Spremembe cenovne strategije se lahko loti vsako podjetje 

Čeprav morda menite, da spremembe cenovne strategije ne potrebujete, saj beležite visok tržni delež na svojem področju, temu ni nujno tako. 

Spremembe cen se podjetje lahko loti kadar koli, za to je vedno priložnost, pravi Mitja Pirc iz družbe Kearney, ki je v okviru izobraževanja Marketing TOPX pojasnil, kako se tega lotiti. 

V petih obsežnih korakih, ki vključujejo najširši pogled na spreminjanje cen, si je treba odgovoriti na številna vprašanja o tem, kaj s spremembo cenovne strategije podjetje želi doseči in s kakšnimi prijemi se bo tega lotilo. 

Višja dobičkonosnost ni odvisna zgolj od spremembe cene. Včasih je bolj smiselno več vložiti v ostale P-je. - Mitja Pirc (Kearney)

Mitja Pirc je nanizal številne predloge in ideje, kako izboljšati posamezne prvine delovanja, da bi svojemu izdelku ali storitvi na koncu lahko določili višjo ceno. 

1. Cenovna strategija, kjer si odgovorimo na vprašanje Kje bi radi bili?.

Cenovna strategija vključuje: 

  • Segmentacijo in diferenciacijo
  • Premijsko ceno
  • Prednosti za kupca 
2. Sistem določanja cen, kjer se odločamo, kakšno cenovno strukturo bomo uporabili. 

Sistem določanja cen vključuje: 

  • Modele določanja cen in arhitekturo
  • Cenovne točke
  • Pogoje in drobni tisk 
3. Realizacija cen, med drugim opredelimo, kako bomo spreminjali ceno skozi življenjski cikel izdelka oziroma storitve. 

Realizacija cen vključuje: 

  • Politiko popustov in drugih ugodnosti 
  • Transparentnost cene
  • Spreminjanje cen
4. Cenovna percepcija, kjer ugotavljamo, kaj vse vpliva na potrošnikovo odločitev za nakup. 

Cenovna percepcija vključuje: 

  • Cenovno percepcijo s strani kupcev
  • Komunikacijo cene
5. Upravljanje s cenami, kjer preverjamo, kako so stvari urejene v zalednih sistemih. 

Upravljanje s cenami vključuje:

  • Proces upravljanja s cenami
  • Organizacijsko umestitev odgovornosti in pristojnosti za cene
  • Potrebne kompetence in veščine za upravljanje s ceno 

Ne zgolj cena, tudi ostali P-ji (proces, produkt, cena, promocija, kraj in ljudje) so sicer pomembni pri gradnji in vlaganju v blagovno znamko. Le takšni znamki pa je mogoče učinkovito dvigniti ceno. 

Na podlagi izobraževanja smo oblikovali priročnik za oblikovanje cenovne strategije, ki ga lahko najdete v vaši digitalni knjižnici.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice