Raziskava European Marketing Agenda 2025, v kateri je sodelovala tudi Slovenija, je pokazala, da podjetja kljub zavedanju, da zaposlenim primanjkuje potrebnega znanja in veščin, izobraževanju ne namenjajo velike pozornosti.
Le osem odstotkov vprašanih podjetij namreč izvaja namenska izobraževanja za veščine, ki jih v podjetju najbolj potrebujejo. 34 % vprašanih nima notranjih izobraževanj, ki bi zapolnila vrzeli v znanju, pač pa zaposlenim omogočajo, da se udeležujejo izobraževanj zunanjih izvajalcev. 29 % vprašanih podjetij zaposlene izobražuje v okviru »neposrednega opravljanja dela«, 19 % vprašanih izvaja t. i. kombinirano izobraževanje, ki vključuje izobraževanje med delom in preko računalnika, 10 % vprašanih pa sploh nima nobenega programa izobraževanja.
Raziskava je pokazala, da so zaradi pomanjkanja zaposlenih z ustreznimi digitalnimi znanji potrebni strukturirani programi za usposabljanje, a številna podjetja izobraževanj ne izvajajo, kar vodi v trajno pomanjkanje tovrstnih veščin. Posledice so tako neuspešni projekti, ki so povezani z digitalnimi tehnologijami
Nujna so tako večja prizadevanja za razvoj digitalnih kompetenc s ciljno usmerjenim usposabljanjem in boljšo integracijo digitalnih orodij v poslovne procese. To bi podjetjem omogočilo, da v celoti izkoristijo potencial UI in drugih digitalnih tehnologij.
Na nujnost vlaganja v programe usposabljanja in prekvalifikacij je pokazalo tudi poročilo Svetovnega ekonomskega foruma o prihodnosti delovnih mest 2025. Do leta 2030 je namreč pričakovati, da bo ustvarjenih 170 milijonov novih delovnih mest, 92 milijonov pa jih bo ukinjenih. 59 % delovne sile bo potrebovalo dodatna izobraževanja ali prekvalifikacije, a desetina delavcev tega najverjetneje ne bo deležna.
Med najhitreje rastočimi poklici bodo specialisti za velike podatkovne sisteme, inženirji finančnih tehnologij ter strokovnjaki za umetno inteligenco in strojno učenje. Med veščinami, ki so potrebne za uspešno opravljanje dela, se jih bo spremenilo približno 40 %, a bodo tehnološke in socialne veščine ostale enako pomembne.
Pomanjkanje ustreznih veščin kot najpomembnejšo oviro pri poslovni transformaciji navaja kar 63 % vprašanih, zato namerava veščine svojih zaposlenih izboljšati kar 77 % delodajalcev, med drugim tudi zaradi sprememb poslovanja, ki jih prinaša umetna inteligenca.
Članstvo v DMS je odločitev za več znanja. Izberite svoj paket in ujemite januarske ugodnosti.
>>> Celotno poročilo European Marketing Agenda je za ogled in prenos raziskave na voljo na spletni strani TUKAJ.