V obdobju koronavirusa se svet še zdaleč ni ustavil. Še posebej marketinški ne. Člani DMS so bili tudi v zadnjih tednih zelo aktivni in iskali načine, kako reševati nastale izzive. Nekaj svojih izkušenj so nam zaupali Polona Krenker, Nika Frece, Mihaela Leskovec in Boško Praštalo.
Polona Krenker (Makom)

V situaciji, ki je nihče ni pričakoval, smo se vsi morali znajti po svoje. "Priročnika" za delo v teh razmerah ni na voljo, podjetja so se znašla v popolnoma različnih situacijah in nanje različno odreagirala. Polona Krenker (Makom) prihaja iz panoge, kjer je bilo dogajanje skozi pandemijo še posebej zanimivo: "V času, ko so v marsikaterem podjetju uvedli delo od doma, je bilo pri nas povsem drugače. Povpraševanje po dezinfekciji in zaščitnih sredstvih je naraslo čez noč, zaloge proizvajalcev pa zaradi pandemije po celem svetu niso dohajale povpraševanja. Pol letne zaloge razkužil so tako pošle v slabem tednu, surovine pa so bile težko dobavljive ali pa so njihove cene poskočile v nebo. Na srečo smo imeli čas za pripravo na krizno situacijo kakšen teden pred ostalimi, zahvaljujoč naši spletni trgovini, kjer se je število nakupov povečalo za več kot 100 %. To nam je dalo signal, da se dogaja nekaj, na kar takrat nismo bili pripravljeni. V času pandemije je postala skrb za osebno higieno tako rekoč življenjskega pomena. Iskreno upam, da bo v »novi normalnosti« postala višja raven higiene nekaj povsem vsakdanjega. V času hitrega prilagajanja trgu smo ugotovili, kako majhen je svet in začeli še bolj sodelovati s tujino. Zagotovo bo to ena boljših sprememb, saj smo dobili kar nekaj novih zanesljivih partnerjev. Kljub temu, da pogrešam DMS srečanja sem lahko kar nekaj znanja pridobila s pomočjo webinarjev. To je zame ena večjih prednosti te epidemije. Webinarje si lahko ogledam kadar želim, svojega delovnega procesa mi ni potrebno prilagajati izobraževanjem, prav tako pa prihranim še dve uri vožnje v Ljubljano in nazaj. Velikokrat se sicer zanimivih predavanj ne udeležim ravno zaradi pomanjkanja časa, z webinarji pa je ta problem rešen. Zasebno komaj čakam odprtje meja in možnost potovanj. Zaradi epidemije sem morala odpovedati težko pričakovano potovanje, prav tako so odpadli vsi sejmi v tujini in srečanja s poslovnimi partnerji. Vsako službeno potovanje mi vedno da dodaten zagon, motivacijo in ideje, ki jih z veseljem prenesem na svoje delovno mesto in uporabim tudi v praksi. Osebni stik s partnerji je tisto, kar trenutno najbolj pogrešam."

"V času hitrega prilagajanja trgu smo ugotovili, kako majhen je svet in začeli še bolj sodelovati s tujino," svojo izkušnjo zaupa Polona Krenker (Makom).
Nika Frece (Luna\TBWA)

V marketingu radi rečemo, da ima agencijski svet svoja pravila. Tudi v času velikih sprememb se tako agencijski svet obrača nekoliko po svoje. To opaža tudi Nika Frece, ki se dobro zaveda, da trenutna situacija zahteva ogromno prilagajanja in spremljanja dogajanja v svetu okoli nas: "Kmalu bosta za nami že dva meseca "izolacije" in spremenjene realnosti, ki je privedla do še hitrejšega odzivanja podjetij in prilagajanja na spremembe, ki smo jih sicer precej vajeni v že tako dinamični marketinški panogi. Uporabniki so vzpostavili nove rutine, ki pa bodo ostale tudi v času rahljanja ukrepov po koronavirusu. Ključ do uspeha zagotovo predstavlja dobro prilagajanje komunikacije, strategije in ponudbe podjetij, česar se držimo tudi v odnosu z našimi naročniki in aktivno delamo v tej smeri. Osebno se še vedno soočam z izzivom določanja meje med zasebnim in službenim življenjem ter preklapljanjem vlog med njima. Hkrati pa hvaležno ugotavljam, da lahko prave zasebne in poslovne odnose ohranjamo tudi virtualno, čeprav priznam, da mi manjkajo objemi in nasmehi v živo. Teh se najbolj veselim in ji nestrpno pričakujem - skupaj z neomejenim druženjem ob kavi."

"Ključ do uspeha zagotovo predstavlja dobro prilagajanje komunikacije, strategije in ponudbe podjetij," je prepričana Nika Frece (Luna \ TBWA).
Mihaela Leskovec (TS Media)

Digital je v zadnjih letih nepogrešljiv sopotnik sodobnega marketinga. Mihaela Leskovec v aktualni situaciji opaža, da je to prednost marketingašev pred nekaterimi panogami, ki so šele v tem obdobju spoznala digitalna orodja in pristope ter imela s tem kar precej izzivov: "V zadnjem obdobju smo se vsi naučili biti bolj prilagodljivi, odzivni, je pa res, da je to že v DNK-ju vseh, ki delamo v marketingu oz. se ukvarjamo s produkti. Hkrati smo postali še bolj digitalni, fascinantna mi je tudi »lakota« po novicah, ki se kaže v izjemni branosti medijev. Opažam tudi, da smo vsi postali bolj previdni pri stikih z drugimi, ampak smo kljub vsemu pripravljeni ponuditi pomoč sosedu in biti solidarni (tudi pri kvasu ;). Epidemija je v ljudi in podjetja vnesla negotovost, strah, kaj se bo zgodilo. Ljudje so lačni novic, berejo medije, primerjajo poročanja o isti temi, odzive, konstantno pregledujejo družbena omrežja. Obisk medijev se je v marcu in aprilu izjemno povečal, tudi na Siol.net, nekaterim medijem celo več kot za 30 %. Na drugi strani se je vložek v oglaševanje na medijih zelo zmanjšal, podjetja so praktično ustavila oglaševanje. Veliko negotovost in stisko smo začutili predvsem pri manjših podjetjih, zato je bil naš glavni cilj, da jih poslušamo, razumemo, jim pomagamo, ostanemo v rednem stiku ter jim nudimo čim bolj učinkovito podporo (prek svetovalcev, elektronske pošte, družbenih omrežjih). S tem namenom smo pripravili številne članke, webinarje, posebne prodajne ponudbe, pobudo Naredi zdaj, ki nagovarja podjetnike, da preko desetih aktivnosti svoj fokus obrnejo v svetlo prihodnost. Mislim, da se vsi zdaj še bolj zavedamo, kako pomembni so vsi digitalni kanali. Mi smo v letošnjem letu načrtovali kar nekaj klasičnih dogodkov, ki smo jih že začeli nadomeščati z webinarji, morda bomo razmišljali tudi o spletnih konferencah. Zakaj ne? Če so bili odpovedani največji športni dogodki, zakaj jih ne bi v drugi obliki, z drugo vsebino prenesli na digitalne kanale? Izolacija mi je prinesla veliko novih idej, za katere upam, da bom uspela navdušiti še koga. Nenehno se učimo in v prihajajočih mesecih bomo spoznali, ali so bile stvari, ki smo delali zadnja dva meseca, prave. Veselim se, da bomo konec leta z ekipo predstavili nekaj svežega in prenovljenega. Zasebno se veselim druženj s sodelavci, prijatelji, raziskovanja Slovenije in potovanj."

"Nenehno se učimo in v prihajajočih mesecih bomo spoznali, ali so bile stvari, ki smo delali zadnja dva meseca, prave," o prihodnosti razmišlja Mihaela Leskovec (TS Media).
Boško Praštalo (Sellution Slovenia)

Skozi pogovore z našimi člani ugotavljamo, da so se nekateri hitro prilagodili nastali situacijo, drugi pa so imeli nekoliko več izzivov. Boško Praštalo spada v prvo skupino: "Iskreno sem se odlično prilagodil. V zadnjem času imam spet občutek, da je dan prekratek, kreiram nove ideje in spet je vse v najlepšem redu. Prvi teden pa je bil ogromen šok, posel se je v celoti ustavil, promet je padel na ničlo in seveda mi ni bilo vseeno, kam vse skupaj pelje. V tem obdobju so se potrdila nekatera moja prepričanja, predvsem ta, da moraš imeti ob sebi prave ljudi. V »novi normalnosti« se je potrdilo, kdo od posameznikov je pozoren, razumevajoč, kredibilen, s kom imam resnično kvaliteten odnos in obenem se je izkazalo, da določeni niso to, kar so govorili. Večina nas ni bila pripravljena na to krizo in opažam, da so posamezniki izredno hvaležni, če dobijo dodatno pozornost, informacijo, pomoč in da vse to samo še dodatno obogati obstoječi odnos. Prav tako se je izkazalo, da se je kar nekaj posameznikov zaprlo v svoj svet izzivov in skrbi, namesto, da so se odprli in poiskali pravo podporo, ki jo potrebujejo. Kar se tiče mojega posla, se je vse premaknilo na splet, ker se pač nismo mogli dobiti v živo. Večina je ravno ta osebni stik najbolj pogrešala. Sicer je to obdobje prineslo tudi nekaj lepih sprememb. Potrdilo se je, da smo projekt Superbrands Slovenija dobro zastavili in da imamo vrhunske blagovne znamke, odlične parterje in super prihodnost. Z vidika svetovanja se je potrdilo, kje lahko pustim močan pečat v poslovnem svetu. Že več kot tri leta živim zgodbo mreženja, tako poslovnega kot socialnega. V teh časih se je izkazalo, da je z vidika mreženja ključna kvaliteta in ne kvantiteta posameznikov in da imamo ogromne izzive na področju mreženja.  Z ekipo smo pripravili Akademijo poslovnega mreženja, vikend delavnice, osebna svetovanja, začel sem snemati podcaste, kreiramo scenarije za on-line delavnice ... Predvsem držim pesti, da bo gospodarstvo čim manj prizadeto. Kar se pa mene osebno tiče, se veselim polnega življenja v smislu osebnih pogovorov z izjemnimi posamezniki, novih poznanstev, ki čakajo, da jih odkrijem, in poslovnih izzivov, ki prihajajo iz naslova mojih projektov. Zasebno pa zagotovo potovanja in druženja s družinskimi prijatelji. Ne smem pozabiti, da se še posebej veselim odprtja šol in vrtcev."

"V teh časih se je izkazalo, da je z vidika mreženja ključna kvaliteta in ne kvantiteta posameznikov," opaža Boško Praštalo (Sellution Slovenia).

VČLANI SE

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam