Člani DMS ste nam v zadnjih tednih zaupali kopico vaših izkušenj v teh negotovih časih in s tem pomagali ostalim članom, ki so v vaših besedah zagotovo našli navdih za reševanje svojih izzivov. Resnično smo vam hvaležni! Tokrat svoj pogled na situacijo delijo Divna Brkić Hendrickx, Jure Rajh, Saša Bezek Mejaš, Iztok Sila, Sara Vehovec in Miha Rejc.
Divna Brkić Hendrickx (Kliping)

Divna Brkić Hendrickx na minulo obdobje gleda s pozitivnega in malo manj pozitivnega vidika. "Med pozitivnimi nauki koronavirusa izstopa ogromna prilagodljivost ljudi v spletnem komuniciranju in poslovanju na splošno. Velika večina ljudi je tudi zadovoljna z delom od doma. Med negativnimi pa ne morem spregledati velike negotovosti med nami in tudi strahu, kaj nam bo ta »nova normalnost« prinesla. V svetu spremljanja in analize medijev se navade uporabnikov niso bistveno spremenile, verjetno tudi zato, ker so naše storitve že leta digitalno dostopne. V Klipingu smo se izjemno hitro organizirali in v redno spremljanje dodali še medije, ki so se v tem času - zaradi svojih posebnosti - izstrelili v medijsko orbito: webinarje in podcaste. Neizprosno sledimo naročnikom in njihovim potrebam! Z delom od doma so operativci praviloma postali še bolj učinkoviti. Tisti, ki pri delu koordinirajo več različnih področij, projektov ali ekip, pa običajno malo manj. Zdi se, da se bomo v prihodnosti glede novih oblik dela morali najti nekje na pol poti. Čaka nas zanimiva pot učenja, polna poizkusov in tudi napak. Največji premiki so se morali zgoditi v glavah, da lahko podjetje sploh funkcionira, ker s sodelavci kar naenkrat nismo bili več skupaj v pisarnah. V naslednjih dneh se najbolj veselim turške kave s sodelavci in sodelavkami, nikjer ne diši tako kot zjutraj v Klipingu! Veselim se tudi osebnega srečanja s poslovnimi partnerji. Veselim se objemov, smeha in iskrenega človeškega stika. Tega ne zmore nadomestiti noben digitalni kanal ali še tako dobra aplikacija. Čisto zasebno pa si želim ... ene nore »žurke« do jutranjih ur!"

"Med pozitivnimi nauki koronavirusa izstopa ogromna prilagodljivost ljudi v spletnem komuniciranju in poslovanju na splošno," ugotavlja Divna Brkić Hendrickx (Kliping).
Jure Rajh (REM)

Vsako podjetje je drugače prilagodilo delovanje v času koronavirusa. Jure Rajh ob tem opaža: "V podjetju REM smo ves čas epidemije delovali dokaj normalno - ob strogih preventivnih ukrepi in nekaterih omejitvah. To nam je omogočala predvsem organiziranost in velikost naše proizvodnje. Naša nova normalnost ni tako zelo drugačna od "stare" normalnosti. Največje spremembe opažamo na področju komunikacije s strankami. Kot del gradbeništva, ki precej temelji na osebnih stikih, sestankih v živo in obiskih gradbišč, so se ob izolaciji te aktivnosti skoraj čez noč ustavile. Hitro smo se morali prilagoditi in prenesti vso komunikacijo na digitalne kanale, ki so se izkazali za odlično orodje, saj prihranimo veliko časa in energije. Verjamem, da jih bomo po tem »prisilnem testnem obdobju« vedno več uporabljali. Sama izolacija nam je tako prinesla mirno obdobje, v katerem smo se lahko bolj posvetili pripravi strategije in materialov za boljši nastop na trgih ob normalizaciji razmer. Prinesla nam je tudi zavedanje o pomembnosti digitalnih kanalov, na katerih imamo veliko priložnosti za napredek in rast. Kljub tem pozitivnim učinkom izolacije in prisilne digitalizacije pa se najbolj veselimo in upamo, da bomo lahko v kratkem izvedli dogodke za stranke in zaposlene, ki smo jih imeli planirane v letošnjem letu."

"Trenutna situacija je prinesla zavedanje o pomembnosti digitalnih kanalov, na katerih imamo veliko priložnosti za napredek in rast," opaža Jure Rajh (REM).
Saša Bezek Mejaš (O.K Consulting)

Saša Bezek Mejaš se ozira na mesece, ki so za nami: "Ob vsaki spremembi, tudi če je ta za nas dobrodošla, gremo po enaki poti, kot če je sprememba za nas neprijetna. Tokrat smo se soočili z izredno situacijo, ki je še nismo nikoli doživeli. In tudi tokrat se je pokazalo, da se ljudje odzivamo različno. Posamezniki in organizacije so šle skozi »krivuljo sprememb« (šok, zanikanje, frustracija, razumevanje, sprejemanje, integracija, aplikacija) različno. Nekatere zelo hitro, druge počasneje ali pa še sploh ne in so ostale v neki fazi na poti do sprejetja in delovanja na nov način. Mnogi naši poslovni partnerji pa so izpostavili, kako pomembno je dobro vodenje, učinkovita komunikacija in fleksibilnost zaposlenih. Kar se tiče naših uporabnikov, nekateri so se hitro odzvali in z njimi delamo preko video povezav, nekateri pa čakajo, da se bomo lahko ponovno srečali v živo, ker jim je osebni stik zelo pomemben. In vsi upamo, da se bomo lahko ponovno srečali »v živo« jeseni. Ker se ukvarjamo z ljudmi, izobraževanji, coachingi, svetovanji, smo se hitro prilagodili novi realnosti. Nekateri so ugotovili, da pri delu od doma naredijo v pol časa toliko, kot sicer v celem dnevu na delovnem mestu, spet drugi pa ugotavljajo, da delajo več, ker delovni čas ni definiran. Nekateri tudi ugotavljajo, da se da marsikaj narediti od doma in si to želijo tudi po vrnitvi v normalno stanje. Mnogi ugotavljajo, da lahko zaposlenim zaupajo bolj, kot so pričakovali. Menim, da bo to prispevalo k spremembam načinov dela, ki bodo zaposlenim bolj pisani na kožo (fleksibilen delovni čas, delo od doma, video sestanki, manj potovanj na sestanke/srečanja po celi Evropi), na učinkovitost podjetja pa bo to imelo tudi pozitiven vpliv. Veselim se ponovnih osebnih stikov s poslovnimi partnerji, zasebno pa se veselim kakšnega piknika in poletnega kampiranja. Žalosti pa me, da bo letos odpadel načrtovan obisk mojih sorodnikov iz Kanade, ki bi prišli v septembru. Res sem smo se vsi veselili ponovnega snidenja. To bo zdaj moralo počakati, upam, da samo leto dni."

"Številni v tej situaciji ugotavljajo, da se da marsikaj narediti od doma in si to želijo tudi po vrnitvi v normalno stanje," ugotavlja Saša Bezek Mejaš (O.K Consulting).
Iztok Sila (Sila Consulting, VSŠ Bled in Gea College)

Iztok Sila je v tem obdobju še posebej pozorno spremljal govorce na številnih webinarjih, ki so jih razna podjetja in organizacije izvajala v času ukrepov, povezanih s koronavirusom. "Ljudje smo zelo prilagodljiva bitja in se hitro navadimo na situacijo, tudi če nam ni preveč všeč. Tako sem v času karantene spoznal ogromno novih predavateljev, ki zdaj to počnejo (pa če imajo kaj povedati, ali ne) na daljavo, preko delavnic, webinarjev, video konferenc. In ker se sam precej ukvarjam s predstavitvami (tudi delavnicami za uspešne in učinkovite prezentacije), moram zapisati 11 najnujnejših priporočil za video govorce na daljavo. Še posebej, ker bomo tudi po ukrepih veliko več uporabljali pogovore na daljavo."

1. Govorite samo, če imate kaj povedati – če se na tematiko spoznate in če lahko poslušalcem koristi.

2. Vključite kamero, da vemo, kdo nam govori. In ja, uredite ozadje (ali vključite virtualnega, če vam aplikacija omogoča). Da ne boste v pižami, je verjetno samoumevno?

3. Obrnite se z obrazom proti svetlobi, da vas vidimo ali si uredite primerno osvetlitev. Ali res rabite očala?

4. Pogovarjajte se. Vključite poslušalce, če se le da. Nekateri se bomo z veseljem.

5. Glejte nas v oči. No ja, v kamero, ne pa v našo slikico ali (samo) v vašo prezentacijo.

6. Dvignite prenosnik, da bo kamera nekje v višini vaših oči (menda likalna miza – oni del, za likanje rokavov – pomaga). Tako boste imeli tudi manjši podbradek. Ker od spodaj res čudno izgledate.

7. V pripoved vključite energijo, strast do vsebine. Saj zato nam govorite, kajne? Vaš glas je skoraj edina možnost, s katero nas lahko prepričate. Dihajte.

8. Pred začetkom preizkusite aplikacijo. Povezavo. Nastavitve. Zvok. Verjemite, če boste vse to naredili, gre lahko kaj narobe. Zato naj vam nekdo pomaga.

9. Uporabljajte rezervni ekran (prijavite se tudi s telefonom), da vidite, kaj v resnici vidijo vaši poslušalci. Če imate slabšo povezavo, lahko med predstavitvijo izključite kamero, ki jo na koncu spet vključite.

10. Vizualni pripomočki ("slajdi") naj pomagajo zgodbi in naj ne bodo dolgočasni. in prepolni. Poslušalci na daljavo lahko še prej odtavajo z mislimi kot poslušalci v živo.

11. Končajte pravočasno. To je prej, kot je napovedano, razen, če vas vmes sprašujejo. Pa pustite kaj za naslednjič.

Iztok Sila (Sila Consulting, VSŠ Bled in Gea College) je zapisal 11 najnujnejših priporočil za video govorce na daljavo.
 Sara Vehovec (Zavarovalnica Triglav)

Ljudje smo se v času izolacije zagotovo precej spremenili. To opaža tudi Sara Vehovec"V novi normalnosti so ljudje ponovno pričeli živeti in uživati v lokalnem okolju. Ukvarjati so se začeli z dejavnostmi, ki so bile pred tem zaradi hitrega tempa življenja postavljene ob stran. Opažam tudi, da se je razvila neka nova oblika medsebojnih odnosov, sodelovanja in pripravljenosti pomagati. V Zavarovalnici Triglav smo se novim razmeram prilagodili praktično »čez noč« in kot prva zavarovalnica na slovenskem trgu vzpostavili celotno prodajno mrežo poslovanja na daljavo. Meritve zadovoljstva strank in sistematičnega spremljanja njihovih odzivov (NPS), ki jih redno izvajamo, so v aprilu pokazale, da so se zavarovanci na spremenjen način delovanja odzvali z razumevanjem. Stranke so v veliki meri pohvalile pomoč in strokovnost naših zastopnikov, ob tem pa izrazile zadovoljstvo z enostavnostjo in učinkovitostjo sklepanja na daljavo. Pozitivno me je presenetila adaptacija različnih ciljnih skupin na digitalizacijo: udeležba na digitalnih dogodkih, webinarjih je postala nekaj popolnoma normalnega. Spletni nakupi in izvajanje ostalih storitev v digitalni obliki je tudi za tiste, ki smo bili pred tem do tega morebiti bolj zadržani, postalo vsakdanje opravilo. Želim si, da bi še naprej znali ohraniti bolj umirjen tempo življenja, in da se bomo ljudje tudi v bodoče razveseljevali majhnih stvari ter hkrati ne bomo več ničesar smatrali za samoumevno. Tako zasebno kot poslovno pa se veselim fizičnega stika s prijatelji in sodelavci, kave in pogovora v živo. Seveda pa tudi tega, da bom po nasvet lahko znova stopila v sosednjo pisarno in ne več samo prek Teams povezave."

"Spletni nakupi in izvajanje ostalih storitev v digitalni obliki je tudi za tiste, ki smo bili pred tem do tega morebiti bolj zadržani, postalo vsakdanje opravilo," ugotavlja Sara Vehovec (Zavarovalnica Triglav).
Miha Rejc (iPROM)

Kornavirus in njegove posledice so in bodo precej lažje preživela agilna podjetja, je prepričan Miha Rejc. "Podjetja, ki so bila dovolj agilna, so se izjemno hitro prilagodila spremenjenim razmeram na trgu, ki so prišle tako rekoč čez noč. Na področju digitalizacije oziroma digitalne transformacije podjetij kot tudi uporabnikov so stvari potekale eksponentno. Tako se je recimo v spletni prodaji v zadnjih dveh mesecih zgodilo toliko, kot bi se običajno v treh ali štirih letih. Tudi uporabniki, ki se prej niso posluževali spletnega nakupovanja, so sedaj spletne nakupe opravljali brez zadržkov. V iPROMu smo skrbno spremljali, kaj se dogaja z uporabniškimi navadami v tem obdobju in zaznali povečano uporabo digitalnih medijev. Tako je zanimanje za predvsem novičarske vsebine v digitalnih medijih naraslo že februarja, v času zimskih počitnic, ko v Sloveniji sicer še ni bilo zaznane okužbe, je bila pa situacija v Italiji vsak dan bolj resna. Ta trend se je potem samo še stopnjeval. Danes lahko rečemo, da smo v neki novi normalnosti, kjer uporabniki bistveno več dostopajo do vsebin v digitalnih medijih, kjer velja večja razširjenost spletnega nakupovanja, uporaba družbenih medijev, aplikacij za video in konferenčne klice in še marsičesa drugega. V samem začetku je bilo tudi kar nekaj zaskrbljenosti, zanimanje za informacije je bilo izjemno povečano. Ljudje so se spraševali, kako bo s hrano, vedno bolj pogosto smo se tudi spraševali o samooskrbi s hrano. Za enega izmed naših naročnikov, Semenarno Ljubljana, oziroma njihovo blagovno znamko Kalia, smo že v začetku marca pričeli z dvema oglaševalskima akcijama, in sicer za produktni skupini semenskih vrečk in sadik. Akciji sta se pričeli pred zapiranjem šol in podjetij, vendar nam je časovni okvir zagotovo šel na roko, saj je ravno v tistem trenutku izjemno poraslo zanimanje za tovrstne izdelke. Rezultati akcij so bili precej nad pričakovanji, dosežen je bil absolutni rekord v spletni prodaji. Na splošno se nadejam širšega zavedanja, da smo vsi povezani in da nekaj, kar se zgodi na drugem koncu sveta, kaj hitro lahko vpliva na vsakdan tudi pri nas. Izzivov, ki jih moramo še premagati, je precej, ampak verjamem, da bomo zmogli. Do sedaj še vedno smo. Poslovno se morda najbolj veselim spremembe v učinkovitosti sestankov, saj smo dokazali, da so ti lahko precej bolj učinkoviti in da lahko precej stvari rešimo po telefonu ali e-pošti. Zasebno pa se veselim predvsem ponovnega raziskovanja kotičkov našega planeta, seveda ko bo to možno početi na varen način."

"Nadejam se širšega zavedanja, da smo vsi povezani in da nekaj, kar se zgodi na drugem koncu sveta, kaj hitro lahko vpliva na vsakdan tudi pri nas," nauk koronavirusa zaupa Miha Rejc (iPROM).


Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice