Leta 2016 smo v Društvu za marketing Slovenije vzpostavili Marketinško akademijo in prvi program je bila Akademija za mlade marketinške talente. V letu 2018 vpisujemo že tretjo generacijo udeležencev, ki bodo šli skozi celostni program marketinških in poslovnih vsebin. Namenjena je tako začetnikom v marketingu kot tudi tistim z nekoliko več izkušenj, Glavni cilj Akademije je vzgajanje odličnih vodstvenih kadrov, ki bodo opremljeni z raznovrstnim marketinškim, poslovnim in vodstvenim znanjem. Po končanem rednem izobraževalnem delu se udeleženci vklljučijo še v polletni mentorski program. O tem, kako poteka mentorski program in kaj vse ponuja Akademija, smo se pogovarjali z udeleženko prve generacije Milano Simonič (SNG Drama Ljubljana) in njeno mentorico Leo Lipovšek (Madwise).
K vpisu v Marketinško akademijo me je pritegnilo elektronsko sporočilo Društva za marketing Slovenije, v katerem je bil opisan projekt in njegove prednosti. V tem sem videla priložnost zase, da pridobim dodatna znanja, nove izkušnje in vodstvene veščine ter možnost za širitev socialne mreže. Ponujala je točno to, kar sem si tudi sama želela, nadaljnji razvoj na poslovnem in osebnostnem področju. Mladim veliko pomenijo usmeritve in nasveti starejših, izkušenih kolegov, da lahko sami poslovno in osebnostno napredujemo.
Marketinška akademija je ponujala točno to, kar sem si sama želela, nadaljnji razvoj na poslovnem in osebnostnem področju. - Milana Simonič (SNG Drama Ljubljana)
Udeležba na Marketinški akademiji mi je pomagala doseči moj poslovni in osebni cilj po nadgraditvi marketinškega znanja, razširitvi mreže poznanstev in pri razvoju želenih vodstvenih veščin. Ob vpisu v akademijo je minilo že šest let, odkar sem diplomirala in štiri leta, odkar sem magistrirala. Čutila sem potrebo in željo po vnovičnem izobraževanju ter spoznavanju trendov in nenazadnje po druženju s kolegi iz stroke.
Načrtno sem se skušala udeležiti čim več dogodkov, nekaj sem jih izpustila le zaradi službenih obveznosti. Vsaka predstavljena vsebina se me je na nek način dotaknila. Izmed izobraževanj Marketing TOPX bi izpostavila dva dogodka, ki sta me še posebej navdušila. To sta bila predstavitev Nataše Mithans in Darje Teržan, kako pripraviti dober marketinški načrt in spremljati učinkovitost marketinških aktivnosti ter predavanje o data driven marketingu, ki sta ga vodila Mitja Pirc in Uroš Cvetko. Všeč mi je bilo mesečno srečanje o pripovedovanju zgodb in vsebinskem marketingu ter srečanje z nagrajenci marketinške odličnosti, v katerem me je navdušil karizmatični Marjan Batagelj iz Postojnske jame. V spomin pa se mi je močno vtisnil tudi nastop Željka Ćurića na marketinškem zajtrku, na katerem je predaval o motivaciji v službi in v vsakdanjem življenju.
Vsaka predstavljena vsebina se me je na nek način dotaknila. - Milana Simonič (SNG Drama Ljubljana)
Že po prvem srečanju z mentorico Leo Lipovšek sem videla, da bo sodelovanje odlično, saj sva se zares ujeli, osebnostno in poslovno. Pripravili sva načrt, ki sva se ga držali ter je predstavljal temelj uspešne realizacije zastavljenega projekta. Moja pričakovanja o mentorskem programu so bila več kot izpolnjena.
Lea je bila na voljo za vsa vprašanja, pomisleke in usmeritve. Ob tem je tudi skrbno prisluhnila mojim idejam in zasnovam ter sproti spremljala realizacijo aktivnosti, ki sva jih uvrstili v načrt dela. Lea Lipovšek je bila res dobra mentorica in mi je pomagala pri učinkovitem in uspešnem delu v praksi, kar je najbolj pomembno.
Prepričana sem, da je najbolje povezati nalogo znotraj Marketinške akademije s službo oziroma delom, ki ga opravljaš. S tem "ubiješ" dve muhi na en mah. Znanje in izkušnje, ki jih s teboj deli mentor oziroma mentorica, preizkusiš še v praksi na lastnem primeru. Meni je to predstavljalo tako osebnostni kot poslovni izziv. Želela sem podrobneje spoznati strateško načrtovanje, postavljanje ciljev, izbor tržno-komunikacijskih orodij ter predvsem načine in orodja za merjene uspešnosti kampanj v praksi, kar bi mi lahko pomagalo pri delu v prihodnje. Zato sem za študijo primera izbrala Drama Festival 2017 in rezultati so bili glede na zastavljene cilje ter uporabo izbranih tržno-komunikacijskih aktivnosti zares presenetljivi v primerjavi s festivali treh prejšnjih let.
Nad vsemi pričakovanji! Že ko sva se srečali na spoznavni kavi, sva vedeli, da bova naredili nekaj odličnega. Ekipa Marketinške akademije je predlagala res dobre dvojice. Takoj na začetku sva uskladili pričakovanja – Milana je želela v svoje delo vpeljati več marketinške analitike, na podlagi podatkov delati bolje – in kot vodja marketinga v performance agenciji imam dovolj kompetenc, da ji pri tem lahko pomagam. Analitičnega pristopa se je najlažje in najbolj učinkovito lotiti na konkretnem primeru, zato v bistvu sploh ni bilo strahu, da naloge ne bi naredili. Vprašanje je bilo le, katerega projekta se lotiva. Milana je predlagala Drama Festival – pomembno spomladansko aktivnost Drame, ki se je letos odvijala že četrtič. Prostora za izboljšave je bilo nekaj, vedno ga je, a za katere? Manjkale so nama številke.
Naslednji korak je bil torej zbiranje podatkov za pretekle Drama Festivale in določanje, kateri so pomembni za učinkovitost letošnjega. Na operativnem nivoju sva kar nekaj razmišljanja namenili postavitvi tabel, ki bodo dejansko prikazovale uporabne informacije. Nato pa se je pričelo merjenje aktivnosti in sprotno prilagajanje glede na rezultate. Izkazalo se je recimo, da je za Dramo Facebook izredno uporaben kanal – zakaj ga ne bi še bolje izkoristili in pritegnili več obiskovalcev ter več nakupov. V okviru mentorskega programa so predlagani štirje sestanki, a sva to številko presegli. Stvari so morale biti narejene in še super sva se imeli.
V okviru mentorskega programa so predlagani štirje sestanki, a sva to številko presegli. Stvari so morale biti narejene in še super sva se imeli. - Lea Lipovšek (Madwise)
Priznam, da sem bolj navajena sodelovanja s podjetji, ki pregovorno razmišljajo in delujejo bolj tržno. Drama je vsekakor specifičen primer, a ravno zaradi tega je bilo najino delo še toliko bolj zanimivo. Izkazalo se je, da sami izzivi niti niso tako zelo drugačni od tistih v popolnoma zasebnih družbah, obenem pa je na področju kulture cela vrsta marketinških priložnosti. Za takšno vsebino bi moralo denimo podjetje precej investirati.
Izzive sva dejansko zelo natančno definirali, prav tako tudi omejitve. Potem pa si privoščili veliko mero inovativnosti in presegli tudi kakšen dosedanji okvir Drama Festivala. Veseli me, da so tudi Milanini sodelavci izjemno pozitivno sprejeli nove zamisli marketinga – od aktivacije na družbenih omrežjih do spremljanja in merjenja vira obiska in nakupa kart.
Z mentorstvom se redno srečujem v okviru svojega dela, v Društvu za marketing Slovenije pa je bila to prva tovrstna izkušnja. Deljenje znanja in izkušenj ni bila ravno pridobljena veščina, saj je predpogoj za sodelovanje v programu. Tudi pri vsakodnevnem delu ne gre brez nje. Sem pa to veščino v pogovorih in sodelovanju z Milano vsekakor še malo izpilila.
Osebni angažma, ki je prisoten pri mentoriranju, vsekakor nadgradi čut za odgovornost. Z zavezo mentorstva obljubiš, da si boš za svojega »varovanca« vzel čas in mu pomagal. Ne gre drugače. Zame je bil poseben izziv, da se nisem lotila odprtih vprašanj preveč operativno. Konkretni izzivi človeka pritegnejo in z veseljem bi jih rešil – a to ni namen mentorskega programa.
Osebni angažma, ki je prisoten pri mentoriranju, vsekakor nadgradi čut za odgovornost. - Lea Lipovšek (Madwise)
Absolutno! In priporočila bi jim, da »izkoristijo« vse možnosti in priložnosti, ki jih program ponuja. V mentorskem programu se pričakuje, da bo iniciativa, želja po učenju in znanju na strani mentoriranca. Tega se ne da vsiliti in tega niti ne bi želeli. Bi jo pa pričakovala od udeleženca akademije in mislim, da DMS-jev mentor z veseljem vloži svoj čas v sodelovanje, kjer se krešejo ideje in vidi želja po napredku.
Naslednjim generacijam marketinške akademije priporočam, da izkoristijo vse možnosti in priložnosti, ki jih ponuja program Marketinške akademije. - Lea Lipovšek (Madwise)