Se tudi vi spopadate z izzivom, kako iz nabora vseh sodobnih marketinških orodij izbrati tisto pravo? Oziroma ali pravzaprav sploh veste, kaj v podjetju zares potrebujete? Morda vam bo delo olajšalo prebiranje zapisa, v katerem Jasna Suhadolc (Actuado) predstavlja nekaj osnovnih sodobnih marketinških orodij.

Seznam sodobnih orodij, ki se danes uporabljajo v marketingu, je zares zares dolg. Nekatera velika podjetja uporabljajo kompleksna, zmogljiva, a tudi draga orodja za upravljanje svojih marketinških sistemov, manjša pa se poslužujejo bolj enostavnih in cenejših rešitev.. “Bistveno je, da orodja, ki jih uporabljaš, poznaš dovolj dobro, da veš, kaj omogočajo. Po raziskavah Chiefmarchtech.com je orodij, ki se danes uporabljajo v marketingu, okrog 5.000. Ena od nalog marketingaša je danes tudi ta, da zna za svoje podjetje sestaviti pravi splet različnih orodij, ki pomagajo podjetju zasledovati zastavljene cilje,” razmišlja Jasna Suhadolc, direktorica agencije Actuado.

Ena od nalog marketingaša je danes tudi ta, da zna za svoje podjetje sestaviti pravi splet različnih orodij, ki pomagajo podjetju zasledovati zastavljene cilje. - Jasna Suhadolc (Actuado)

Jasna Suhadolc (Actuado) predstavlja seznam najpogosteje uporabljanih sodobnih marketinških orodij, ki so brezplačna oziroma cenovno zelo ugodna. V nadaljevanju najdete predstavitve orodij Google Analytics, Mailchimp, Zoom, Canva, Unbounce, Drift, Ubersuggest, Slack in Hubspot CRM. Seznam orodij je narejen na podlagi skupnega razmisleka udeležencev dogodka, ki so zapisali seznam orodij, ki jih uporabljajo oziroma poznajo.

Google Analytics

“To orodje je osnova in ga moramo vsaj približno razumeti, čeprav je pravzaprav zelo kompleksen,” uvodoma o tem orodju razmišlja predavateljica. “Vsak marketingaš mora vedeti, kje lahko dobi določene informacije v Google Analyticsu. V URL builderju lahko vaši povezavi dodate nove parametre, s katerimi lahko ob pravilnih nastavitvah ugotovite, od kod je nekdo prišel na vaše spletno mesto. Tako lahko ugotovite, katera je bila tista konkretna aktivnost, ki je uporabnike pripeljala na vašo spletno stran. Če nimate dostopa do Google Analyticsa, a se ga želite naučiti, obstaja demo orodje, čeprav zanimivo tega marsikdo sploh ne ve, enostavno zato, ker uporablja lastne podatke in ne potrebuje demo podatkov.”

"Če nimate dostopa do Google Analyticsa, a se ga želite naučiti, obstaja demo orodje, čeprav zanimivo tega marsikdo sploh ne ve, enostavno zato, ker uporablja lastne podatke in ne potrebuje demo podatkov," uporaben nasvet ponuja Jasna Suhadolc (Actuado).

Pri uporabi Google Analyticsa je pomemben del tudi priprava segmentov. “Segmenti ustvarijo presek oziroma množico in nato lahko vse podatke, grafe primerjamo s posameznim segmentom. Za vsak segment lahko tako enostavno preverjate podatke, ne glede na to, katero poročilo odprete oziroma v katerem delu Google Analyticsa se nahajate. Za definiranje segmenta lahko uporabite pravzaprav katerokoli metriko.”

Vsako stvar merimo in analiziramo. Zato, da se lahko iz tega nekaj naučimo. - Jasna Suhadolc (Actuado)


Kaj vse lahko ugotovimo iz poročil Google Analyticsa? “Ugotovimo lahko denimo demografijo vaših uporabnikov, ali se ti ujemajo z vašimi personami. Razberemo lahko lokacijo in jezik uporabnikov. Morda je lahko za vas relevantno, iz katere države prihajajo uporabniki. Iz katerih virov so prišli uporabniki - to je verjetno celo ključna informacija.”

