Društvo za marketing Slovenije (DMS) bo na letošnji 20. Slovenski marketinški konferenci podelilo novo nagrado marketinška odličnost leta. Priznanje je namenjeno podjetjem oziroma institucijam, ki izvajajo poslanstvo Društva in udejanjajo marketing kot poslovno usmeritev. Nominirana podjetja predstavljajo zgled za slovensko gospodarstvo, saj znajo s konkretnimi številkami pokazati vlogo marketinga pri izboljšanju poslovnih rezultatov podjetja. Dokazali so, da je osredotočenost na kupca vodilo k vzdržni rasti. O nagradi sta več povedala Darko Dujič, predsednik DMS in Aleksandra Brank, podpredsednica DMS, oba sicer tudi člana prvostopenjske komisije.

Podjetja ne morejo delovati brez vpeljave marketinških aktivnosti

Predsednik Društva za marketing Slovenije, mag. Darko Dujič, poudarja: »Odličnost poslovanja nekega podjetja je v prvi vrsti odvisna od ekipe. V njej je seveda glavni vodja in zastavljena strategija, za katero je ključno, da se prevede na raven podjetja oz. organizacije ter se odraža v rezultatih. Ne glede na to, ali govorimo o zagonskem podjetju ali veliki korporaciji, ali podjetje deluje na medorganizacijskem trgu ali na trgu končnih porabnikov, je strateški marketing podlaga za vse ključne poslovne odločitve.«


Prehod s posameznika na podjetje je pomemben konceptualni preskok, ki potrjuje poslovno funkcijo marketinga v organizaciji. Nagrada je torej bolj celostna in v skladu z dolgoročno strategijo DMS.

Marketinška odličnost se odraža v poslovnih rezultatih


Marketing je široka in zelo živa disciplina, ki se skupaj s kupci ves čas spreminja in optimira svoje pristope. Nagrada marketinška odličnost leta je tako nadgradnja nagrade marketinški direktor leta, saj v ospredje ne postavlja posameznika, temveč celotno podjetje, ki dokazuje vpetost marketinške miselnosti v njegove procese. »V marketingu se ne moremo in ne smemo zanašati na občutke in bolj kot kadarkoli lahko učinke marketinga tudi izmerimo,« pravi Aleksandra Brank.

Prav učinkovitost in merljivost marketinga sta bila povod, da izbor za marketinško odličnost temelji na poslovnih rezultatih podjetja oz. organizacije,  ki zna dokazati vlogo marketinga pri njihovem doseganju. Tu ne gre le za prispevek marketinga kot oddelka, ampak razumevanje ter vpletanje marketinške orientiranosti v celotno podjetje s strani vseh deležnikov v njem.

Ključna sporočila nagrade marketinška odličnost leta:

  1. Marketing je preveč dragocen, da bi ga omejevali samo na oddelek marketinga.
  2. Marketinško poslanstvo mora biti prepleteno z ljudmi v podjetju, s celotnim poslovanjem podjetja ter njegovo strategijo.
  3. Marketing mora znati izmeriti svoje učinke in njihov vpliv na poslovanje (prihodke, dobiček in rast).

Osredotočenost na poslovno uspešna podjetja

Prvostopenjska komisija v sestavi Darko Dujič (DMS in Ceneje.si), Mitja Pirc (Pristop), Aleksandra Brank (Bisnode) in Lovro Peterlin (Linea Directa) je izmed 2.000 poslovno uspešnih podjetij na podlagi izbranih kriterijev za uspešnost podjetij naredila prvi izbor 120 podjetij, ki so bila povabljena v zaključni del izbora. Povabljena podjetja so s strukturiranim vprašalnikom izkazala marketinško usmerjenost ter razumevanje in udejanjanje marketinške miselnosti v poslovanje celotnega podjetja. Z izpolnjenim vprašalnikom so podjetja potrdila prijavilo za nagrado marketinška odličnost leta.

»Prvostopenjska komisija je v prvi izbor izbrala podjetja, v katerih smo prepoznali primere dobre prakse in jih povabili k sodelovanju. Na takšen način smo zajeli bistveno širši nabor podjetij, ki ne delujejo le na slovenskem trgu, ampak njihove marketinške aktivnosti segajo tudi v mednarodno okolje,« je izbor prvostopenjske komisije komentiral Darko Dujič.


Drugostopenjska komisija v sestavi Darko Dujič (DMS in Ceneje.si), Aleksandra Brank (Bisnode), Peter Frankl (Časnik Finance), Luka Grilc (Nordica), Martin Logar (British Slovenian Chamber of Commerce), Ajša Vodnik (AmCham Slovenia) in Vesna Žabkar (Ekonomska fakulteta UL) je pri izbranih podjetjih ocenjevala vrsto vsebinskih kriterijev, s katerimi podjetje uveljavlja marketinško miselnost na vseh ravneh podjetja:

  • Uveljavitev marketinga/trženja na ravni korporativne strategije in vzpostavljanje poslovne filozofije, ki je usmerjena k zadovoljevanju in razvoju potreb kupcev
  • Sodelovanje marketinga pri strateških odločitvah podjetja
  • Inovativna marketinška strategija, ki se odraža v aktivnostih podjetja
  • Inovativno reševanje potreb kupcev prek razvoja novih izdelkov in storitev
  • Marketinški splet, ki se odraža v rasti in rezultatih podjetja na trgu
  • Nagrade, ki jih je prejelo podjetje v zadnjih treh letih – s področja marketinga, inovativnosti …
  • uveljavitev marketinške filozofije v širšem poslovnem okolju in prenos primerov dobrih praks znotraj in izven podjetja
  • Dolgoročnejše načrtovanje marketinških in prodajnih izzivov,  ki bodo vplivali na pozicioniranje storitev/izdelkov na trgu

Drugostopenjska komisija je na podlagi vsebinskih kriterijev naredila končni izbor finalistov v 4 kategorijah:

  • KATEGORIJA: mala in srednja podjetja, glavnina poslovanja v B2C segmentu
  • KATEGORIJA: velika podjetja, glavnina poslovanja v B2C segmentu
  • KATEGORIJA: mala in srednja podjetja, glavnina poslovanja v B2B segmentu
  • KATEGORIJA: velika podjetja, glavnina poslovanja v B2B segmentu

Imena finalistov bodo znana v sredo, 20. maja in bodo objavljena na spletnem mestu Društva za marketing Slovenije.

Izmed vseh štirih zmagovalcev posamezne kategorije bo izbran tudi glavni zmagovalec, ki bo prejel veliko nagrado MARKETINŠKA ODLIČNOST LETA 2015. Razglasitev bo potekala na 20. Slovenski marketinški konferenci, 26. maja v v Portorožu (več).

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam