Marketinška odličnost 2015

Društvo za marketing Slovenije (DMS) je v večernem delu prvega dne 20. Slovenske marketinške konference na zaključni podelitvi v štirih kategorijah podelilo novo nagrado marketinška odličnost leta in izbralo prejemnika velike nagrade izmed vseh štirih zmagovalcev posamezne kategorije. Celtra, Postojnska jama d.d., Krka, d.d. in Adriatic Slovenica d.d. so tista podjetja, ki so s konkretnimi številkami pokazala vlogo marketinga pri izboljšanju poslovnih rezultatov podjetja, naziv velikega zmagovalca pa je prejela Postojnska jama d.d.

POVEZANE VSEBINE:

Nagrada MARKETINŠKA ODLIČNOST LETA je priznanje marketinško usmerjenim podjetjem oz. institucijam, ki s sodobnimi marketinškimi pristopi in s prepletanjem različnih poslovnih funkcij znotraj podjetja udejanjajo marketinško poslanstvo v svoje vsakodnevno poslovanje in celostno strategijo podjetja. Nagrada je namenjena celotnemu podjetju, ki je s svojo marketinško usmerjenostjo, miselnostjo in pristopi vzor celotni marketinški oziroma poslovni skupnosti. Prehod s posameznika na podjetje je pomemben konceptualni preskok, ki potrjuje poslovno funkcijo marketinga v organizaciji.

»Odličnost poslovanja nekega podjetja je v prvi vrsti odvisna od ekipe. V njej je seveda glavni vodja in zastavljena strategija, za katero je ključno, da se prevede na raven podjetja oz. organizacije ter se odraža v rezultatih. Ne glede na to, ali govorimo o zagonskem podjetju ali veliki korporaciji, ali podjetje deluje na medorganizacijskem trgu ali na trgu končnih porabnikov, je strateški marketing podlaga za vse ključne poslovne odločitve,« namen nagrade marketinška odličnost pojasnjuje predsednik DMS Darko Dujič.

Prvostopenjska komisija je izmed 2.000 poslovno uspešnih podjetij na podlagi izbranih kriterijev za uspešnost podjetij tako naredila prvi izbor 120 podjetij, ki so bila povabljena v zaključni del izbora. 29 povabljenih podjetij je s strukturiranim vprašalnikom izkazalo marketinško usmerjenost ter razumevanje in udejanjanje marketinške miselnosti v poslovanje celotnega podjetja.

Drugostopenjska komisija v sestavi  Darko Dujič (DMS in Ceneje.si), Aleksandra Brank (Bisnode), Peter Frankl (Časnik Finance), Luka Grilc (Nordica), Martin Logar (British Slovenian Chamber of Commerce), Ajša Vodnik (AmCham Slovenia) in Vesna Žabkar (Ekonomska fakulteta UL) je ocenjevala vrsto vsebinskih kriterijev, s katerimi podjetja uveljavljajo marketinško miselnost na vseh ravneh podjetja. Med vsemi finalisti v štirih različnih segmentih so tako znani zmagovalci:
  • Celtra (kategorija mala in srednja B2B podjetja),
  • Postojnska Jama d.d. (kategorija mala in srednja B2C podjetja),
  • Krka, d.d., tovarna zdravil Novo mesto (kategorija velika B2B podjetja) in
  • Adriatic Slovenica Zavarovalna družba d.d. (kategorija velika B2C podjetja).

Izmed vseh štirih zmagovalcev posamezne kategorije je bil izbran tudi glavni zmagovalec oziroma velika nagrada marketinška odličnost leta 2015, ki jo je prejela Postojnska jama d.d.

Ključna sporočila podeljene nagrade marketinška odličnost leta:

  • Marketing je preveč dragocen, da bi ga omejevali samo na oddelek marketinga.
  • Marketinško poslanstvo mora biti prepleteno z ljudmi v podjetju, s celotnim poslovanjem podjetja ter njegovo strategijo.
  • Marketing mora znati izmeriti svoje učinke in njihov vpliv na poslovanje (prihodke, dobiček in rast).

Celtra: Marketing, steber podjetja

Podjetje Celtra je na trgu informacijskih storitev prisotno od leta 2006 in je s svojimi produkti v zgolj nekaj letih prodrlo v več kot 30 držav po vsem svetu. Vrtoglav uspeh podjetja Celtra kot vodilnega na področju razvijanja platform za mobilno oglaševanje gre nedvomno pripisati tudi marketingu, ki v podjetju predstavlja enega ključnih stebrov že v procesu razvoja in lansiranja novih produktov. »Izbrani klienti so strateško vključeni že v samem razvoju in pilotnem obdobju, kar nam omogoča tako razvoj aktualnih in inovativnih produktov kot tudi ustvarjanje povpraševanja in marketinško prisotnost na tržišču,« pravijo v Celtri, ki marketing vključuje pri sprejemanju vseh strateških odločitev podjetja. Ne preseneča torej, da se podjetje lahko pohvali s številnimi mednarodno uveljavljenimi nagradami, med drugim tudi s srebrnim in zlatim steviejem, ki ga mnogi enačijo z oskarjem v poslovnih vodah. Celtrino razumevanje pomena marketinga in trud za uveljavitev marketinške miselnosti v širšem poslovnem okolju pa se ne nazadnje kaže tudi v ustanovitvi posebnega odbora znanih zunanjih kreativnih direktorjev. Podjetje ga je osnovalo leta 2013 z namenom sprejemanja strateških odločitev, ki bodo usmerjale hitro rastoče digitalno oglaševanje.

 
Postojnska jama:
Vrhunski marketing, vrhunski rezultati

Postojnska jama je del svetovne naravne dediščine in je na agendi skorajda vsakega turista, ki obišče jugovzhodno Evropo. Letno si to znamenitost ogleda več kot 620.000  ljudi. Jama je prišla na »turistično površje« zahvaljujoč marketingu, ki nenehno stremi k ustvarjanju potrebe. »Glede na to, da upravljamo  s kulturno in naravno dediščino svetovnega formata, je naša naloga predvsem vzbujanje želje po prvinskih nagonih, ki jih človek ima v svojem genskem zapisu - lepota, tišina, tema in skrivnost,« poudarjajo v Postojnski jami. A jama že dolgo ni le turistična točka – danes je veliko več, z dodatno »glamur« ponudbo je postala pravo doživetje. Ne čudi torej, da jim je strateška marketinška usmeritev prinesla zadovoljstvo obiskovalcev in najboljše ocene na spletnih portalih, kot je TripAdvisor. Celotna strategija podjetja namreč izhaja ravno iz marketinških odločitev, ki temeljijo na trajnostnem razvoju – vse kar počnejo, mora biti najbolje za Postojnsko jamo in najboljše za zadovoljstvo gosta. In prav on, je najpomembnejši del marketinga in njemu je marketing tudi namenjen. »Zato so  marketinška izhodišča  zavezujoča za vse oddelke. Prodaja, vodniška služba, gostinstvo in organizacija dogodkov se morajo podrejati marketinški platformi. Vrhunski marketing pomeni vrhunske finančne rezultate,« so prepričani.

 
Krka:
Receptura za uspeh

Skupina Krka je v letošnjem prvem četrtletju povečala dobiček za 30 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani, s svojimi farmacevtskimi produkti pa je prisotna v več kot 70 državah po vsem svetu. Recepture za farmacevtske produkte ostajajo neznanka, recept za uspeh Krke pa vsebuje tudi nepogrešljivo sestavino marketinga, ki je sicer zaradi narave izdelkov ozko in strogo zakonsko reguliran. Posledično podjetje nenehno išče inovativne rešitve in pristope – ter pri tem tudi uspeva. Prodajo izdelkov si namreč podjetje zagotavlja izključno preko učinkovitega marketinško prodajnega spleta, ponudbo svojih izdelkov pa dopolnjuje na način, da kar najbolje zadovoljuje potrebe kupcev, recimo z inovacijami farmacevtskih oblik, ki omogočajo enostavnejše in bolniku prijaznejše jemanje, ali pa v dodatnih jakostih učinkovin,  ki omogočajo bolniku bolje prilagojeno odmerjanje. »Zaradi prepoznane vloge marketinga se vse strateške odločitve sprejemajo tudi na osnovi mnenja marketinga, na primer odločitve, vezane na širjenje asortimana, vstopanje na nova terapevtska področja, usmerjanje v nove tehnološke rešitve,« pojasnjujejo v Krki.

 
Adriatic Slovenica:
Navduševati stranke

Zavarovalna družba Adriatic Slovenica je druga največja zavarovalnica v Sloveniji in se lahko pohvali s kar 650.000 zavarovanci. Marketinški cilji, ki so bili pred leti zgolj cilji marketinškega oddelka, so danes pomemben del korporativne strategije družbe, ki jih zasledujejo vsi timi v družbi, poudarjajo v Adriaticu Slovenici. »Ključna strateška odločitev, ki je začela spreminjati celotno družbo in vnašati marketinške cilje na nivo celotne organizacije, je bil projekt VETRNICA, zagnan jeseni 2012,« pojasnjujejo. Zahvaljujoč novi usmeritvi se vsak zaposleni zaveda, da je njegovo proaktivno in odgovorno delo resnična dodana vrednost le, če jo priznava stranka, ki je deležna kakovostne storitve. S projektom so dosegli osredotočenost na stranke pri vsaki odločitvi na vseh nivojih. Za dosego strateških ciljev družbe so razvili trženjsko-prodajno filozofijo »Sklenite polni KROG VARNOSTI», ki je postala poslovna filozofija celotne organizacije. Temelji na dejstvu, da vsakdo in vsaka družina potrebuje svoj KROG VARNOSTI. Zato ni pomembno, koliko zavarovanj bodo sklenili, pomembno je le, da izberejo tista, ki jih zares potrebujejo, ob tem pa poenostavijo in pomembno finančno prihranijo. V ASu želijo svoje kupce navdušiti, zato slovenskemu trgu pogosto prvi ponudijo nova zavarovanja in sodobne, tudi tehnološke napredne rešitve. Pri aktivnostih jih namreč vodi inovativna marketinška strategija, ki se med drugim kaže recimo v novem poslovnem modelu spletnih zavarovanj WIZ, ki kot pravi start up orje ledino spletne zavarovalnice na slovenskem trgu.


OBJAVLJENA PRIJAVA: Marketinška odličnost 2015 - Adriatic Slovenica



DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem