Na osmi B2B konferenci smo namreč slišali številne primere o tem, kako pomembna je moč znamke. Pomaga namreč tudi graditi odnose, ki so v B2B svetu izjemno pomembni, prav vsi govorci pa so v svojih nastopih izpostavili inovativne pristope, ki so pripomogli k uspešnejšemu delovanju podjetja.
Uroš Mihelčič (Titus) je znamko izpostavil kot tisto, ki je ključna za poslovni uspeh. Med štirimi viri konkurenčne prednosti, to so cena, izdelek, patent in znamka, je le znamka tista, ki ni minljiva in prinaša dolgoročno vrednost. Marketing je tako tisti, ki mora nenehno komunicirati postavljene KPI-je in poskrbeti, da postanejo ti tudi KPI-ji prodaje in drugih oddelkov v podjetju.
Kako preiti v inovacijsko podprto rast, ki se bo odrazila na višji dodani vrednosti na zaposlenega, je skozi ugotovitve raziskave Kakovost življenja v Slovenije predstavil Peter Wostner (Urad za makroekonomske analize in razvoj). Podaril je, da morajo podjetja celoten inovacijski ekosistem po kakovosti dvigniti na raven velikih inovatork, ne pa vlagati zgolj v področja, na katerih smo trenutno slabši. Če želim odskočiti naprej, je nujna večja agilnost, podjetja se morajo s pomočjo inovacij preobraziti iz dobaviteljev v podjetja, ki razvijajo nove produkte in ustvarjajo višjo dodano vrednost, na področju kadrov pa moramo aktivirati vse zaposlene, avtomatizirati vse, kar je mogoče ter spremeniti sistem izobraževanja, ki bo ustvaril radovedne in inovativne zaposlene.
Ana Križmančič (Visionect) je predstavila formulo volumen + vrednost = rast, ki so jo zaradi posebnosti svojega produkta razvili v podjetju. Ker se stranke za njihov produkt (brezžične tablice za rezervacijo sejnih sob) ne odločajo impulzivno, pač pa v določenem delu življenjskega cikla, ko prenavljajo prostore ali se selijo, so morali poskrbeti, da znamka ohranja »top of mind« zavedanje. Pridobili so številne kontakte potencialnih strank (volumen) in jim ponujali kakovostne vsebine s področja upravljanja delovnega okolja, ki niso bile prodajno naravnane (vrednost).
V Tronogu so se v določenem trenutku znašli praktično brez naročil avtomobilske industrije. Da bi lahko pridobivali nove stranke in nastopili na novih trgih, so morali najprej urediti procese v podjetju, ki so optimizirali postopke, a so hkrati ohranili spodobnost hitrega prilagajanja. Investirali so v razvoj in se usmerili v AI, priložnosti pa so iskali ne le na novih trgih, ampak tudi v novih panogah, je pojasnil Sergej Žlahtič.
Svjetlana Kalaba in Tomo Bogataj (Kontron) sta predstavila tri stebre uspeha pridobivanja novih strank: 1. gradnja znamke in diferenciatorji, ki zagotavljajo konkurenčno prednost, 2. utrjevanje kompetentnosti, za kar lahko izkoristimo tudi prednosti skupnosti, 3. celostna obravnava kontaktov ne glede na to, katera služba ga pridobi.
Boštjan Kaluža prihaja iz podjetja Evolven Software, kjer so včasih AI imeli zgolj v produktu, nekaj mesecev po prihodu ChatGPT-ja pa so se odločili, da bodo AI vpeljali v vse svoje delovne procese. Tako marketing, kot prodaja, razvoj in podpora strankam so dobili nalogo, da vsak oddelek razvije svoje AI rešitve, ki jim bodo pomagale pri vsakdanjem delu. Tako so vzpostavili AI kulturo, ki pa deluje le, če organizacija AI sprejme, če odgovornost nosi vsak oddelek posebej, rezultati pa so merljivi.
Izstopajoči prijemi kot obleči se v kostum vesoljca na Inbound konferenci so Klemna Horvata (Sellestial) pripeljali do tega, da je znotraj skupnosti lahko zgradil prepoznavno osebno znamko, posledično pa spletel odnose s posamezniki, sodeloval z relevantnimi posamezniki in s tem ustvaril številne poslovne priložnosti za podjetje, ki ga na začetku ni poznal nihče.
Petra Treven in Nina Babnik Klančar (Loftware) sta vsem tistim, ki bi se radi lotili partnerskega programa, svetovali, naj skrbno pripravijo nivo partnerstev, jasno opredelijo marže in popuste ter izobraževanja in certifikate, ki jih partnerji prejmejo. Uspešen partner marketing pa mora po njunih besedah partnerjem nuditi kakovostne digitalne vsebine, različne izobraževalne vsebine ter sofinanciranje dogodkov in kampanj.
Kako je biti partner velikim podjetjem, pa je predstavila Jasna Suhadolc (Actuado). Kot eno glavnih prednosti je izpostavila izobraževanja, skozi katera se res veliko naučijo. Prej so seznanjeni z novostmi, ki jih uvaja principal, da jih lahko takoj, ko so javno predstavljene, podrobneje razložijo tudi svojim strankam. Med slabostmi pa je omenila, da včasih ni povsem jasno, kakšni so pogoji partnerstva.