Kljub nepredvidljivi situaciji smo uspešno izpeljali 25. Slovensko marketinško konferenco v Portorožu, ki je potrdila, da smo marketingaši pogumni posamezniki, ki si želimo nadgrajevati svoje znanje in kompetence. Preverite nekatere osrednje poudarke osrednjega marketinškega dogodka v Sloveniji.

Letošnjo Slovensko marketinško konferenco je odprl strokovnjak za znamčenje Klaus Dieter-Koch (Brand Trust). V svojem predavanju je opozoril na to, da uporabniki pričakujejo od znamk, da se odzovejo na trenutno situacijo. "To ni čas, ko se lahko blagovne znamke potegnejo nazaj in se ne odzovejo na nastalo situacijo. Covid-19 je tu in bo tu ostal, zato se moramo nanj odzvati in ga upravljati. V stabilnih časih si kupci želijo inovativnosti, zanimivih trženjskih kampanj ... skratka, odločitve sprejemajo na podlagi spodbud. V kriznih časih, si želijo več zagotovljene varnosti. Morda zdaj ni čas za razmišljanje zunaj ustaljenih okvirjev. Morda je danes čas, da razmišljamo znotraj teh okvirjev."

"V stabilnih časih si kupci želijo inovativnosti, zanimivih trženjskih kampanj ... skratka, odločitve sprejemajo na podlagi spodbud. V kriznih časih, si želijo več zagotovljene varnosti," je izpostavil uvodničar 25. SMK Klaus-Dieter Koch.

"Imamo desetletja, v katerih se ne zgodi nič in imamo tedne, v katerih se zgodijo desetletja. Karkoli naredimo danes, se že jutri zdi, da smo storili premalo. Eksponentna doba za marketingaše je že tukaj," je v svojem nastopu iz Londona v Portorož sporočil Jaka Levstek (D.Labs). Po njegovem mnenju moramo danes nekoliko spremeniti klasični model 4P:

  • Place --> Access: Kako kupci dostopajo do nas?
  • Price --> Value: Kako dojemanje cene spremeniti v razumevanje vrednosti?
  • Product --> Experience: Iz produkta se pomikamo v ekonomijo izkušnje.
  • Promotion --> Education: Kako iz promocije prestopiti v izobraževanje?

Da bom v prihodnosti marsikaj drugače, je na konferenci poudaril tudi dr. Mitja Pirc (Deloitte): "Če bi popolnoma spremenili nogometna pravila, bi imela težave tudi Lionel Messi in Cristiano Ronaldo. Ljudje nismo naklonjeni spremembam, a v teh trenutkih se, hočemo ali nočemo, dogajajo. Marketingaši moramo biti prvi, ki se odzovemo na te spremembe, a ne pozabimo - povsem enako pomembni, kot so rešitve za uporabnika, so procesi v ozadju. Med korona krizo so mnoga podjetja ugotovila, da imajo odlične rešitve za izzive uporabnikov, ampak so nekateri njihovi procesi podobni tistim v “garažnem" podjetju."

"Povsem enako pomembni, kot so rešitve za uporabnika, so procesi v ozadju," opozarja dr. Mitja Pirc (Deloitte).

Matjaž Krč (EKWB), Tjaša Tršar (MASS), Mojca Marija Pregelj (Generali Investments) in Matjaž Butara (Big Bang) so predavali o tem, kako so njihova podjetja v času covid-19 storila velike korake v smeri digitalizacije. Čeprav podjetja prihajajo iz različnih branž, je vsem skupno to, da so se pravočasno odzvali na spremembe in z drznimi potezami poskrbeli za to, da so še naprej zagotavljali dodano vrednost za svoje uporabnike.

Covid-19 je tudi za podjetje Kings Box pomenil veliko prelomnico. "Rešiti smo moral izziv, ki ga do sedaj ni rešil še nihče. Iz B2B segmenta smo se premaknili v B2C in izdelali omaro, ki vsebuje vse funkcionalnosti fitnes naprav. Ko smo jo prvič objavili na spletna družbena omrežja, je objava takoj postala viralna. Prilagodljiv marketing in ustrezno izbrani izdelki so nas pripeljali do tega, da je naša prodaja zrasla za 700 %. Ugotovili smo, da lahko v 18 dneh lansiramo izdelek od prototipa do končnega izdelka. Naše cilje si postavljamo veliko bolj ambiciozno, ker se zavedamo, kaj smo sposobni narediti," je na SMK poudaril Dejan Kobal.

Prilagodljiv marketing in ustrezno izbrani izdelki so nas pripeljali do tega, da je naša prodaja zrasla za 700 %. - Dejan Kobal (Kings Box)

Aleksandra Kregar je v svojem predavanju razmišljala o tem, kako lahko marketing dobi strateško mesto v podjetju. "Gradnja vodstvenih znanj, dober odnos s CEO oziroma komunikacija s številkami in ne kreativami, povezovanje z ostalimi funkcijami, razvoj zaposlenih v marketingu in prevzemanje odgovornosti za rezultate. To so nekatera izhodišča, na katerih lahko direktor marketinga gradi svoj ugled v podjetju in s tem dviguje interno zavedanje o pomembnosti naše funkcije."

Da marketinška kreativnost ne pozna meja, vedno znova dokazujejo Mali junaki. "Ves poslovni model, ki smo ga zastavili na začetku, temelji na tem, da nimamo zalog. Pozitivna stvar za marketing med karanteno je bila ta, da smo imeli jasne cilje. Pred sezono smo tako lahko te cilje jasno komunicirali svoji ekipi. Pri nas je v fokusu prvi P, produkt. Nam se zdita produkt in marketing nerazdružljiva. V korona času smo razvili nov produkt, knjigo za stare starše, v kateri v glavni vlogi nastopajo babica, dedek in vnučki. Starejša generacija je namreč postala še bolj ranljiva skupina in zato smo jim z zgodbami poizkušali olajšati preživljanje tega obdobja."

Da marketinška kreativnost ne pozna meja, vedno znova dokazujejo Mali junaki. Na letošnji SMK sta Rado Daradan in Mic Melanšek predstavila, kako se je blagovna znamka odzvala na svet v času covid-19.

Vsako leto predsednik programskega sveta na SMK pripelje posebnega skritega gosta. Tokrat je ta čast pripadla slovenski smučarski šampionki Ilki Štuhec, ki se je skozi svoje razmišljanje dotaknila tudi športno-marketinškega sodelovanja: "Športniku ogromno pomeni, ko so partnerji in sponzorji s tabo tudi v slabših trenutkih. Ko pride do slabih sezon ali poškodb je mnogo lažje, če te ob tem nekdo podpira, sploh dolgoletni partnerji. Po poškodbi te male zmage peljejo naprej. Če se ne boš sam motiviral, te nihče ne more. Nihče ne more namesto mene delati vaj, prav tako pa tudi nihče ne more peljati tekme namesto mene. Sem samo jaz, jasno ob močni podpori ekipe in partnerjev."

Športniku ogromno pomeni, ko so partnerji in sponzorji s tabo tudi v slabših trenutkih. - Ilka Štuhec

Drugi dan konference je odprl profesor in poslovni svetovalec Nicolas Kfuri: "To je čas, ko uporabniki od podjetij pričakujejo, da jim ta nekaj vrnejo v zameno za njihovo zvestobo. To je enkratna priložnost, da se znamke znova povežejo s svojimi uporabniki. Če smo v zadnjih letih skušali biti vedno bolj inovativni, je to čas, da se vrnemo k osnovam."

Izjemno zanimivo je bilo tudi predavanje antropologa Dana Podjeda (SZC SAZU), ki na marketing gleda povsem z drugačnega zornega kota, popolnoma usmerjenega skozi oči uporabnikov: "Ni nujno, da je vse, kar je digitalno, tudi pametno. Ljudje si vse bolj želijo tehnologije, ki jih pustijo pri miru. Nihče od nas v osnovi ne želi biti kupec, uporabnik ali stranka. Pristop podjetij in blagovnih znamk v prihodnosti bo moral biti še bolj usmerjen k ljudem."

"Ni nujno, da je vse, kar je digitalno, tudi pametno," je opozoril Dan Podjed.

Nekaj zanimivih poudarkov drugega dne:

  • David Žalec (Sadjevpisarni.si): “Na spletu ni izgovora, da nečesa nisi naredil, ker ne znaš.”
  • Matej Golob (CorpoHub): "Da viharjenje možganov ne bi bila brezciljna orgija, potrebujemo zaključek in določila, kako naprej."
  • Jernej Česen (Outfit 7): "Digitalizacija je zahrbtna princeska, ki za hrbtom skriva motorno žago."
  • Anna Albinsson (Bisnode): "Dolgočasnega marketinga ne bomo rešili samo s tem, da bomo vsebine premaknili na digital!"
Kako na poslovni svet v času covid-19 gledata gosta zaključnega pogovora 25. SMK?

Matjaž Grm (Adria Mobil): "Slabost trenutne situacije je predvsem ta, da nisi v stiku s kupcem in ga ne moreš opazovati, se z njim pogovarjati in ga spoznavati. Digitalni svet tega ne more nadomestiti. Adria Mobil se opira predvsem na svoje znanje. Ta trg smo si zgradili sami in to ima veliko dodano vrednost.”

Gregor Potočar (Infobip): “V našem svetu se veliko komunicira, veliko je marketinga. Tekmujemo z Američani, ki imajo produkte lansirane še preden so narejeni v detajle. V stik s kupcem moramo stopiti na pameten način. Vsak preferira svoj način, svoj komunikacijski kanal. SMS ima v našem primeru 98-99% open rate!

Gosta zaključnega pogovora 25. SMK sta bila Matjaž Grm (Adria Mobil) in Gregor Potočar (Infobip).


o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice