[KOLUMNA] Uvod v Marketinški fokus: Kam se razvijajo trgovske blagovne znamke

22.01.2012
Lastne znamke trgovcev postajajo vedno bolj pomembno orodje razlikovanja in konkurenčne prednosti, saj z njimi trgovci nadgrajujejo svojo ponudbo ter gradijo dolgoročen in lojalen odnos do potrošnikov. Razvoj ponudbe izdelkov lastnih znamk je za trgovca pomemben s poslovnega vidika. Izdelki lastnih znamk so posebni, omogočajo trgovcu ločevanje od neposrednih primerjav s konkurenčnimi trgovci ter večajo atraktivnost ponudbe na prodajnih policah. 
Izdelki lastnih znamk močno vplivajo na celotno podobo samega trgovca, saj nosijo njegovo ime. Delež prodaje izdelkov lastnih znamk v svetu iz leta v leto narašča. Trendi napovedujejo, da bodo lastne znamke postale znamke prihodnosti.

Na 53. Marketinškem fokusu bodo v prispevku Mojce Avšič in Andreje Zadnik Andoljšek (Mercator): Kam se razvijajo trgovske blagovne znamke predstavljeni ključni trendi razvoja ter spremembe v strukturi portfelja lastnih znamk. Portfelj lastnih znamk trgovcev se v zadnjih letih spreminja kot odziv na agresiven vstop diskontnih trgovcev na trg in iskanje novih konkurenčnih prednosti. Tradicionalna tri-nivojska strategija trgovske znamke se spreminja, prihaja do vedno večje diverzifikacije nišnih podznamk, kot posledica prilagajanja potrebam potrošnikov. Trgovci zato načrtujejo vrsto novosti in obogatitev asortimana ponudbe, pri tem pa v sam proces izbire izdelkov vedno bolj vključujejo potrošnike. Pri uvajanju izdelkov v linije lastnih znamk v ospredje vse bolj vstopa tudi vidik trajnostnega razvoja in sledljivost izdelkov.

Danes lahko rečemo, da so se določene lastne znamke trgovcev na trgu razvile iz generične alternative v samostojno blagovno znamko. Trgovci se vedno bolj usmerjajo v razvoj samostojnih blagovnih znamk znotraj posameznih kategorij, kjer se podoba embalaže popolnoma oddaljuje od tipične podobe trgovske znamke in ni neposredno povezana z imenom trgovca. Prihaja do pomembnega premika od pozicije trgovcev kot prodajalcev lastnih znamk v pozicijo razvijalcev in proizvajalcev lastnih znamk.

V Mercatorju že od nekdaj posebno pozornost namenjamo stiku s potrošnikom in gradnji zaupanja s kakovostno in široko ponudbo izdelkov lastnih znamk. Zavedamo se odgovornosti, ki jo imamo do potrošnikov, zato nenehno vlagamo v kakovost in razvoj naših izdelkov ter sledimo sodobnim prehranskim smernicam, saj jim želimo v vsakem trenutku ponuditi najboljše.

Andreja Zadnik Andoljšek (direktorica Sektorja za upravljanje blagovnih znamk, Mercator d.d.)

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.