V času dela od doma smo v Društvu za marketing Slovenije zbrali izkušnje nekaterih naših članov, ki se uspešno privajajo na nov način življenja in dela. Med drugim boste v zapisu dobili nasvete o tem, za kaj vse lahko uporabite likalno mizo, kje najdete odličen prostor za sprostitev, kako najti alternativo za jutranje sestanke ob kavi ...
Tjaša in Jaka Lenardič (ENKI)

Celoten poslovni svet se danes vrti nekoliko drugače, kot se je še ob začetku marca. Tudi v spletni agenciji ENKI so se morali prilagoditi novi realnosti. "V naši ekipi krepimo timski duh in razporejanje dnevnih nalog preko jutranjega sestanka, ki ga z ekipo opravimo preko Zooma vsak dan ob devetih. Na sestanku razporedimo dnevne naloge, ki jih tekom dne sproti preverjamo, na koncu dneva pa vsak zabeleži opravljene naloge tekočega dne. S tem točno vemo, kaj je kdo naredil in kako daleč smo prišli z zastavljenim projektom. Ker vemo, da v trenutni situaciji našim partnerjem veliko pomeni dosegljivost tudi izven klasičnega delovnika, smo se odločili, da smo jim na voljo tudi popoldne oziroma zvečer in med vikendom," nov način delovanja agencije opiše Tjaša Lenardič, ki na trenutno situacijo gleda tudi skozi prizmo iskanja priložnosti: "Končno smo dobili priložnost, da se nekoliko ustavimo, čeprav družine, kjer oba delata od doma in hkrati skrbita še za otroke, niso najbolj enostavne in terjajo veliko potrpljenja in usklajevanja. A kljub temu smo omejili vsakodnevne aktivnosti in imamo čas za več družinskega povezovanja. V tem tudi bolj začutimo sebe, svoje vrednote in prioritete."

"V trenutni situaciji našim partnerjem veliko pomeni dosegljivost tudi izven klasičnega delovnika, zato smo jim na voljo tudi popoldne oziroma zvečer in med vikendom," pojasnjuje Tjaša Lenardič (ENKI).

Jaka Lenardič (ENKI) predstavi svoj pogled na aktualno situacijo: "Osebno menim, da je virus priložnost za vse nas, da se zazremo v ogledalo in pogledamo, kako smo živeli v odnosu do narave in živih bitij. Nobeno opozorilo nam ni bilo dovolj (čeprav je bilo teh veliko), dokler ni udarilo na primarni strah pred smrtjo. Zagotovo bo to leto velikanskih izgub (človeških in finančnih) in izzivov, a je hkrati čas, ko imamo možnost premisliti o temeljnih vrednotah in se odločiti, ali bomo nadaljevali gonjo kapitala ne glede na posledice ali razmislili, kaj je v življenju res pomembno. V tem pogledu sem hvaležen, da smo v ENKI za enkrat vsi zdravi, imamo hrano in varno ter ljubeče okolje. Vsem želim čim več notranjega miru in časa, ko si zares prisluhnete ter se prepustite spremembam."

"To je čas, ko imamo možnost premisliti o temeljnih vrednotah in se odločiti, ali bomo nadaljevali gonjo kapitala ne glede na posledice ali razmislili, kaj je v življenju res pomembno," razmišlja Jaka Lenardič (ENKI).
Klemen Avsenik (Pristop Media)

"Pisarne smo zamenjali za domače okolje, spremenil se je tudi naš delovni urnik, pogosto opazim, da smo aktivni še pozno po klasičnem delovniku. Ampak opažam pa tudi, da si privoščimo čas za kosilo in se nam ne mudi tako prekleto, da bi na hitro zmetali vase," privajanje na nov način življenja in dela pojasni Klemen Avsenik (Pristop Media). "Na Pristopu so nas odlično zalagali z navodili in priporočili, zato smo bili res dobro pripravljeni na hitro menjavo pisarna - dom. Postavili smo Microsoft Teams in sedaj vsi komuniciramo preko tega orodja. Seveda nismo pozabili na družabne »sobe«, da res vsakdo najde nekaj zase - preproste dnevne ideje za kuhanje kosila, ideje za kreativno razmišljanje, celo petkova »kurzschluss« druženja. Sam sem izključil vse medije, ki me sicer dnevno bombardirajo samo o virusu in koliko je na novo okuženih, koliko jih je umrlo. Zdi se mi, da preveč negativno vpliva name in v tej situaciji res ne potrebujem tega. Vsak dan grem v naravo, posebej v gozd. Zares toplo priporočam, da se ustavite za nekaj minut v zavetju gozda in samo prisluhnete! Ni boljše terapije, za napolnitev baterij. Kaj pogrešam? Spletne strani, kjer bi pisali o vsem drugem, samo o krizi ne."

"Zares toplo priporočam, da se ustavite za nekaj minut v zavetju gozda in samo prisluhnete!" svetuje Klemen Avsenik (Pristop Media).
Sandra Kecman (Bisnode)

Sandra Kecman verjame, da je vsaka situacija lekcija, zato z vami deli, kaj se je naučila v dobrih dveh tednih dela od doma:

  • Likalna deska je lahko tudi stoječa miza.
  • Članki, kot so: »Kaj početi v času karantene, ko imate preveč časa?« in »Nasveti za to, da vam dan v karanteni mine hitreje« so zame nerelevantni in lahko rečem, da so slabo targetirani.
  • Jutranja rutina je najpomembnejša: kava, jutranja telovadna in meditacija.
  • Vsaka država doživlja trenutno situacijo popolnoma drugače in danes žal ni pomembna globalna, ampak lokalna skupnost.
  • Marketing ima trenutno največjo moč: spremljanje trgov, (novih) trendov, spremembe pri uporabnikih, kaj je prihodnost - se piše danes in jo lahko za naše podjetje soustvarjamo? Vse, kar smo govorili pred štirinajstimi dnevi, ni več pomembno.
  • Najpomembnejši so naši obstoječi uporabniki oziroma kupci.
  • Ne pozabi zaliti rože.
  • Ne pozabi poljubiti svoje najbližje.
  • Ne pozabi poklicati prijatelje, sodelavce, družinske člane. Ne zato, da se pritožuješ, ampak da jim poveš, da jih imaš rad.
  • Solidarnost. Solidarnost. Solidarnost.
  • Komaj čakam, da objamem vse prijatelje in sodelavce, ki mi bodo to dovolili (objela bom tudi tiste, ki mi ne dovolijo). 😊
  • Ostanimo zdravi in ostanimo agilni. Digitalni smo tako ali tako že vsi.
"Likalna deska je lahko tudi stoječa miza," je ena izmed ugotovitev Sandre Kecman (Bisnode).
Vesna Kusić (Philip Morris Ljubljana)

Marketingaši, ki delujejo v globalno usmerjenih podjetjih, imajo praviloma manj težav na privajanje na delo od doma. "Prednost dela v mednarodnem podjetju je spremljanje razmer po vsem svetu in tako je pri nas globalna skupina za posebne situacije že kmalu po novem letu vzpostavila komunikacijo s celotno organizacijo na temo hitrega širjenja novega koronavirusa. To je bila torej aktualna tema precej, preden so se pojavili prvi primeri v Sloveniji. Podjetje je tudi takrat hitro odreagiralo in zaposleni smo že pred uradnimi ukrepi začeli z delom od doma. Ker je pri nas kultura hitrega prilagajanja na spremembe na srečo precej razvita, smo se z redno komunikacijo in testiranjem različnih pristopov po nekaj dneh že navadili na nov način dela, tudi s pomočjo nasvetov, ki jih prejemamo s strani centralnih oddelkov. V zelo kratkem času smo se res uspeli povezati, podeliti primere dobre prakse in si medsebojno priskočiti na pomoč, ne glede na ustaljeno delitev dela. Ker dela k sreči ne primanjkuje, je v domačem okolju toliko bolj pomembna disciplina in še vedno ustrezno ravnotežje med delom in prostim časom. Če si kar sposodim citat od sodelavke: Zdaj je čas za urediti misli in delovne načrte ... ter se spočiti na zalogo," o aktualni situaciji razmišlja Vesna Kusić (Philip Morris Ljubljana).

"Ker dela k sreči ne primanjkuje, je v domačem okolju toliko bolj pomembna disciplina in še vedno ustrezno ravnotežje med delom in prostim časom," ugotavlja Vesna Kusić (Philip Morris Ljubljana).
Ana Obreza (Knauf Insulation)

Tudi na B2B trgih življenje v drugi polovici marca poteka v nekoliko drugačnih "tirnicah", kot so jih bili vajeni B2B marketingaši. "Ker pri nas običajno ne delamo od doma, sem si morala najprej doma urediti delovni kotiček. S sodelavci, s katerimi si običajno delim pisarno, se zelo dobro razumemo, zato smo se v šali spraševali, ali se bomo kaj pogrešali. Za vsak dan smo sklicali "jutranjo kavo" preko Skypa in izkazalo se je, da je to tista stvar, ki me zjutraj spravi v pogon. Na zelo sproščeni virtualni kavi se tako povežem s sedmimi sodelavci iz prodaje in marketinga, s katerimi delimo novice s trga, kar je v teh časih v naši industriji zelo pomembno za nadaljevanje dela. Pri delu od doma mi zelo pomaga rutina in komunikacija s sodelavci. V primerjavi z običajnim delavnikom, zdaj večkrat namesto elektronskega sporočila sogovornika pokličem. Pa tudi naša WhatsApp skupina je sedaj bolj živahna in nam omogoča, da manjše zaplete rešimo v zelo kratkem času," prilagajanje na spremenjen način dela opisuje Ana Obreza (Knauf Insulation).

"Za vsak dan smo s sodelavci sklicali "jutranjo kavo" preko Skypa in izkazalo se je, da je to tista stvar, ki me zjutraj spravi v pogon," ugotavlja Ana Obreza (Knauf Insulation).
Miloš Suša (iPROM)

"V iPROM-u imamo izkušnje z delom z oddaljenih lokacij, zato smo se brez težav prilagodili novim razmeram. Delo v ekipah teče nemoteno, ohranjamo kakovost storitev in ostajamo zanesljiv partner. Vsa orodja za podporo poslovnim procesom in procesom dela imamo na »kolokacijah« in do njih s pomočjo varnih povezav dostopamo kjerkoli in kadarkoli. Za interno komunikacijo uporabljamo Microsoft Teams, na nivoju posameznih ekip pa uporabljamo različna orodja za vodenje projektov (Trello, Jira, Confluence). Zaradi pospešene digitalizacije in prilagajanja naših naročnikov novim razmeram imamo na iPROM-u povečan obseg dela. Sočustvujem pa z vsemi, ki imajo, tako kot sam, doma otroke, ki jih je treba zaposliti in jim »skuriti« energijo. Razporeditev obveznosti čez dan je dober nasvet, a ti velikokrat nadobudneži »porušijo« ritem. Skratka, učimo se biti še bolj učinkoviti v krajšem času, kar bo prišlo prav tudi v času po koncu epidemije koronavirusa in karantene," svojo izkušnjo s privajanjem na novo situacijo delu Miloš Suša (iPROM).

"Učimo se biti še bolj učinkoviti v krajšem času, kar bo prišlo prav tudi v času po koncu epidemije koronavirusa," je prepričan Miloš Suša (iPROM).

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice