Večina podjetij priznava, da imajo zaposleni premalo znanja za hitro spreminjajoč se digitalni svet, v katerem mora marketing vsakodnevno uspešno delovati.

Raziskava European Marketing Agenda 2025, v kateri je sodelovala tudi Slovenija, je pokazala, da podjetja kljub zavedanju, da zaposlenim primanjkuje potrebnega znanja in veščin, izobraževanju ne namenjajo velike pozornosti.

Bodite korak pred drugimi in se včlanite v Društvo za marketing Slovenije: Odločitev za članstvo v DMS je odločitev za biti še boljši.

Le osem odstotkov vprašanih podjetij namreč izvaja namenska izobraževanja za veščine, ki jih v podjetju najbolj potrebujejo. 34 % vprašanih nima notranjih izobraževanj, ki bi zapolnila vrzeli v znanju, pač pa zaposlenim omogočajo, da se udeležujejo izobraževanj zunanjih izvajalcev. 29 % vprašanih podjetij zaposlene izobražuje v okviru »neposrednega opravljanja dela«, 19 % vprašanih izvaja t. i. kombinirano izobraževanje, ki vključuje izobraževanje med delom in preko računalnika, 10 % vprašanih pa sploh nima nobenega programa izobraževanja.

Namenski programi in proračuni za izboljšanje veščin in kompetenc.

Raziskava je pokazala, da so zaradi pomanjkanja zaposlenih z ustreznimi digitalnimi znanji potrebni strukturirani programi za usposabljanje, a številna podjetja izobraževanj ne izvajajo, kar vodi v trajno pomanjkanje tovrstnih veščin. Posledice so tako neuspešni projekti, ki so povezani z digitalnimi tehnologijami

Nujna so tako večja prizadevanja za razvoj digitalnih kompetenc s ciljno usmerjenim usposabljanjem in boljšo integracijo digitalnih orodij v poslovne procese. To bi podjetjem omogočilo, da v celoti izkoristijo potencial UI in drugih digitalnih tehnologij.

Skoraj dve tretjini zaposlenih bosta v naslednjih petih letih potrebovali dodatna izobraževanja

Na nujnost vlaganja v programe usposabljanja in prekvalifikacij je pokazalo tudi poročilo Svetovnega ekonomskega foruma o prihodnosti delovnih mest 2025. Do leta 2030 je namreč pričakovati, da bo ustvarjenih 170 milijonov novih delovnih mest, 92 milijonov pa jih bo ukinjenih. 59 % delovne sile bo potrebovalo dodatna izobraževanja ali prekvalifikacije, a desetina delavcev tega najverjetneje ne bo deležna.

Kreativno razmišljanje, odpornost, prilagodljivost in vodstvene sposobnosti bodo med najhitreje rastočimi veščinami do leta 2030. Vir: Poročilo Svetovnega ekonomskega foruma o prihodnosti delovnih mest 2025.

Med najhitreje rastočimi poklici bodo specialisti za velike podatkovne sisteme, inženirji finančnih tehnologij ter strokovnjaki za umetno inteligenco in strojno učenje. Med veščinami, ki so potrebne za uspešno opravljanje dela, se jih bo spremenilo približno 40 %, a bodo tehnološke in socialne veščine ostale enako pomembne.

Najhitreje rastoči poklici po poročilu Svetovnega ekonomskega foruma o prihodnosti delovnih mest 2025.

Pomanjkanje ustreznih veščin kot najpomembnejšo oviro pri poslovni transformaciji navaja kar 63 % vprašanih, zato namerava veščine svojih zaposlenih izboljšati kar 77 % delodajalcev, med drugim tudi zaradi sprememb poslovanja, ki jih prinaša umetna inteligenca.

Članstvo v DMS je odločitev za več znanja. Izberite svoj paket in ujemite januarske ugodnosti.

VČLANI SE

>>> Celotno poročilo European Marketing Agenda je za ogled in prenos raziskave na voljo na spletni strani TUKAJ.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam