[DMS in EF] Delavnica o netnografskem raziskovanju

09.09.2012 ob
Na svetu je le peščica strokovnjakov, ki se ukvarjajo z (novo) metodo raziskovanja tržišča – netnografskim raziskovanjem, a hkrati ogromno uporabnikov, ki jo soustvarja. V sodelovanju s prof. dr. Ireno Ograjenšek (EF), ki je povezovala pogovor, in Ekonomsko fakulteto v Ljubljani je bilo v okviru letne konference Evropske mreže za poslovno in industrijsko statistiko (ENBIS-12) za člane DMS organizirano ekskluzivno srečanje, na katerem je Robert Kozinets (Chair of Marketing, York University, Kanada), glavni govornik konference in eden tistih, ki danes resnično spremlja pogovore na spletu, govoril o netnografskem raziskovanju in njegovi uporabnosti v praksi.

Povezane vsebine:
Danes, ko se svet srečuje s številnimi izzivi, je okolje še toliko bolj kompleksno, dinamično in zahteva drugačen pristop, velika podjetja pa so zaradi tehnološkega napredka nadomestljiva. Strokovnjaki v marketinških oddelkih so danes še toliko bolj osredotočeni na globlji vpogled v potrošnika. Pričakuje (oziroma skoraj že zahteva) se, da vodje marketinških oddelkov vedo, kaj se dogaja z njihovimi obstoječimi in potencialnimi potrošniki.

Predvsem na družbenih omrežjih, kjer potrošniki:
  • dnevno izmenjujejo mnenja,
  • se pogovarjajo,
  • si zaupajo mnogo več kot sicer,
  • si svetujejo,
  • vse to pa tudi oplemenitijo z video vsebinami, fotografijami, povezavami na druga spletna mesta …

Spremljati pogovore na družbenih omrežjih pomeni poslušati. Se v pogovor tudi poglobiti. In to upošteva tudi (nova) kvalitativna metoda netnografija, ki se uporablja za raziskovanje vedenja porabnikov v skupnostih, ki so prisotne na internetu, predvsem potrošnikove kulture. Gre za raziskavo, ki je rezultat terenskih raziskav kultur in skupnosti, ki se pojavijo na spletu z uporabo komunikacij, ki temeljijo na uporabi interneta. 

Ljudje še pred desetimi leti niso verjeli, da se bo zgodila revolucija na družbenih omrežjih. Danes je tukaj in številni strokovnjaki s področja raziskovanja vedenja potrošnika ubirajo nove smernice uporabe podatkov, ki so posledica dinamičnih pogovorov na različnih komunikacijskih platformah.

Kot je na predavanju izpostavil Robert Kozinets: »Ljudje na spletu govorijo o marsičem. In ni jih potrebno več spraševati za mnenje.« Kar pa za vodje marketinga predstavlja nov izziv. Pogovorov ne morejo nadzirati in pogovora potrošnikov na internetu ne morejo usmerjati. Lahko pa ga analizirajo in z metodami etnografije pridobijo bistveno bolj »žive« podatke, v nasprotju s klasičnim analiziranjem medijev. 

Številna podjetja, ki so se s pomočjo netnografije poglobila v vsebino dinamičnih pogovorov na internetu, imajo danes na tržišču inovativne izdelke. Ugotovili so, kaj je potrošnikova potreba, našli rešitev in ustvarili dobiček. 

In to je tudi bistvo pogovora.


Robert Kozinets about netnography, lecture for Slovenian Marketing Association's members in Ljubljana:

"Data mining doesn't know what to do with photos and videos, they don't get context - you need human intelligence for that."

"Netnography is not about numbers - even one post, statement, rich post can be valuable."

"Netnography is the right method for specific questions, like meaning behind your brand, links, trends, new patterns in behavior, new ideas ..."

Mediji o dogodku:

Ko splet spregovori - Robert Kozinets o netnografiji



Še več, si lahko preberete v spodnjih člankih:

Click to Connect: Netnography and Tribal Advertising

Getting Closer to the Consumer: How Nivea Co-Creates New Products

Netnography: The Marketer’s Secret Weapon

Datoteke

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem