Raziskava iPROMa in Valicona razkriva ključne trende v digitalnem oglaševanju za leto 2025.
Digitalno oglaševanje v Sloveniji ohranja svojo rast tudi v letu 2025 – oglaševalci napovedujejo povprečno 14-odstotno povečanje naložb. Po podatkih raziskave iPROMa in Valicona največji delež sredstev ostaja namenjen prikaznemu oglaševanju (29 %), sledijo družbeni mediji (16 %) in iskalni marketing (13 %).

Učinkovitost in podatki v ospredju
Podjetja pri svojih strategijah vse bolj stavijo na učinkovitost in napredno ciljanje, pri čemer se v 83 % primerov zanašajo na lastne podatke. Poudarjeno je tudi naraščajoče zaupanje v rešitve, podprte z umetno inteligenco. »Stabilna rast naložb potrjuje trdno mesto digitalnega oglaševanja v oglaševalskih strategijah podjetja. Podjetja se močno zanašajo na lastne podatke in gradijo strategije, ki temeljijo na učinkovitosti, podatkovni podpori in rešitvah z umetno inteligenco,« poudarja Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v družbi iPROM.
Naložbe v digitalno oglaševanje bodo v povprečju zrastle za 14 %
Podjetja bodo letos v povprečju povečala svoja vlaganja v digitalno oglaševanje za 14 %. Največo rast naložb letos beleži panoga »drugo« (gradbeništvo, nepremičnine, farmacija, kozmetika, pohištvo in dom), kjer je napovedana kar 41-odstotna rast. Sledijo storitve z 20 % rastjo, medtem ko trgovina beleži 3 % rast, turizem pa ohranja proračun za digitalno oglaševanje na ravni leta 2024.

Nove oblike digitala pridobivajo na veljavi
Razporeditev proračuna po posameznih oblikah digitalnega oglaševanja ostaja razmeroma stabilna. Prikazno oglaševanje prejme največji delež, in sicer 29 odstotkov celotnega digitalnega proračuna. Sledijo oglaševanje v družbenih medijih s 16 %, iskalni marketing s 13 %, vsebinski marketing z 9 % ter oglaševanje z vplivneži in e-poštni marketing s po 8 odstotki. V ospredje stopajo novejši pristopi, kot sta pogovorni marketing (6 % proračuna) in marketing s podcasti (7 %).
Družbene medije v svojih oglaševalskih strategijah uporablja 97 % podjetij, prikazno oglaševanje 93 %, iskalni marketing 88 %, e-poštni marketing 75 %, marketing z vplivneži pa 55 % slovenskih oglaševalcev.
Zakup medijskega prostora raste
Podjetja bodo letos v povprečju povečala svoja vlaganja v digitalno oglaševanje za 14 odstotkov. Najizraziteje bo zrasel zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih, kjer je napovedana 14-odstotna rast, medtem ko se bodo naložbe v produkcijo digitalnih vsebin rahlo znižale, 3 % padec.
Naložbe v marketinške tehnologije
Povprečna letna naložba v marketinško tehnologijo je vredna 70.000 evrov, pri čemer izstopa panoga trgovine, kjer bodo podjetja v povprečju namenila nekaj manj kot 80.000 evrov letno. Razlike med podjetji so velike – razpon sega od 2.000 do 300.000 evrov.

Kaj je ključno gonilo naložb v digitalu?
Med ključnimi razlogi za investiranje v digitalne medije oglaševalci izpostavljajo:
- učinkovitost (98 %),
- transparentnost (94 %),
- napredno ciljanje (91 %),
- možnost natančne evalvacije kampanj (90 %),
- skladnost z zakonodajo (89 %).
»V zadnjih 20 letih se je vsaka sprememba na trgu odrazila v dodatnem pospešku razvoja in uporabe digitala. Tudi sedaj ne vidim razloga, zakaj bi bilo kaj drugače. Pomembnost digitalnega oglaševanja se povečuje. Spremembe, ki jih opažam, so zaznavne bolj v dodatnem drobljenju v notranji strukturi oglaševalskih oblik, npr. marketing z vplivneži, s podcasti ipd. Vendar pa klasične oblike, kot je prikazno oglaševanje, ostajajo primarne in ohranjajo obseg uporabe,« rezultate raziskave komentira Matjaž Robinšak, partner in direktor raziskav v družbi Valicon.
O raziskavi
Raziskavo o naložbah v digitalno oglaševanje sta izvedli družbi iPROM in Valicon med decembrom 2024 in februarjem 2025. V raziskavi je sodelovalo 145 slovenskih oglaševalcev in trženjskih odločevalcev, ki so odgovorni za načrtovanje in izvajanje marketinških strategij v svojih podjetjih. Cilj raziskave je bil zajeti aktualna pričakovanja, trende in dejanske premike v strukturi naložb v digitalne medije ter ugotoviti, katere tehnologije, oblike in pristopi oblikujejo prihodnost digitalnega oglaševanja v Sloveniji.