Če ustvarjate vsebine, a jih ne merite, potem izgubljate čas. - Jasna Suhadolc (Actuado)


Ustvarjalce vsebine vedno zanima, kako dobro je bila obiskana posamezna stran z vsebino. “Zanima nas tudi, kako se uporabniki pomikajo po naši spletni strani, kdaj so naredili naslednji korak in kje je bil osip, ko uporabnik ni kliknil naprej. Pri snovanju in umeščanju vsebine moramo ustvarjalci razmišljati o tem, kam bi želeli, da gre uporabnik, kaj so njegovi naslednji koraki. Na podlagi tega načrtujemo “CTA-je”, s katerimi uporabnike vodimo po strani. Če delujemo po tem razmisleku, potem bodo naši rezultati boljši in boljši.”

Pomemben del Google Analyticsa je tudi spremljanje ciljev: “Vsi, ki se ukvarjate s spletno prodajo, ta del dobro poznate. Tu namreč vsaka akcija rezultira v evrih, dolarjih ... Cilji pa so sicer lahko različni - prijava na novice, naložene datoteke, ogled produkta, nakup produkta, prijava na dogodek,” razlaga predavateljica.

Seznam podobnih orodij osnovne digitalne metrike: BuzzSumo, Dotmetrics, ePrvak, FB Pixel, FB Ads Manager, FB Analytics, FB Insights, Google Data Studio, Google Ads, Hootsuite, Hotjar, Hubspot. Instagram ads, Linkedin Ads, Lucky Orange, MailChimp, Mailerlite, Net-Results, Adobe Analytics, Piwik PRO, Salesforce, Sendinblue, Socialbakers, SqualoMail, Vertical Response, Watson, Webtrekk
Mailchimp

Mailchimp je preprosto in v veliki meri brezplačno orodje za pošiljanje elektronske pošte. Plačljiva različica je nuja za tiste z velikimi bazami oziroma tiste, ki želijo orodje integrirati z ostalimi orodji. “Mailchimp omogoča avtomatizirana sporočila. Lahko nastavite, kaj se avtomatsko zgodi, ko nekdo klikne določen element. Avtomatizirana sporočila zahtevajo več dela, da jih nastavite, a so nujna, sploh če se ukvarjate s spletno trgovino. Je pa težko napovedati, kaj deluje v kateri panogi, vsaka kampanja je drugačna od prejšnje, tudi če sta na videz podobni. Rezultati nas lahko vedno znova presenetijo. Za vsako kampanjo lahko natančno spremljate statistiko, ali so ljudje odprli in prebrali sporočilo. Že to je velik napredek v primerjavi s tem, da smo nekdaj sporočila pošiljali iz Outlooka,” razmišlja Jasna Suhadolc (Actuado).

"Težko je napovedati, kaj deluje v kateri panogi, vsaka kampanja je drugačna od prejšnje, tudi če sta na videz podobni. Rezultati nas lahko vedno znova presenetijo," opozarja Jasna Suhadolc (Actuado).


Mailchimp deluje tako, da sporočilo gradite iz posameznih gradnikov. “Dobro je, da gradnike v Mailchimpu pozna tudi dizajner. Tudi če dizajner še tako lepo in privlačno pripravi sporočilo - če ga ne boste mogli vnesti v orodje, vam ne bo prav nič koristilo. Gradnike skušamo pripraviti takšne, da jih lahko uporabimo tudi v prihodnje. V Mailchimpu so osnove precej enostavne in takšni so tudi elementi, dizajn. Urejanje besedil je podobno kot v vseh ostalih CMS sistemih. Pri urejanju besedil priporočam poudarjanje s krepkimi črki in vstavljanje povezav, ki so drugačne barve. Izpisovanje celotnega naslova strani ni priporočljivo.”

Osnova priprave novičnika je koncept: "Brez koncepta ustvarjanje novičnika nima smisla, razen če gre za zares enostavno sporočilo. Natančno moramo vedeti, kakšen je cilj pošiljanja sporočila in zakaj bo sestava takšna, kot smo si jo zamislili. Zakaj povezave vodijo tja, kamor vodijo.”

Če uporabljate Mailchimp je dobro, da uporabljate le en seznam kontaktov. “Če se namreč nekdo odjavi od vaših novic, ga sicer orodje odstrani s tega seznama, a lahko še vedno ostane na drugem seznamu in mu boste morda tako še vedno pošiljali sporočila. Drugače je s skupinami, kjer lahko kontakte fizično razdelite na posamezne skupine, glede na namen, zaradi katerega pošiljamo sporočila. Tretja stvar so segmenti, kjer lahko kontakte razdelite na določene segmente, glede na podatke, ki so vnešeni v Mailchimp. Orodje vam omogoča tudi spremljanje odjav, kdaj se je posameznik odjavil in po katerem sporočilu.”

Seznam podobnih orodij za marketinško avtomatizacijo: Active Campaign, BeePro, ePrvak, GoTo Webinar, Hubspot, Hybris, Mail Jet, MailerLite, Marketo, Mautic, Net-results, Salesforce, Sendinblue, Sendpulse, Silverpop (IBM), to.mato.si, Unica (IBM), Vertical Response, Zoho Campaigns
Mailchimp oziroma podoben sistem je veliko boljša baza, kot da podatki ležijo po različnih Excel tabelah. - Jasna Suhadolc (Actuado).


Zoom

V sodobnem marketingu so vse bolj pomembne marketinške aktivnosti tudi video vsebine. Jasna Suhadolc pri svojem delu na tem področju uporablja različna orodja: “Vesela sem, da smo uspeli večino slovenskih naročnikov prepričati v to, da nekaj sestankov izvedemo kar prek video platform. V tujini je to tako ali tako praksa. Takšna orodja pa so odlično orodje tudi za webinarje, ki postajajo vse bolj priljubljen način deljenja vsebin in znanj. Eno od orodij je Zoom, ki je enostaven in do neke mere brezplačen, njegovi glavni funkcionalnosti pa sta video sestanki in webinarji. Prednost Zooma pred ostalimi ponudniki video klicev je odlična stabilnost zveze in povezljivost z nekaterimi drugimi funkcionalnostmi, kot je denimo HubSpotov koledar, s katerim nastavimo, kdaj smo na voljo za sestanek.”

Druga funkcionalnost Zooma so webinarji. “Webinarji so v Sloveniji vse bolj popularni, izvajajo jih večinoma agencije in tudi nekateri naročniki. Podobno kot za novičnike, smo v Actuado tudi za webinarje vnaprej pripravili predlogo. Tudi webinarji so relativno enostavno povezljivi z drugimi platformami, kot so koledarji, sistemi marketinške avtomatizacije … Zelo enostavno nastavite tudi obveščanje prijavljenih na webinar in pošiljanje obvestil po webinarju.”

Dodana vrednost webinarja je v tem, da lahko video vsebino recikliramo kadarkoli. - Jasna Suhadolc (Actuado)


Kako načrtovati in izvajati webinarje je Jasna Suhadolc predstavila v DMS-jevem webinarju.

Wistia je profesionalno orodje za video vsebine. Njegova glavna prednost je, da se zlahka poveže z ostalimi orodji v vašem podjetju, npr. s sistemom marketinške avtomatizacije HubSpot. “"Večji kot imate proračun, bolj napredna orodja za avtomatizacijo lahko uporabite. Iz orodja lahko ustvarjate segmente oziroma pametne sezname, s katerimi si zagotovite stalen dotok uporabnikov, ki jih zanima določena tema. Če denimo ugotovite, da si je nekdo ogledal 80 % vaše video vsebine, ga je verjetno smiselno drugače nagovoriti kot nekoga, ki si je ogledal le nekaj sekund vsebine. Orodje omogoča tudi številne druge funkcionalnosti, kot so delitev videa preko družbenih omrežij, razdelitev videa na poglavja ... Podobnih orodij ne uporablja veliko podjetij, po mojem mnenju pa imajo izjemen potencial,” meni Jasna Suhadolc.

"Če denimo ugotovite, da si je nekdo ogledal 80 % vaše video vsebine, ga je verjetno smiselno drugače nagovoriti kot nekoga, ki si je ogledal le nekaj sekund vsebine," svetuje predavateljica.


Zelo podobno orodje je tudi Vidyard. “V našem podjetju uporabljamo brezplačno različico Vidyard Govideo, ki se je izkazala kot odlično orodje za interna izobraževanja, hkrati pa je to odlično orodje za snemanje ekrana in lažje podajanje navodil sodelavkam oziroma sodelavcem ter tudi naročnikom. To prihrani ogromno časa, saj dobi naročnik ali sodelavec natančen prikaz, kaj je potrebno storiti in ne potrebuje dodatnega opisa. Kako rešiti določen izziv? Oglejte si video.”

Seznam podobnih video orodij: Adobe, Adobe Spark, Anymeeting, Befunky, Filmora, Final Cut Pro X, Google Hangouts, GoTo Webinar, Powtoon, Saba webinars, Skype, Slack, Vimeo, Youtube
Canva

Če niste oblikovalec, vam lahko orodja, kot je Canva, močno olajšajo delo. “Canva je zares zelo priročno orodje za enostavno dizajniranje. Ne samo, da ponuja predloge, ki so vizualno zelo dobro pripravljena, lepota teh predlog je v tem, da lahko poleg fotografije in napisa spremenite tudi dizajn, ki ustreza vašemu brandingu. Orodje je še posebej priročno za pripravo objav za spletna družbena omrežja, saj ima Canva že optimizirane dimenzije za posamezna omrežja. Kar precej naših naročnikov to orodje uporablja za enostavnejše grafike.”

Seznam podobnih orodij za grafično oblikovanje: Adobe After Effects, Adobe Creative Cloud, CorelDRAW, Gimp, Illustrator, InDesign, Inkscape, Lightroom, Paint.net, Photoshop, Pixlr, Ribbet, Shutterstock
Unbounce

Ogromno je tudi precej enostavnih orodij za pripravo pristajalnih strani. “Naša agencija za nekatere naročnike uporablja Unbounce, včasih samostojno, včasih pa kot nadgradnjo HubSpotu. Tudi ta platforma je uporabna predvsem zato, ker ima vnaprej pripravljene odlične predloge in ker jo zlahka integriramo z ostalimi orodji. Če denimo uporabljate Mailchimp, se Unbounce sijajno integrira s tem orodjem. Z Unbouncom bodo vaše pristajalne strani zares vizualno privlačne. Unbounce nima brezplačne različice, orodje lahko zgolj brezplačno preizkušate dva tedna. Tudi to orodje vam lahko prihrani ogromno časa in denarja, z njim vam namreč ni potrebno čakati dizajnerjev in programerjev, ampak lahko pristajalne strani pripravite sami. Urejanje pristajalnih strani je enostavno in ne zahteva programerskega znanja. Stran lahko z uporabo video pomoči postavite v približno 15 minutah.”

Enostavno pripravo pristajalnih strani omogoča tudi Mailchimp. “Slaba stran tega orodja je, da je bistveno manj predlog za postavitev pristajalnih strani. Dobra pa ta, da je še bolj enostaven kot Unbounce.”

Seznam podobnih orodij za izdelovanje pristajalnih strani: Electron, landingpages.net, Laravel, Liferay, Mailchimp, Umbraco, Wordpress
Drift

Eno bolj učinkovitih orodij, ki jih uporablja predavateljica, je Drift. “To je platforma za pogovorni marketing, klepet v živo oziroma klepetalni robot. Za razliko od ostalih podobnih orodij je platforma usmerjena predvsem v B2B okolje in predvsem v prodajo - za tiste, ki želijo skozi klepet tudi prodajati. Tudi Drift je zelo enostavno integrirati z ostalimi platfomami. Kaj delajo roboti? Njihova glavna naloga je kvalificiranje prodajnih sledi. Nekateri naročniki imajo na svoji strani precej različne skupine obiskovalcev - od študentov, ki iščejo informacije za seminarske naloge, do potencialnih kupcev, s katerimi bomo morda sklenili večmilijonski posel. Te ljudi je potrebno pripeljati do prodajalcev. Prodajalci želijo sestanke s čim bolj kvalificiranimi prodajnimi sledmi, pri katerih je verjetnost nakupa čim večja. Klepetalni robot uporabniku strani zastavi vnaprej pripravljena vprašanja in na podlagi odgovorov načrtujemo scenarije, kaj se s tem uporabnikom dogaja. Scenarije neprestano optimiziramo glede na rezultate analitike ter ključnih sporočil podjetja. So pa jasno klepetalni roboti odlično orodje tudi za komunikacijo z mlajšimi generacijami, ki si želijo nekoliko bolj sproščeno komunikacijo.“

Klepetalni robot uporabniku strani zastavi vnaprej pripravljena vprašanja in na podlagi odgovorov načrtujemo scenarije, kaj se s tem uporabnikom dogaja. - Jasna Suhadolc (Actuado)



Sicer obstaja brezplačna različica orodja Drift, a je za pripravo resnejših aktivnosti in kampanj priporočljivo izbrati plačljivo različico. “Orodje omogoča pripravo in prilagajanje različnih scenarijev. Priprava scenarija ni zahtevna, cilj naročnika je poiskati nove kupce oziroma negovanje obstoječih kupcev in te “veje” scenarija so najpomembnejše. Ni pa nujno, da je prodaja cilj uporabe klepetalnih robotov, je pa dejstvo, da če vanje vložimo nekaj denarja, navadno želimo, da imajo tudi določen finančni učinek.”

Seznam podobnih orodij za pogovorni marketing: Flow XO, FB Messenger, Slack, Zoho Sales IQ
Ubersuggest

Eno izmed zelo uporabnih orodij so lahko tudi orodja za analizo ključnih besed. “Velika večina uporablja Keyword Planner, ker uporabljajo Googlove AdWordse. V našem primeru ključne besede ne uporabljamo zaradi oglaševanja, ampak zaradi načrtovanja ustvarjanja vsebin. Pred začetkom analize naredimo tabelo, kdo je persona in določimo, v kateri fazi nakupne poti se nahaja, potem pa na podlagi načrtovanja nakupne izkušnje uporabnika v to tabelo dodamo tudi določene tematike, za katere predvidevamo, da so zanjo zanimive. In za te tematike določimo ključno besedo ter tri dodatne povezane besede. Orodje Ubersuggest je zelo preprosto, naročniki, ki se ukvarjajo z ustvarjanjem vsebin, so z njim zelo zadovoljni. Analiza nam pokaže, kakšna je konkurenca za določeno ključno besedo, kakšen je “cost per click”. Poleg tega, da s tem dobimo dodatne ključne besede, dobimo tudi seznam rezultatov iskanja na Googlu, z natančnimi zadetki, informacijami o tem, kolikokrat so bili deljene objave in kakšna je možnost, da bomo v Googlu med najboljšimi dvajsetimi,” opisuje Jasna Suhadolc (Actuado).

Podobno plačljivo orodje je Buzzsumo. “Orodje omogoča ogromno funkcionalnosti, v našem primeru uporabljamo funkcijo, ki nam pove katere strani vsebujejo določeno ključno besedo in jih razvrsti po pomembnosti glede na to, katere so bile največkrat deljene. Ko pregledamo najbolj deljene vsebine, lahko dobimo nove ideje za naše vsebine, na katere prej nismo pomislili, to je krasen pregled tega, kaj uporabnike najbolj zanima. Naša vsebina tako nagovarja podobne persone kot članki, ki so najbolj iskani in zaželeni.

Seznam podobnih orodij za analizo ključnih besed: Ahrefs, BuzzSumo, Google Ads - keyword planner, Google Analytics, Google Trends, Hubspot, iSpionage, SERanking, SEMrush, Spyfu
Ko pregledamo najbolj deljene vsebine, lahko dobimo nove ideje za naše vsebine, na katere prej nismo pomislili. - Jasna Suhadolc (Actuado)


Slack

Orodje Slack je pogosto že integrirano v večja orodja. “Slack je odlično orodje za hitro komunikacijo. Ne uporabljamo ga za pomembnejše zadeve in določanje nalog, uporabljamo ga predvsem za transakcijsko komunikacijo, tekoče zadeve. Z njim smo popolnoma razbremenili elektronsko pošto, internih sporočil praktično ne pošiljamo več preko elektronske pošte. Orodje omogoča tudi precejšnjo mero prilagodljivosti, ki omogoča še bolj sproščene pogovore, hkrati pa lahko določene besede povežemo z uporabnimi povezavami, tako da je komunikacija še hitrejša in bolj zanimiva.”

Hubspot CRM

Hubspotov CRM je brezplačen, uporablja ga kar precej (manjših) slovenskih podjetij, predvsem kot orodje za upravljanje prodajnih sledi. “Brezplačna verzija ima seveda svoje omejitve, je pa uporabna za to, da imate vse shranjeno in posodobljeno na enem mestu. Orodje je enostavno za uporabo, povezano s platformami za elektronsko pošto, omogoča filtriranje kontaktov … Pregled posameznega kontakta je zelo enostaven, hitro najdete vse informacije o kontaktu in o tem, kaj se je z njim dogajalo. Orodje je osnova marketinške avtomatizacije in deluje po isti logiki. V osnovni različici vidiš tisto, kar si sam zapisal v orodje. Nadgrajena različica pa vsebuje sistem marketinške avtomatizacije. Nadgrajeno različico pa zlahka povežemo s sistemom marketinške avtomatizacije. Enostavno je tudi načrtovanje opomnikov, kdaj se moramo kontaktu posvetiti … To so vse funkcionalnosti, ki jih ima vsak CRM sistem.”


VČLANI SE

Foto: Nejc Lasič

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam