[PO DOGODKU - BUSSINES MODEL GENERATION] Ne pišite, ampak rišite

08.12.2017
Na zaključnem izobraževanju Marketing TOPX v letu 2017 je Jaka Kladnik (Marand) predaval o tem, kako pomembno je imeti na strateških internih sestankih ves čas pred sabo naše jasno zarisane poslovne modele, na podlagi katerih se lažje odločamo o naslednjih korakih.

"Če zna nekdo narisati svojo idejo, potem jo je zagotovo razdelal do potankosti in natančno ve, o čem govori."
(Jaka Kladnik)

"Ko določena disrupcija zmoti naše poslovanje, navadno začnemo početi neumnosti. In verjemite, danes se disrupcije dogajajo iz tedna v teden, zato moramo biti na to dobro pripravljeni. Ko smo uspešni, pogosto pademo v cono udobja in procesov, ki nam prinašajo dobiček, ne želimo spreminjati. A slej kot prej bo prišel nekdo, ki bo delal bolje od vas. Na začetku ga morda ne boste jemali resno, a po končanem testnem obdobju, ko bo svoj produkt oziroma storitev razvil do potankosti, tega igralca ne boste več mogli ujeti," 
opiše vpliv disrupcij Jaka Kladnik.

Ko začutite, da so vaši procesi 
"zabetonirani", naj vam bo to znak, da je nekaj narobe," opozarja predavatelj in predstavi primer podjetij Kodak in Fuji. Oba nekdanja velikana na področju fotografije sta po disrupcijah v njuni panogi doživela različni usodi - Kodak je ostal v starih okvirjih in procesih ter propadel, Fuji pa je del svojega znanja prenesel na druga področja (usmeril se je celo v kozmetiko) in ostal na trgu.
  

Jaka Kladnik je udeležence izobraževanja vodil skozi posamezne korake pri izdelavi poslovnega modela. 

Na tokratnem izobraževanju je Jaka Kladnik udeležence vodil skozi korake izdelave poslovnih modelov ter opisal značilnosti posameznih elementov. Ko so poslovni modeli zgrajeni, jih je potrebno še testirati. "Po podrobni analizi smo se odločili za enega izmed poslovnih modelov, kakšen je naš naslednji korak? Začnemo z različnimi aktivnostmi, tako analognimi kot v digitalnem okolju, s testiranji dobimo nekatere odgovore o produktu, usmerimo se v nadaljnji razvoj, ampak ključna je informacija, ki pride s trga. Postavite izdelek na trg in to bo najbolj jasen odgovor, ali bo vaš poslovni model uspešen."

Celotna reportaža bo v kratkem objavljena v naših Zapisih.

Foto: Nejc Lasič

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem