Steklarna Hrastnik prodaja na več kot 60 trgih, močno so prisotni na sejmih, organizirajo pa tudi lastne dogodke, na katere povabijo obstoječe partnerje, dobavitelje in drugo relevantno javnost. Večji delež strank predstavljajo stalne stranke, a ko se panoga zamaje, se pozna tudi v Steklarni Hrastnik. Zato so v preteklih letih intenzivno iskali nove kupce. Pri tem so bili uspešni, saj imajo trenutno odprtih približno 300 novih projektov sodelovanja, pri čemer prodajni cikel lahko traja tudi do dve leti.
Steklarska industrija se je sicer pred nekaj leti znašla v precejšnji krizi, saj je bil trg izjemno zasičen. Po epidemiji so se zaradi strahu pred pomanjkanjem surovin začele kopičiti zaloge, ki so zadostovale za tudi do 18 mesecev. Temu je sledila presežna proizvodnja, ki je vrh dosegla leta 2022, nato pa se je na neki točki vse ustavilo, je povedala direktorica strateškega marketinga v Steklarni Hrastnik, Urška Plavčak, ki je bila gostja septembrskega B2B središča. Leto 2023 so uspešno zaključili, lansko leto pa so prihodki nekoliko padli.
»Morali smo razmisliti, kaj sploh je naše igrišče«, je pojasnila Urška Plavčak. Izjemno močni v proizvodnji premijskih steklenic za žgane pijače, so se usmerili tudi v kozmetiko, ki so jo kot trg že poznali, in s tem dodatno razpršili tveganja. Naredili so dodaten korak v segment steklenic vina, ki so ga podkrepili s projektom Zdravica trajnostni prihodnosti, za katerega so bili prav letos nagrajeni z nagrado Marketinška odličnost.
Gre za sodelovanje s kulinaričnim združenjem JRE, v okviru katerega je najprej nastala trajnostna steklenica za vodo Re.Water, ki jo strežejo v restavracijah, združenih v skupnost JRE in s katero so želeli opozoriti na pomembnost kakovostne pitne vode. Nato pa sta se oktobra 2024 JRE in Steklarna Hrastnik pod okriljem Skupine Vaider z manifestom Zdravica trajnostni prihodnosti zavezala k proizvodnji trajnostne vinske steklenice Re.Wine, ki je, ne le lažja od drugih premijskih vinskih steklenic, kar pomeni, da je izdelana iz manj surovine ter pri transportu manj obremenjuje okolje, temveč je 100 % ogljično nevtralna. Steklenice izdelujejo v okolju prijaznejši hibridni regenerativni steklarski peči, ki za svoje delovanje porablja tako zemeljski plin kot električno energijo in je bila na letošnjem Dnevu inovacij prepoznana z najvišjim priznanjem Gospodarske zbornice Slovenije. Prve tovrstne steklenice so predstavili v okviru Trajnostnega tedna, drugega projekta, s katerim pa se je Steklarna Hrastnik uvrstila med finaliste Marketinške odličnosti.

Pridružite se nam na B2B konferenci - 9. oktobra!
Ena od strateških odločitev lastnikov Steklarne Hrastnik je bila vzpostavitev mednarodne skupine Vaider (beseda »vaider« je namreč retoromanski izraz za steklo). Razširitev na tuje trge je namreč vključevala tudi nakup Srpske fabrike stakla, ki pa proizvaja steklarske izdelke v segmentu široke potrošnje. Če za Hrastnik velja, da gre za zelo prepoznavno premijsko znamko znotraj steklarstva, je srbska tovarna večja in primernejša za množičnejšo proizvodnjo ter bolj orientirana na regijo. Strateški marketing je tisti, ki mora razmisliti o strategiji znamčenja za dobro pozicioniranje obeh segmentov, hkrati pa zagotoviti prepoznavnost skupine. »Iz house of brands prehajamo v branded house,« pojasni Urška Plavčak, ki se zaveda izzivov lovljenja ravnotežja med identitetami posameznih blagovnih znamk ter skupine kot krovne entitete.

V Steklarni Hrastnik večino prihodkov prinašajo steklenice po meri (t. i. bespoke segment), ki jih izdelajo in pogosto tudi razvijejo po naročilu za znane kupce. Gre za izdelke vrhunskega dizajna ter izjemne čistosti stekla. Ker se Hrastnik šteje med manjše in zato bolj fleksibilne proizvodnje obrate stekla na svetu, je njihova prednost v prilagodljivosti in možnosti izdelovanja manjših serij. Izdelujejo pa tudi kolekcijske izdelke, ki jih razvijajo sami, jih prav tako ponujajo končnim kupcem, z vidika marketinga pa so pomembno orodje za oprijemljivo predstavitev znanja, kakovosti in oblikovanja tako na sejmih kot na drugih kanalih. Prav kolekcijski izdelki so pogosto tisti, s pomočjo katerih pritegnejo pozornost potencialnih novih kupcev.
