Je stavek »Za vsako vašo privolitev v zbiranje piškotkov bomo posadili drevo« lahko del obrazca za privolitev ali zavrnitev zbiranja piškotkov na spletni strani? Preberite, kakšne so dobre prakse urejanja piškotkov in kako lahko tudi obrazec za privolitev ali zavrnitev zbiranja piškotov uporabite v marketinške namene.

Na skupnem dogodku DMS, Infohiše, IAB Slovenije in SOZ-a smo govorili o različnih vidikih e-zasebnosti in digitalnih storitev, med drugim tudi o tehničnih rešitvah obrazcev za privolitev ali zavrnitev piškotkov. Kako lahko te obrazce uporabimo v marketinške namene, sta predstavila Primož Govekar (Info hiša) in Zoran Savin (IAB Slovenija).

Čeprav se lahko zgodi, da nas pravila in predpisi ovirajo pri delu, povzročajo stroške, so včasih nejasni, a jih moramo poznati in upoštevati, se moramo zavedati, da pomagajo zavarovati šibkejše člane družbe in tudi za podjetja zmanjšajo možnost, da storijo kakšno napako.

Poznamo več vrst piškotkov (npr. običajni http piškotki, flash piškotki, local/session stored objects, web beacons, browser fingerprinting), za zbiranje prav vseh pa je nujna skladnost z zakonom o elektronskih komunikacijah in splošno uredbo o varstvu podatkov.

Zoran Savin podjetja spodbuja, da v opis razlogov za zbiranje piškotkov vključijo realne razloge.
Brez privolitve lahko zbirate le nujne piškotke

Obrazci za piškotke so lahko tudi vaše marketinško orodje, v okviru katerega preizkušate svojo kreativnost, a določeni pogoji morajo biti pri tem nujno izpolnjeni. Da bi bila vaša spletna stran kar najbolj ustrezno zakonsko urejena, je po besedah Primoža Govekarja potrebno najprej ugotoviti, katere piškotke in kdaj jih spletna stran sploh postreže. Razdelimo jih lahko v skupine:

  • Nujni piškotki: uporabnik se jim ne more izogniti
  • Funkcijski piškotki: uporabnik se jim lahko izogne le, če določene funkcionalnosti ne uporablja, sicer pa so tudi ti nujni
  • Analitični piškotki
  • Piškotki družbenih omrežij

Informacije o zbiranju piškotkov zapišemo na enostaven način, pa tudi podrobneje za tiste, ki si želijo izvedeti več.

Primož Govekar med drugim svetuje preprost dostop do gumba za ponoven priklic obrazca za upravljanje s piškotki.

Obrazec za privolitev ne sme pogojevati uporabe storitev, vsi gumbi morajo imeti enak videz, na voljo mora biti tudi gumb za podrobnejše nastavitve pa tudi povezava do informacij o politiki uporabe piškotkov. Brez privolitve lahko spletna stran zbira le nujne piškotke, to so tisti, ki so nujni za funkcioniranje spletne strani (brez npr. analitike). Dokler uporabnik ne privoli v zbiranje, drugih piškotkov ne smemo zbirati.

Pravila varstva osebnih podatkov zahtevajo preprost preklic privolitve. Primož Govekar zato svetuje tudi kar se da preprost dostop do gumba za ponoven priklic obrazca za upravljanje s piškotki, da lahko uporabnik kadar koli na enostaven način ponovno nastavi svoje privolitve.

Med prijavljenimi najbolj ustrezni mesti petrol.si in polkadot.si

Pred dogodkom smo podjetja pozvali k prijavi svojih spletnih strani v pregled strokovnjakom za e-zasebnost, da bi ugotovili, kako skladno s pravili so te urejene. Zoran Savin (IAB Slovenija) je predstavil zmagovalca: to sta petrol.si in polkadot.si.

Zmagovalni podjetji pregleda spletnih strani sta Polka Dot Cycling in Petrol.

Petrol si je med velikimi spletnimi mesti priznanje zaslužil med drugim tudi zato, ker ima ustrezno urejen obrazec za privolitev, hkrati pa aktivno komunicira z uporabniki in jih nagovarja k oddaji soglasja.

Kot primer dobre prakse za manjše organizacije pa je izpostavil uporabo že pripravljenih rešitev za upravljanje s piškotki, kot ima to urejeno spletna stran polkadot.si, pri čemer je zelo pomembno, kako so te nastavljene. Pri tem spletna stran jasno komunicira z uporabniki, saj je takoj mogoče razbrati, kaj uporabnik potrjuje. Poleg tega ima spletno mesto ves čas viden gumb za nastavitve zasebnosti, ki jih uporabnik lahko kadar koli spremeni. Po besedah Zorana Savina je to tako v korist uporabnika kot tudi podjetja, saj podjetje med obiskom spletne strani uporabniku lahko pokaže, da bo s spremembami nastavitev doživel boljšo uporabniško izkušnjo.

Zoran Savin tudi druga podjetja spodbuja, da v opis razlogov za zbiranje piškotkov vključite realne razloge, zbiranje pa bo pripomoglo k prikazu za uporabnika relevantnejših vsebin.

Kdo bo letošnji državni prvak v marketingu? Odprte prijave za Marketinško odličnost 2024.

VČLANI SE

PREBERITE SI TUDI:

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam