[TRŽENJSKI MONITOR DMS] Dopustovanje v letu 2015

Kam – in predvsem kako – Slovenci in ostali prebivalci naše domovine dejansko hodijo na dopust, smo preverili v tokratni, poletni izdaji Trženjskega monitorja DMS, ki ga izvaja Društvo za marketing Slovenije v sodelovanju z družbo za trženjsko svetovanje in raziskave Valicon, partnerjem DMS pri raziskavi Trženjski monitor DMS. Celotno POROČILO si oglejte tukaj.
GLAVNI POUDARKI
  • Skoraj trije od štirih prebivalcev Slovenije v starosti od 15 do 65 let so ali še bodo letos dopustovali (73 %).
  • Sonce in plaža ostajata, navkljub razvoju različnih aktivnosti in ustrezne ponudbe, prevladujoč način preživljanja dopusta, za katerega se odloči štiri petine dopustnikov.
  • Dobra polovica slovenskih dopustnikov gre  na dopust samo na en način, slaba polovica pa v povprečju na tri načine.
  • Hrvaška ostaja prepričljivo prva izbira med slovenskimi dopustniki – izbira jo več kot polovica (60 %).
  • Moč izkušnje in ustnega izročila je v turističnem sektorju izrazita, splet pa glavno orodje iskanja in rezervacij, s tem pa tudi komunikacije ponudnikov.
  • Slovenski dopustniki bodo za letošnji dopust namreč porabili nekoliko manj časa in denarja kot lani.

PODATKI O RAZISKAVI: raziskava je bila izvedena konec junija 2015 na reprezentativnem vzorcu slovenske populacije v starosti od 15 do 65 let, velikosti n=421, z metodo spletnega samo-anketiranja (CAWI), med člani spletnega panela Jazvem.si družbe Valicon.

DOPUSTOVANJE V LETU 2015


Skoraj trije od štirih prebivalcev Slovenije v starosti od 15 do 65 let so ali še bodo letos dopustovali (73 %). To je nekaj čez milijon ljudi (natančneje 1.030.000, če odstotke preračunamo v število prebivalcev). Podatek se nanaša na celo leto, ne samo na poletje. Vsi podatki od drugega prikaza naprej se nanašajo na teh 73 % vprašanih.


REZULTATI GLEDE NA LANSKO LETO

Navkljub temu da smo v spomladanskem Trženjskem monitorju zaznali pozitiven preobrat v oceni finančnega stanja in pričakovanjih z zvezi s tem, pa se v nameri trošenja časa in denarja na dopustu, v primerjavi z lanskim letom, odraža ena od ključnih ugotovitev preteklih meritev – tudi ko bo kriza mimo in bodo razmere spet bolj ugodne in optimistične, se način trošenja ne bo vrnil na stanje izpred leta 2009. Dolgotrajnost krize je pustila svoje posledice v obliki večje previdnosti in ohranjanja taktik trošenja, ki so bile osvojene v času krize, med njimi predvsem preudarnost. Slovenski dopustniki bodo za letošnji dopust namreč porabili nekoliko manj časa in denarja kot lani.

DMS zame

Društvo za marketing Slovenije združuje posameznike, ki delujejo na področju marketinga. Eden od pomembnejših ciljev Društva je uveljavitev marketinga kot poslovne filozofije.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem pregledovanja spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več o tem
Sprejmem