Začnete z jasno postavljenimi cilji, kaj želite doseči. Vi in vaša ekipa si morate znati odgovoriti na nekatera vprašanja: kakšna je naša vizija uspeha? Kako bomo videti, slišati, kako se bomo počutili, ko bomo uspešni? To naj bo osnova, iz katere boste vodili reorganizacijo.
Bojijo se! So preveč plašni, da bi se lotili tako velikih sprememb, kot so potrebne, da so konkurenčni v tem novem svetu. In da v celoten proces ne vključijo celotne ekipe.
Večinoma vodilni ne sanjajo dovolj veliko. Večina podjetij si za prihodnost želi, da bo tako kot danes, s triodstotno rastjo. To ni dovolj za spodbujanje kreativnega razmišljanja, ki je potrebno, da si zamislimo, kakšno bi lahko bilo podjetje, in da lahko izvedemo potrebne spremembe, ki nas bodo tja privedle.
Da, vodil sem preobrate v avtomobilskih podjetjih (Porsche in Lamborghini), programerskih podjetjih (Traderoot Technology), podjetjih, ki se ukvarjajo z zbiranjem in obdelavo podatkov (EurotaxGlass). Pri vsakem smo morali pogledati v posel, prepoznati prave ključne prednosti in potem prilagoditi poslovni model novim realnostim na trgu. Vsak del posla smo razstavili in ga potem sestavili drugače in bolj učinkovito. Pogledali smo, kaj je najboljše na trgu, in vzeli vse dobre ideje za izboljšanje, ki smo jih našli. A največje spremembe je vodila naša lastna ekipa, ki je sama videla, kaj stranke potrebujejo.
Menim, da je treba za uspešnost ljudi nagraditi. A to niti ni največji motivator. Gre za to, da povabite ekipo, naj skupaj z vami zgradi nekaj neverjetnega. Tam, kjer delujem sam, zaposlene povabimo k lastništvu. Tako vsak lahko dobi delež podjetja.
Podjetja morajo svoj posel preoblikovati, še preden konkurenca ogrozi njihov trg. To pomeni, da mora biti vodstvo iskreno, mora ocenjevati trg, zavedati se mora trendov in svojo organizacijo nenehno prilagajati, še preden so prisiljeni v to. Če je v podjetju vse pod nadzorom, potem se pomikate prepočasi.
Vsaka oseba v organizaciji je vpletena v proces sprememb. Če niso, zakaj so potem tam, kjer so?
Oni so naše oči in ušesa na trgu. Zagotavljajo nam znanje/inteligenco, ki jo uporabimo za dizajn naše nove organizacije, in nam kažejo pot za trženje in prodajo naših novih izdelkov ali storitev.
Skozi formalno komunikacijo znamke in tudi na način, kako se v novem svetu ukvarjamo s strankami. Kjerkoli se dotaknete naše znamke, morate čutiti spremembe.
Intervju avtorice Špele Mikuš je v originalu objavljen na portalu Akademija Finance: Če je v podjetju vse pod nadzorom, delate prepočasi
Kevin Gaskell je osrednji govorec 22. Slovenske marketinške konference. V svojem nastopu bo pokazal, kako je marketing gonilo sprememb celotnega podjetja.
Osnova reorganizacije so jasno zastavljeni cilji, natančno morate vedeti, kaj želite doseči. -Kevin Gaskell