[PO DOGODKU - ETIČNI IZZIVI NA SPLETU] S svojim delom moramo biti zgled ostalim

04.12.2017
Društvo za marketing Slovenije spodbuja sodelovanje stroke in izmenjavo dobrih praks, zato smo se v začetku decembra ponovno povezali s Slovensko oglaševalsko zbornico in skupaj organizirali dogodek z naslovom Etični izzivi na spletu. V naši družbi smo gostili Ines Markovčič (Mladina), Matjaža Butaro (Grey Ljubljana), Domna Saviča (Državljan D) in Mateja Praprotnika (Radio Slovenija). Pogovor je vodila Nataša Smirnov (Httpool).
Celotno reportažo z dogodka lahko preberete v naših Zapisih.

V pogovoru so govorci z različnih vidikov osvetlili etične izzive, s katerimi se soočamo pri oglaševanju na spletu.

Ines Markovčič (Mladina) predstavlja vidik medijev: "O objavi določene vsebine se odločamo interno. Smo dovolj drzni, da upamo reči ne in zavrniti vsebino oglaševalca, na prvo mesto postavljamo našega bralca. Oglaševalske vsebine morajo biti jasno ločene od novinarskih.  Včasih nam očitajo, da edini zavračamo določeno oglaševalsko vsebino, a sami sledimo načelu, da je lažje dobiti novega oglaševalca kot bralca, ki si ga izgubil na ravni etike."


"Lažje je dobiti novega oglaševalca kot bralca, ki smo ga izgubili na ravni etike," je prepričana Ines Markovčič (Mladina).

Matej Praprotnik (Radio Slovenija) razmišlja: "Odgovornost je na strani urednikov. V svetu spletnih družbenih omrežij se vsak dan srečujemo z vprašanjem, ali je določena vsebina primerna za objavo. Smernice na digitalu nikoli nismo zapisali, veliko je eksperimentiranja, določanja smernic z zdravo presojo. Uredniško mesto je širok pojem in obstaja tudi v agencijah, čeprav so v njih drugače poimenovani. Če so etična načela urednika dovolj močna, potem ekipa nima težav. Sam želim delati razliko s svojim početjem. Raje sem zgled za tiste, ki si želijo delati pravilno, kot da bi kričal na tiste, ki nekaj počnejo narobe."


"Raje sem zgled za tiste, ki si želijo delati pravilno, kot da bi kričal na tiste, ki nekaj počnejo narobe," razlaga Matej Praprotnik (Radio Slovenija).

Domen Savič (Zavod Državljan D) poudarja, da samo boj aktivistov na tem področju ne bo dovolj, da se stvari uredijo: "Samoregulacijska novinarska orodja niso dovolj, saj ne predvidevajo nobenih sankcij za kršitelje. Zato smo začeli nagovarjati oglaševalce, kako lahko dovolijo, da se njihovi oglasi pojavljajo ob spornih vsebinah. Samo nagovarjanje aktivistov pa ne bo dovolj. Najprej je potrebno počistiti oglasne vsebine ob najbolj senzacionalističnih člankih, črni kroniki, tu je potrebno potegniti mejo, če se bo že to uredilo, bomo naredili že ogromno. Svojevrsten paradoks je, da oglaševalci bolje razumejo etiko kot novinarji, ki predstavljajo četrto vejo oblasti."


"Najprej je potrebno počistiti oglasne vsebine ob najbolj senzacionilstičnih člankih," izpostavlja Domen Savič (Zavod Državljan D).

Kako pa se z etičnimi izzivi spopadajo agencije? "Vsi, ki imamo stik z množicami, moramo skrbeti za nivo etičnosti, komunikacije in kulture. Predvsem pa spoštovanje - do naročnika, občinstva, sodelavcev. V naši agenciji se ves čas trudimo, uporabljamo sodobne tehnologije in orodja, s katerimi nadzorujemo, kaj ustvarjamo in na kakšen način distribuiramo vsebino. Splet je prerasel okvirje države, zato ta danes nima več veliko vpliva. Ekosistem je izredno velik in nismo več omejeni samo na nekaj televizijskih postaj in spletnih medijev. Problem se pojavi pri moralnih avtoritetah. Zaskrbljujoče je, katere oddaje so najbolj gledane in katere vsebine so najbolj brane," je prepričan Matjaž Butara (Grey Ljubljana).

"Vsi, ki imamo stik z množicami, moramo skrbeti da držimo nivo etičnosti, komunikacije in kulture," meni Matjaž Butara (Grey Ljubljana).

Preberite tudi: Za etiko na spletu smo odgovorni vsi (Marketing Magazin)
Foto: Črt Piksi

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem