Psihološka varnost je tista, ki se je največkrat znašla v pospeških Mihe Senčarja, Žive Rus, Aleša Ugovška in Ursule Lavrenčič za leto 2023.

Vsak torek si rezervirajte 5 minut za marketing. Naročite se na marketinške novice.

Prav vsi se zavedajo pomena zagotavljanja psihološke varnosti za zaposlene, saj bodo le tako lahko dosegli največjo kreativnost. Hkrati je pomembno tudi veselje do dela, ki ga opravljamo, in veselje do dela z ekipo, s katero sodelujemo. Pred vami je 16 pospeškov, med katerimi boste zagotovo našli kakšnega, ki vam bo dal misliti …

Miha Senčar (Tenzor), mladi manager leta 2022

1. »All in« ali pozornost

Vsak dan nas bombardirajo z negativnimi novicami in nesmiselno je razmišljati o stvareh, na katere nimamo vpliva. Posameznik pa naj v svoj razvoj vloži vse, kar lahko, zato tudi podjetja v prihodnje ne smejo zmanjševati marketinških proračunov in vložkov, ki so namenjeni izobraževanju zaposlenih, saj se vse te investicije večkrat povrnejo.

2. Skoči sine, skoči

Veliko ljudi, pa tudi podjetja, se ustrašijo, ko pride do situacije, v kateri nas je strah. Po besedah Mihe Senčarja takrat nastane vakuum, kjer pa je manj trenja, zato bodo tisti, ki si bodo upali »skočiti«, tam našli dodaten zagon, boljši pospešek. Z nekaj poguma bodo tako skočili dlje. Tudi sami so v podjetju največjo rast dosegli, ko so skušali preskočiti na videz nepremagljiv prepad, posamezniki pa lahko na osebni ravni preskočimo izzive, ki so se nam prej zdeli preveliki.

3. Dinamična ključna vrednost

Razmišljati moramo, kaj je dinamična ključna vrednost, ki jo kot posamezniki ali podjetje lahko damo drugemu. Če »skačeš« v skladu z drugim pospeškom Mihe Senčarja, se dinamična ključna vrednost spreminja, zato se je o njej treba spraševati vsako leto. »Izkoristiti je treba priložnost, da se spreminjamo,« je še poudaril Miha Senčar.

4. »Leaders eat last«

»Leaders eat last« (Voditelji jedo zadnji) je naslov knjige Simona Sineka, ki med drugim govori o tem, da je v podjetju pomembno ustvariti krog varnosti za zaposlene, da ti lahko »skočijo« in se razvijajo. Vodje so tisti, ki zaposlenim dajejo gotovost, kar pa posledično spodbuja kreativnost in razvoj, podjetje pa mnogo lažje dosega rast.

Miha Senčar je izpostavil, da moramo razmišljati, kaj je dinamična ključna vrednost, ki jo kot posamezniki ali podjetje lahko damo drugim.
Živa Rus, predsednica Študentske sekcije DMS

1. Pravilo dveh minut

Živo Rus je ob spopadanju z oblico dela navdušila knjiga Davida Allena »Getting things done« (Gremo to dokončat), ki govori o organizaciji svojega dela. Na svojem seznamu opravil vsak dan izberemo tista, ki jih lahko opravimo v dveh minutah in se teh lotimo najprej. Tako se seznam hitro skrajša, posameznik pa dobi občutek, da je veliko stvari že opravljenih.

2. Ustvarjanje navad

Različni ljudje za posvojitev iste navade potrebujejo različno dolgo; od 18 do 90 dni. Pri ustvarjanju novih navad nam lahko pomaga pravilo 21 dni. Izberemo si šest navad, za katere bi želeli, da postanejo del naše rutine. Vsak dan si nato izberemo štiri od teh in jih udejanjimo, po 21 dneh pa pogledamo, katere od navad so v tem času že postale del naše podzavesti. Rezultat tega preizkusa je, da bo povprečen človek eno do dve navadi res prevzel v svoje vsakdanje življenje.

3. Moč ekipe

Živa Rus je izpostavila pomen vlaganja v ekipo, da ta postane eno. S tem tudi opravila, ki nam niso blizu, lažje opravimo, saj delamo v ekipi, v kateri se dobro počutimo.

4. Spopadanje s simptomom vsiljivca

Kadar se je Živi Rus zdelo, da je obula prevelike čevlje, si je situacijo večkrat vnaprej predstavljala v  mislih in tako obdelala vse možne zaplete. Ko se je »dogodek« dejansko odvil, pa treme sploh ni bilo več, saj ji je bil dogodek že »domač«.

Bonus pospešek Žive Rus: »Moja naloga ni, da bi bili bližnji ponosni name. Ponosna mora biti zgolj ena oseba – 6-letna jaz.« V tem primeru je vse lažje in začnemo se zavedati, zakaj počnemo, kar počnemo.

»Moja naloga ni, da bi bili bližnji ponosni name. Ponosna mora biti zgolj ena oseba – 6-letna jaz,« nam je v zaključku zaupala Živa Rus.
Aleš Ugovšek (M Sora), glavni strateg in agilnež

1. Vrednote so naša sidra, ko se spopadamo z viharji

Aleš Ugovšek je miren in pomirjen sam s sabo, ko so njegove odločitve in dejanja v skladu z njegovimi prepričanji in vrednotami. V podjetju se bodo posamezniki po njegovih besedah vedno dobro počutili, če bodo njihove osebne vrednote in vrednote podjetja usklajene. »Vrednote so naše prioritete, ki jih imamo v življenju in sidra, h katerim se vedno vračamo in zatekamo.« Kadar imajo s sodelavci v podjetju težave z odločitvami, preverijo, če so odločitve v skladu s štirimi vrednotami podjetja. »Če je temu tako, smo mirni,« je še dejal.

2. Čim večji si, tem bolj bodi ponižen

Beseda ponižen ima sicer v slovenskem jeziku bolj negativen prizvok, v angleškem je primernejši izraz »humble«. Ponižen človek se zaveda svoje vrednosti in jo ceni, razlaga Aleš Ugovšek, obenem pa se zaveda vrednosti drugega in jo sprejema. Tudi prevzemanje odgovornosti (vodje) po njegovih besedah pomeni ponižnost, hkrati pa si vodenje predstavlja tako, da vodje služijo zaposlenim. »Ponižnost je varovalka, da ne zrastemo preveč.«

3. Okvir je meja na poti do svobode

Če si stvari uokvirimo, si znotraj tega lahko postavimo strukturo, ki predstavlja varnost, takrat pa so ljudje najbolj kreativni. Psihološko varnost v ekipi lahko vzpostavimo s pravili, s tem pa članom ekipe omogočimo pogoje za kar največjo kreativnost. Znotraj okvirja so stvari, na katere imamo vpliv, okvir pa je tudi meja, do kamor lahko gremo ali kjer lahko skočimo izven okvirja.

4. Dan je prekratek, da bi prespal jutro

»Jutro je ena stranica okvirja, stranice so del moje strukture dneva.« Jutro je za Aleša Ugovška najlepši in najpomembnejši del dneva in če se jutro začne tako, kot si je zamislil, je super. Zelo rad lovi tudi sončne vzhode v hribih.

»Ponižnost je varovalka, da ne zrastemo preveč,« je zaupal Aleš Ugovšek.
Ursula Lavrenčič, soustanoviteljica startupa Hopalai

1. Ambicija

Ko uspeš s svojo ambicijo, z vajeti spustiš svoje sanje in to je pravi eliksir. Ko si upaš sanjati sanje nemogoče prihodnosti, si odpreš možnost, da se nemogoče lahko zgodi.

2. Rast

Rast je biološko nujno povezana z bolečino. Ko se mišica poškoduje, razlaga Ursula Lavrenčič, se zaceli bolj močna, da bo prihodnjič zmogla tudi nalogo, zaradi katere se je prej poškodovala. »Če razumemo, da sta rast in bolečina neizpodbitno povezani, potem ti je bistveno lažje.« V zadnjega pol leta je bilo Ursulo Lavrenčič velikokrat zelo strah, kako se bo iztekel projekt, ki si ga je zamislila, a »ko stopiš izven svoje cone udobja, lahko postaneš bistveno boljši.«

3. Zaupanje

Zaupati moramo tako v življenje kot v sodelavce, pravi Ursula Lavrenčič, četudi se zgodi, da to kdo kdaj izigra. Če izgubimo osnovno zaupanje, lahko izgubimo tla pod nogami in »pademo« v stres, katerega rezultat pa nikoli ne bo rast.

»Sreča je kot veter, več kot boš nastavil jader, več možnosti je, da se bo ujela vanje.«

4. Veselje

Treba je najti veselje v stvareh, ki jih počnemo, sicer jih ne bomo mogli početi dlje časa. »Ohranite veselje v vsem, kar počnete,« nam je za zaključek položila na srce Ursula Lavrenčič.

»Ko stopiš izven svoje cone udobja, lahko postaneš bistveno boljši,« je izpostavila Ursula Lavrenčič.
VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam