Več kot 10 ur izjemno intenzivnih in zanimivih predavanj, večerja "skukaj si sam" v eni najboljših slovenskih restavracij in druženje v idiličnem okolju blejskega jezera. V vsega dveh dneh. 13 mladih marketinških talentov je na Bledu pridobivalo nova znanja, ki jim bodo pomagala pri nadaljnjem razvoju njihovih marketinških karier. Sledimo zastavljenemu cilju - z vrhunskim programom želimo iz njih ustvariti bodoče vodstvene kadre.

Izobraževanje, druženje, povezovanje. To so osnovna vodila, ki se jih drži Marketinška akademija, izobraževalni program Društva za marketing Slovenije. Druga generacija Akademije za marketinške talente je sledila zgledu prve in izkoristila junijski konec tedna za dvodnevno selitev na Bled. 13 udeležencev je čakalo zelo intenzivno petkovo popoldne, delavnico so namreč po nagovoru vodij akademije Tanje Kavran (DMS) in Nataše Mithans (Renderspace) začeli s predavanjem Lovra Grudna (Indigo Consulting). Predavatelj je v štirih urah mladim marketinškim talentom predstavil, kaj vse je potrebno za dobro marketinško strategijo. »Namen strategije ni samo postaviti cilj, kam moramo priti. Namen je to, da pri postavljanju cilja upoštevamo realne zmožnosti podjetja, kaj je podjetje sposobno operativno izvesti. Strategije ni težko zapisati, problem je pri njenem izvajanju je za začetek izpostavil strokovnjak za strateški marketing in predstavil podatka, da je kar 50% slovenskih menedžerjev prepričanih, da njihovo podjetje nima strategije, ki bi zagotavljala rast in da v dveh tretjinah primerov strategije podjetij niso zapisane v smeri, da se lahko ta odziva na spremembe in trende. »Problem se pojavi v tem, da 80% zaposlenih v podjetju navadno enostavno ne razume strategije, saj jo postavljalec naredi tako zapleteno, da se v njej ljudje izgubijo. Strategijo si morate predstavljati kot lijak, ki zajame veliko žogic, ki predstavljajo različne segmente in dejavnike, cilj pa je, da vsaka žogica ve, kaj jo čaka.«

Namen strategije ni samo postaviti cilj, kam moramo priti. -Lovro Gruden (Indigo Consulting)

Lovro Gruden je v nadaljevanju poudaril, da je temelj dobre strategije natančno zavedanje, kje smo, kam želimo in kaj za to potrebujemo. »Najprej je potrebno postaviti vizijo. Problem se pojavi, ko je vizija postavljena nerealno, saj bo vizija vplivala na strategijo, procese, celotno organizacijo in vse njene aktivnosti. Strategija je prvi nivo, kjer preverimo, ali je vizija predstavljena realno,« izpostavi predavatelj. V nadaljevanju predavanja so se mladi marketinški talenti podali v svet analiz, priprave različnih vrst strategij, dejavnikov, na katere moramo biti pozorni pri pripravi strategij in pridobljeno znanje uporabili pri praktični vaji, pri kateri so sestavili lastne strategije za fiktivna podjetja, ki so se znašla v različnih situacijah in so imela na trgu različne pozicije.

"Strategija je prvi nivo, kjer preverimo, ali je vizija predstavljena realno," razlaga Lovro Gruden (Indigo Consulting)

Po zasluženem odmoru so udeleženci prisluhnili predavanju Jasne Suhadolc (Virtua PR), ki jim je podala nekaj osnovnih napotkov o t.i. »networkingu« oziroma mreženju. Pogosto smo nekoliko preveč prepričani, da zelo dobro vemo, kako se povezovati z ljudmi, a Jasna Suhadolc je v zanimivem predavanju pokazala, kako v tovrstnem navezovanju stikov pogosto izpademo nevešči. Udeleženci akademije so tako dobili nekaj izjemno uporabnih nasvetov, kako se obnašati na različnih dogodkih, kako navezovati stike, na kaj morajo biti pozorni pri pogovoru z ljudmi na visokih položajih in kateri dogodki so še posebej primerni za navezovanje poslovnih stikov. »Pozorni morate biti tudi na držo vašega telesa. S preveč zaprtim telesom oziroma obračanjem stran od ljudi dajete vtis, da vas pogovor ne zanima. Dobro je tudi, da imate na vsakem dogodku vsaj eno poznano osebo, s katero se lahko pogovarjate, saj se lahko sicer počutite nelagodno. Če veste, da na nekem dogodku ne boste poznali nikogar, je dobro, da nanj povabite prijatelja ali prijateljico. Za navezovanje stikov so zelo primerni dogodki Društva za marketing, kjer ste posedeni za manjša omizja, za katerimi hitreje spoznate soudeležence svetuje strokovnjakinja za komuniciranje.

Jasna Suhadolc (Viruta PR) je mladim marketinškim talentom ponudila nekaj uporabnih nasvetov, kako se učinkovito mrežiti.

»V svetu digitalnih tehnologij je pomembna tudi vaša podoba na internetu. Nujno je, da vsake toliko »pogooglate« svoje ime in preverite zadetke – tako ugotovite, s katerimi temami ste povezani in kako vas vidijo morebitni potencialni delodajalci, vaši sodelavci, nadrejeni,« opozarja Jasna Suhadolc in nadaljuje z nasveti o tem, kako se obnašati na spletnih družbenih omrežjih: »Na eni strani so lahko spletna družbena omrežja izjemno dobro orodje za povezovanje z ljudmi, spoznavanje novih oseb, ohranjanje stikov. Na drugi strani lahko z neprimernim obnašanjem hote ali nehote pokvarimo svoj ugled in svojo podobo. Dobro se moramo zavedati, kdo vse vidi naše objave in kakšen je naš namen uporabe določenih omrežij. Če imamo v krogu prijateljev oziroma sledilcev naše sodelavce ali nadrejene, seveda ni pametno pretirano tarnati nad službo.« Spletna družbena omrežja postajajo tudi čedalje bolj pomembno sredstvo komuniciranja tudi v poslovnih odnosih, pogosto lahko na njih najdemo tudi nove poslovne priložnosti oziroma nova delovna mesta. Jasna Suhadolc opozarja, da navezovanje stikov v digitalnem okolju postaja čedalje bolj pomembno. »Pri sprejemanju novih prijateljstev oziroma sledilcev pa bodite še posebej pozorni, s kakšnimi ljudmi se povezujete in kdo je vaših krogih. Ne pozabite, da ljudje vidijo, s kom se povezujete in tudi to lahko vpliva na njihovo predstavo o vas,« še dodaja Jasna Suhadolc, ki udeležencem podrobneje predstavi spletno družbeno omrežje LinkedIn, ki ga ocenjuje kot najboljše omrežje za navezovanje poslovnih stikov. Mladi marketinški talenti so tako s strani strokovnjakinje prejeli celo vrsto praktičnih nasvetov in prijemov, kako se znajti v svetu LinkedIna, kako iskati poslovne priložnosti, kako obogatiti svoje profile, čemu se je potrebno izogniti ...

Vsake toliko pogooglajte svoje ime in preverite zadetke. - Jasna Suhadolc (Virtua PR)

Po dveh izvrstnih predavanjih je udeležence akademije čakala kratka osvežitev v Hotelu Golf, kmalu pa je že bil čas za odhod na novo destinacijo. Marketinške talente je namreč čakal zanimiv, a precej delovno obarvan večer v Vili Podvin. V eni najprestižnejših slovenskih restavracij se tokrat niso mudili zgolj kot gostje, ki uživajo v kulinaričnih dobrotah, ampak so bile izzvane tudi njihove kuharske veščine. Zdravici dobrodošlice in okusnim predjedem na idiličnem vrtu vile je sledil pozdravni nagovor kuharskega mojstra Uroša Štefelina, ki je lastnoročno prevzel kuharsko vzgojo marketinške ekipe. Pravzaprav kar treh ekip, saj so se udeleženci razdelili v tri skupine, vsaka pa je bila zadolžena za svojo jed – ribjo, mesno in sladico. Po kratki demonstraciji so se udeleženci akademije zapodili med nože, valje, posode in lonce ter začeli s filiranjem rib, izdelavo in polnjenjem testenin, izdelovanjem mesnih rulad, praženjem lešnikov, dolbenjem jabolk ... Skratka, po dobri uri pridnega dela in priprave jedi so se marketingaši udobno namestili na svojih sedežih in ob kapljici izvrstnega vina preizkusili, kaj so ustvarili s pomočjo profesionalnih kuharjev. Rezultat? Izvrstne jedi, ki so jih pojedli precej hitreje, kot so jih pripravili. Je že tako, da gredo kulinarične dobrote, v katere vložimo trud in jih pripravimo sami, še nekoliko bolj v slast. Udeleženci akademije so se nato poslovili od obeh predavateljev, ki sta skupaj z njimi preizkušala kuharske sposobnosti, in se odpeljali nazaj proti Hotelu Golf. Utrujenost in pozna ura sta botrovala temu, da časa oziroma energije za pijačo pred spanjem enostavno ni bilo ...

Pod taktirko vrhunskega kuharskega mojstra Uroša Štefelina je šlo kuhanje marketingašem precej lažje od rok.

Naslednje jutro je bilo znova zelo aktivno. Po jutranji kavi je marketingaše čakala delavnica o vodenju in delu v ekipi, ki jo je pripravil psiholog Sandi Kofol (O.K. Consulting). Predavatelj je na izjemno zanimiv način predstavil odnose v podjetju, med sodelavci, med podrejenimi in nadrejenimi, vse to z vidika človeške zavesti in podzavesti. Tako je med drugim opisal, kako se zgodi preklop med človekovim razmišljanjem v službi in v privatnem življenju ter kakšne so posledice, ko tega preklopa ni. »Ljudje na različne načine preklopimo med privatnim in službenim življenjem. Nekateri to storijo, ko zaprejo vrata doma in sedejo v avto, drugi takrat, ko odprejo vrata pisarne, tretji takoj, ko spijejo jutranjo kavo. Podobno je pri preklopu nazaj, nekateri to storijo, ko zapustijo poslovno stavbo, drugi tedaj, ko poberejo otroka v vrtcu ali šoli. Načinov je več, težava se pojavi, kadar tega preklopa ne storimo, saj s tem negativno vplivamo ne le nase, temveč tudi na ljudi okoli nas poudarja Sandi Kofol, ki opozarja, da na preklop pogosto otežijo posebni dogodki (pozitivni in negativni), ki vplivajo na naše ravnanje. Tako denimo rojstvo otroka, poroka, veseli dogodki v privatnem življenju nadzorujejo tudi del našim misli v poslovnem življenju, zaradi česar pri delu nismo popolnoma zbrani. In obratno, težave na delu nosimo domov in s tem negativno vplivamo na družinske odnose.

Ljudje na različne načine preklopimo med privatnim in službenim življenjem. -Sandi Kofol (O.K. Consulting)

Sandi Kofol predstavi tudi delo v ekipi, in kako pomembno je, da so v ekipah različni tipi ljudi. »Največja napaka vodij je, da v ekipo izberejo sebi enake ljudi. V ekipi potrebujete raznolikost, različne vidike, načine dela. Najboljši vodja je tisti, ki zna razdeliti naloge, povezati dele ekipa in se nato aktivno vključiti v delo, ne pa stvari opazovati od zunaj,« pojasni Sandi Kofol. Udeleženci akademije se nato lotijo dela v dveh ekipah – v dvajsetih minutah morajo iz kupa navadnega pisalnega papirja sestaviti 210 cm visok stolp, ki bo stal vsaj deset sekund. Obe ekipi se nato zagnano lotita dela, ena stavi na hitrost, drugi na stabilnost, obe pa v odmerjenem času uspešno opravita nalogo. »Z omejitvami sem želel preveriti, ali boste dovolj praktični in se boste dobro znašli pod časovnim pritiskom, in na drugi stani, ali boste dovolj natančni in zanesljivi ter postavili stolp, ki se ne bo podrl,« razloži predavatelj in razdeli posebne vprašalnike, s katerimi udeleženci ugotovijo, katere vloge v ekipi so jim najbolj pisane na kožo. Kdo je vodja, kdo kreativec, kdo se najbolje znajde kot raziskovalec, kdo je organizator, kod koordinator in kdo uživa v vlogi finalizatorja.

Marketinški talenti so dobili številne odgovore na to, kako človeška podzavest vpliva na njihovo delo.

Predavatelj je v nadaljevanju še bolj razčlenil človekovo podzavest in pojasnil, kako na obnašanje vpliva vzgoja v otroštvu. Razložil je, da so možgani nekaterih oseb ustvarjeni tako, da vsako svoje napačno ravnanje, nedoseganje ciljev in napake dojemajo kot lasten osebni neuspeh, kot da so sami ničvredni. Spet drugi so sposobni potegniti ločnico med svojim ravnanjem, željami, dejanji in lastnim jazem ter tako poslovnih napak oziroma slabših odločitev ne jemljejo osebno, kar pripomore k temu, da te napake lažje odpravijo. »Vsi imamo v glavi določene vzorce, ki se jih pogosto ne zavedamo, a vsekakor vplivajo na naše ravnanje. Ti vzorci nastanejo zgodaj v otroštvu, v odnosih do za nas zelo pomembnih oseb – staršev, vzgojiteljev, učiteljev. So dveh polov – ti si car ali ti si neumen. Najslabši sporočili, ki jih otrok lahko prejme sta – ne obstajaš in nisi pomemben. Da se temu izognemo obstajajo določeni pogoji in to postanejo naši »driverji«, kako ravnamo in kako se obnašamo, saj se želimo izogniti občutkom nevrednosti,« opisuje Sandi Kofol. Udeleženci nato izpolnijo posebne vprašalnike, s katerimi določijo svoj delovni stil, kakšni so na delovnem mestu, kako delujejo, kakšne so njihove prednosti in slabosti. Predavatelj zaokroži predavanje: »Če stvari na delovnem mestu počnete zavedno, ker ocenite, da bo tako dobro, potem je to vaš delovni stil. Če jih počnete nezavedno, ste trmasti, se hitro razburite, sebe preveč postavljate v ospredje, ste preveliki perfekcionisti, potem so to vaši "driverji" iz podzavesti in na vas vplivajo negativno.«

Če stvari na delovnem mestu počnete zavedno, ker ocenite, da bo tako dobro, potem je to vaš delovni stil. -Sandi Kofol (O.K. Consulting)

Navdihujoč in izzivov poln dvodnevni program udeleženci akademije zaključijo na terasi Hotela Park, kjer ob okusnem kosilu in s pogledom na blejsko jezero nekateri strnejo svoje vtise o dvodnevni delavnici na Bledu.

Tina Filipič (Medis): »Delavnica je bila zelo zanimiva, zabavna, spoznala sem nove ljudi in pridobila nove kompetence, ki jih bom s pridom izkoristila pri svojem delu. Glede na to, da prihajam iz okolja naravoslovnih ved, sem tu morda še bolj kot drugi pridobila neka nova znanja, s katerimi se na fakulteti nisem srečala, a verjamem, da jih tudi marsikateri družboslovec ni srečal na tak način. Marketinška akademija je najboljše izobraževanje, ki sem se ga udeležila, všeč mi je, da je izobraževanje razdeljeno na veliko različnih modulov, vsebin, ki pokrivajo različne vidike marketinga.«

Milena Žmukić (Studio Moderna): »Delavnica je presegla moja pričakovanja. Sprva se mi je zdelo, da bosta dva dneva premalo za druženje, delo v ekipi in dobra predavanja, a posamezni deli delavnice so bili tako dobro organizirani in razporejeni, da smo bili deležni tako dobrih in konkretnih predavanj kot tudi zabave in povezovanja v skupini. V nadaljevanju si želim, da bi se celotna generacija še več družila na različnih delavnicah, se ukvarjala s skupnimi projekti in se tako še bolj povezala. Da bomo lahko med seboj izmenjevali izkušnje in se še bolje spoznali.«

Gašper Šemrov (Livar): »Všeč mi je bilo predvsem to, da smo se dotaknili ne samo povsem marketinških vsebin, ampak tudi tem, s katerimi se vsakodnevno srečujemo na delovnih mestih. Pohvalno je, da so obravnavane teme primerne za vse, čeprav prihajamo iz različnih branž in industrij. Marketinška akademija pokriva zares širok nabor tem, kjer se ne govori zgolj o marketinških strategijah in orodjih, ampak tudi o konkretnih stvareh, ki so pomembne za naše obnašanje in delo v poslovnem okolju, v teh dveh dneh sem recimo izvedel veliko koristnih nasvetov o mreženju, o psihologiji. Te stvari nam lahko koristijo tudi v privatnem življenju.«

Maks Oplotnik (FOX Slovenija): »Ta dva dneva sta bila zares odlična. Tako z vidika programa kot tudi z vidika družbe. Še posebej sem bil navdušen nad predavanjem o marketinški strategiji saj smo zares dobili trden okvir, s pomočjo katerega lahko oblikujemo lastne strategije. Tudi na delavnici o vodenju in delu v ekipi sem pridobil ogromno novih informacij in osvežil nekaj znanja, ki sem ga morda že potisnil nekoliko v ozadje možganov. Nad celotno akademijo sem navdušen in se veselim nadaljnjih izobraževanj.«

Polona Krenker (Makom): »Dvodnevna delavnica Marketinške akademije je vsekakor odlična priložnost za sklepanje novih poznanstev, celo potencialnih novih poslovnih partnerstev, za krepitev ekipnega vzdušja in seveda za pridobivanje marketinških in drugih uporabnih znanj. Program je bil odlično sestavljen, prvi dan smo imeli najbolj strokovna in intenzivna predavanja, drugi dan pa je bil namenjen razmisleku o sebi in svojem delovanju. Svojevrsten vrhunec programa pa je bil večer v Vili Podvin.«

VČLANI SE

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam