24. slovenska marketinška konferenca je postregla s številnimi presežki in glede na odzive izpolnila visoka pričakovanja. V kopici izjemnih nastopov pa je vendarle za odtenek izstopalo predavanje Emila Tedeschija, predsednika in izvršnega direktorja družbe Atlantic Grupa. V zapisu smo zbrali nekaj njegovih misli, nasvetov, prepričanj ...

O tem, kdo je vaša konkurenca: “Na enem izmed dogodkov je predavatelj pokazal sliko mastnega burgerja in vprašal, ali je to vaša konkurenca. Dva udeleženca sta odločno rekla: "ne". Predavatelj jih je vprašal, v kateri panogi delujeta. Prvi je bil proizvajalec čokolade, drugi gazirane pijače. Sledilo je vprašanje, ali ima potrošnik, ko poje kalorični burger z 2000 kalorijami, v želodcu prostor še za kaj drugega?”

O tem, da je važno to, kar si o vas misli potrošnik, ne to, kar mislite v pisarnah: “Ob 50. obletnici Cedevite še vedno trdimo, da je to zdrava osvežitev. Potrošnik pa meni, da smo zgolj osvežitev. Potrošnik ima vedno prav. Tudi če nas ne bo, bo šel svet naprej. Svet ni atlanticocentričen. Potrošnika niti malo ne skrbi za Atlantic Grupo. Tudi če jutri denimo propade Nestle, to na potrošnika ne bo pretirano vplivalo. V trgovini bo ravno tako kupil vodo, otroško hrano, čokoladne namaze ...”

Tudi če nas ne bo, bo šel svet naprej. Svet ni atlanticocentričen. - Emil Tedeschi (Atlantic Grupa)


O fenomenu Lidla: “Kdo je danes največji proizvajalec čokolade v Evropski uniji? To ni Mondelez. Največji proizvajalec čokolade je Lidl! Ko je trgovinska veriga vstopala v naš prostor, domačih trgovcev to ni skrbelo - tam bodo kupovali reveži. Lidl pa je poskrbel za popoln preobrat v glavah potrošnikov, tudi v najoddaljenejših kotičkih držav. Ko je prišel v Srbijo, je bil to dogodek leta. Postavil je svojo pozicijo, znamko, komunikacijo in cene. Dvignil je nivo kvalitete. Zaradi Lidla se spreminja celotna panoga maloprodaje."

"Kdo je danes največji proizvajalec čokolade v Evropski uniji? To ni Mondelez. Največji proizvajalec čokolade je Lidl!" opozarja Emil Tedeschi (Atlantic Grupa).

O tem, da se življenje ne dogaja v pisarnah: “Življenje se dogaja nekje drugje, življenje se dogaja na trgu. Branjevka in kupec se na tržnici dogovorita za ceno v nekaj sekundah, pa nista bila na marketinški konferenci v Portorožu."

Branjevka in kupec se na tržnici dogovorita za ceno v nekaj sekundah, pa nista bila na marketinški konferenci v Portorožu. - Emil Tedeschi (Atlantic Grupa)


O (ne)pomembnosti blagovnih znamk: “Pred desetimi leti se je lastnik bara odločal o tem, ali bo prodajal Barcaffe ali Illy na podlagi tega, kaj je bilo bolj prestižno. Danes želi imeti najboljšo kavo v mestu. Ne zanima ga, ali je ta kava Barcaffe ali Illy. Podobno razmišlja potrošnik, ki nima časa, da si kuha kavo doma. Kave pa ne išče glede na znamko, išče jo tam, kjer bo njegova izkušnja najboljša. Danes se ljudje ustavijo na Petrolu samo zato, da popijejo kavo. Zakaj ljudje hodijo v Starbucks? Prodajalne obiščejo, ker je v njih krasen ambient, dobra družba, brezplačen internet. Da fotografirajo embalažo in jo objavijo na Instagram.”

Anekdota o srečanju dveh velikih blagovnih znamk kave: “Na PR kongresu na Bledu sva na odru sedela jaz in Ricardo Illy, avtoriteta na področju kavne industrije. Ricardo vzame v roke kavo in pove, jaz sem Ricardo Illy in pijem kavo Illy, ki je najboljša na svetu. Jaz povem - sem Emil iz Atlantic Grupe, smo lastniki znamke Barcaffe in ne pijem kave. V dvorani zavlada osuplost. PR-ovka me pogleda, v očeh ji berem, Emil, to smo pa zafrknili. V diskusiji sem dobil 20 vprašanj, Ricardo nobenega. Vsi so želeli vedeti, zakaj ne pijem kave. Avtentičnost je temelj iskrenosti."

O poslovnih modelih: “Poslovni modeli so rojeni za destrukcijo. Naši največji uspehi iz preteklosti so naši največji sovražniki prihodnosti. Seveda uspeh proslaviš in si ponosen na način, s katerim si prišel do njega. Ampak na ta isti način boš težko uspešen tudi v prihodnosti. Tudi v športu ne moreš nenehno uporabljati enakega preigravanja. To ni kot rumba, kjer se ponavljajo gibi v levo in v desno. Stvari je potrebno nenehno reinovirati."

"Poslovni modeli so rojeni za destrukcijo. Naši največji uspehi iz preteklosti so naši največji sovražniki prihodnosti," je prepričan Emil Tedeschi (Atlantic Grupa).

O pripravi na predavanja: “Govorov ne pripravljam vnaprej. Najprej želim začutiti občinstvo. Marketinški oddelek mi pripravi 16 strani predstavitve in me opozori, da na drugi strani ne smem izpustiti tretje točke. Zaradi koga ne smem pozabiti na to točko? Zaradi sebe, da bom vedel, da sem to povedal? Neumnost. Povedati moram tisto, kar želi slišati občinstvo."

Odnos z ženo je enak odnosu s kupcem: “Rutina ubija. Vsak dan moram najti nov način, kako nasmejati svojo ženo. Vsak dan moram jesti drugačen zajtrk. Vsak dan moram razmišljati o tem, kaj novega lahko ponudim kupcu. Inovirati moramo takrat, ko nam gre dobro. Strganega jadra ne moremo popraviti sredi nevihte, ampak poskrbimo zanj, ko smo na varnem v privezu. Problem poslovnega okolja je v tem, da smo imamo zelo radi udobje.”

Rutina ubija. Vsak dan moram najti nov način, kako nasmejati svojo ženo. - Emil Tedeschi (Atlantic Grupa)


O medsebojnem sodelovanju: “Cilj Atlantic Grupe je biti uspešen v uspešni družbi, v bogati družbi. Če propade Luka Koper, bodo ljudje brez službe in brez plač - kako bodo torej kupovali naše izdelke? Če ima ena družina hišo iz belega kamna in vsi ostali iz gnoja, je samo vprašanje časa, kdaj bodo začeli metati gnoj v belo fasado.”

Foto: Nejc Lasič

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 200 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
RASTEMO ŽE VEČ KOT 40 LET
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice