vodstvo pa razume engagement marketing. Generali pa je zavarovalnica, ki je zbudila trg, saj se je prva spomnila, da obstajajo zaradi potrošnikov in začela živeti za potrošnike.
  • A.T. Kearney je predstavil raziskavo, kako imamo ljudje v glavi miselne proračune – koliko smo namenjeni porabit denar in vložit napor, da nekaj kupimo. Uni Credit je predstavil, kako so spremenili zaznavo o sebi in postali banka, v katero si ljudje upajo iti. In več. Big Bang pa je predstavil, kako merijo.
  • Kupci so tudi ipsiloni. Pravzaprav je generacija Y (15 – 25) ena najbolj targetiranih. Y rad kupuje znamke, a jim ni zvest. Je gurmanski, a rad kupuje junk. Je avanturističen, rad prisluhne novim stvarem, a se zelo hitro naveliča. Želi doživetje in močna čustva, a hitro pozabi.
Več o letošnji Slovenski marketinški konferenci si lahko prebrete na http://www.finance-akademija.si/smk/.

Prezentacije zgoraj omenjenih predavanj Slovenske marketinške konference si lahko ogledate v spodnjih datotekah oziroma prezentacija Reneja Carayola "Becoming The People's Champion" je dostopna na povezavi www.carayol.com/sloveniamarketing/.
 
Vsa objavljena dela so zaščitena z določbami Zakona o avtorski in sorodnih pravicah. Kopiranje vsebine ali delov vsebine ter javno navajanje ali objava, brez pisnega dovoljenja avtorjev, je nezakonito. Objavljene so tiste prezentacije, katerih avtorji so dovolili njihovo objavo.

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem