Fanfara 2014: Brez marketinga? Brezveze.

09.04.2014 ob 9:30
Za nami je že sedma uspešno izpeljana Študentska marketinška konferenca Fanfara v organizaciji 31 aktivnih članov Študentske sekcije Društva za marketing Slovenije. 9. aprila 2014 smo v ljubljanski Festivalni dvorani več kot 460 marketinškim navdušencem pokazali, zakaj bi bil svet brez marketinga siv, žalosten in brezvezen. Udeleženci so se poleg predavanj slovenskih in tujih strokovnjakov lahko udeležili tudi dveh delavnic in debate, ob vsem tem pa širili mrežo poznanstev, ki jim bo v prihodnosti zagotovo prišla še kako prav.
Po registraciji in uvodnem druženju smo najprej prisluhnili Tomažu Stritarju (Uspešen podjetnik), ki nam je na zelo zabaven način predstavil socialno podjetništvo in njegovo razvitost v Sloveniji. Vse navdušence nad to vejo podjetništva je spodbudil, naj se v njem preizkusijo in naj ne obupajo takoj, saj si lahko z malo sreče in znanja ustvarijo službo, v kateri bodo neizmerno uživali.

Sledilo je predavanje Tomaža Žontarja iz Europlakata. Govoril o pomembnosti interaktivnosti medijev s potrošniki. Medijska pokrajina se dnevno spreminja, zato se mu zdi pomembno, da uspemo slediti novim tehnologijam. Komunikacija s potrošniki se je spremenila iz monologa v dialog, kar zahteva še dodatno prilagajanje medijev v zunanjem oglaševanju.

Po odmoru nam je o uspehu pogumnih spregovoril Gorazd Prah iz Ustvarjalnika: »Veščine prihodnosti so vodenje in uporaba novih tehnologij,« ter tudi empatija, odprtost za nove poglede, novi mediji, čustvena inteligenca, učinkovita komunikacija, prilagajanje novim situacijam in timsko delo.

Nikola Vojnov iz makedonske agencije New moment nam je kot prvi tuji predavatelj razložil, kako pomemben faktor v oglaševalski agenciji igra kreativnost. Ker sam prihaja iz Makedonije, majhne balkanske države, kjer se oglaševalski proračuni nikakor ne morejo primerjati s tistimi iz zahodnega sveta, je še toliko bolj pomembno, da gledamo na oglaševanje iz drugačne perspektive. »Pomembno je, da se osredotočimo na lokalno in ne kopiramo večjih, že uveljavljenih idej.« (Nikola Vojnov)

V odmoru za kosilo smo se okrepčali ter priložnost izkoristili za spoznavanje novih ljudi in deljenje mnenj o slišanih vsebinah.

Po tem smo prisluhnili Sebastjanu Jeretiču iz Neuroagencije, ki je predavanje začel z oceno stanja marketinga v Sloveniji. Ocenil je, da imamo v Sloveniji zelo dobro razvit kreativni del marketinga, manjka pa nam učinkovitostna strategija. Skozi predavanje nam je želel približati, kako naše misli in dejanja izvirajo iz možganskih procesov in kako zelo je pomembno razumevanje psihologije iz vidika marketinga. Sebastjan Jeretič: »S pomočjo psihologije lahko dosežemo veliko večjo učinkovitost marketinških aktivnosti.«

Sledila je debata na temo zakaj (ne) marketing, v kateri sta se pogovarjala Aljoša Bagola in Maja Hawlina. Ali je marketing še vedno pomemben? Mnenja med Majo in Aljošo so se seveda razlikovala: prva je kot psihologinja mnenila, da marketing povzroča veliko »smetenja in ekološko krizo« (Maja Hawlina), drugi pa je kot oglaševalski težkokategornik zagovarjal stališče, da: »... je marketing del ekosistema in da je kot srce, ki po medijskem ožilju poganja povpraševanje.« (Aljoša Bagola)

V zadnjem delu konference nam je James Whatley iz Ogilvy&Mather predstavil tri zanimive študije primerov s področja družbenih medijev. 

James Whatley,  guru družbenih omrežij in mobilni “geek”, je iz Londona priletel, da nam predstavi tri zanimive študije primerov s področja družbenih medijev - prvi je prikazal pohištveno podjetje, ki je na družbenem omrežju Twitter z objavami doseglo ogromen odziv, pri drugem pa nam je na primeru oglasa Coca-Cole pokazal, kako na družbenih omrežjih uspešno izbrati ciljno skupino. V zadnjem primeru smo spoznali kampanjo »Travel Yourself Interesting«, ki je porabnike s pomočjo Twitterja popeljala po svetu.

V vseh primerih je bil odziv sledilcev fenomenalen – dokaz, da podjetje ne rabi veliko denarnega vložka, da bi bilo uspešno na družbenih omrežjih: »Ključ je avtentičnost!« (James Whatley). Whatley je zaključil poučno: »Moj nasvet se glasi: veliko berite!«

Delavnici »Preskok na digitalno« in »Razgovor za službo« sta poskrbeli za najbolj dinamičen del Fanfare, saj so udeleženci ne le poslušali, temveč tudi sami viharili možgane in se preizkušali v različnih scenarijih razgovorov za službo.

Za zaključek marketinškega dneva, pri katerem so se marsikomu pocedile sline, je poskrbel Til Pleterski iz Hoodburgerja. Kako začeti uspešno zgodbo z minimalnim vložkom in kako doseči, da namesto tebe o tvojem produktu govorijo ljudje? »Kljub finančnim omejitvam mladega rastočega podjetja smo veliko časa posvetili komuniciranju blagovne znamke in produkta, kar se nam obrestuje,« je predavanja na Fanfari sklenil Til Pleterski.

Fanfara pa s koncem predavanj še ni bila čisto končana – zvečer so udeleženci z mreženjem nadaljevali v zabavnem okolju na vrhu Nebotičnika. Ob odlični glasbi so popolno zaključili “nebrezvezen” marketinški dan.

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem