V slovenskem marketingu je veliko uspešnih marketingašev, ki so po osnovni izobrazbi iz drugih strok - piloti, psihologinje, farmacevti … Pogovarjali smo se z nekaterimi med njimi in v pogovorih so z nami delili svojo karierno zgodbo in ponudili drugačen pogled na marketing. Tokrat smo se pogovarjali z direktorjem trženja v družbi Petrol d.d. Rokom Cudermanom. Po osnovni izobrazbi je inženir strojništva - letalska smer/pilot, pozneje pa je študiral še na Visoki šoli za management (dipl. ekonomist).
Bilo je obojestransko :-) Če marketing vzamemo širše, kot trženje*, sem se z njim "spoprijateljil" že v osnovni šoli, ko sem začel z delom prek študentskega servisa. V srednji šoli sem prodajal Tupperware, GRC ... Izdeloval in prodajal sem kresničke (odsevna telesa za pešce). Skratka, priložnosti za marketing več kot dovolj. V času študija na strojni fakulteti smo morali pred diplomo za obvezne vaje opraviti tudi 150 ur letenja. To pa je, upoštevaje čakanje na ustrezno vreme, vrstni red (prosto letalo) pomenilo tudi kar nekaj "prostega" časa, ki sem ga izkoristil za študentsko delo. Prek oglasa v Delu sem prišel do študentske zaposlitve v podjetju Wrigley, kjer mi je delo predstavljalo/nudilo vrhunsko šolo trženja. Po zaključku študija sta vojna v Sloveniji in zalivska kriza predstavljali dodatno težavo za zaposlitev v aviaciji, tako da sem, brez težav oz. že z veseljem, nadaljeval kariero v trženju.
* Pojasnilo glede razlikovanja uporabe pojmov marketing in trženje: Po mnenju Roka Cudermana je z besedo trženje bolj izpostavljen še merljiv/konkreten prodajni vidik.
Marketingaš mora biti komunikativen, timsko orientiran, čustveno inteligenten - imeti mora empatijo oz. vživljanje v vlogo kupca.
Po petih letih dela za Wrigley sem pred skoraj dvajsetimi leti (zopet prek oglasa v Delu) prišel na Petrol. Izbran sem bil med 167 kandidati, saj so izkušnje iz sodelovanja s svetovno multinacionalko očitno pomenile več kot formalna izobrazba. Sledilo je delo na področju pospeševanja prodaje (prehod iz "starega bencinskega servisa" v prodajalno), razvoj maloprodaje (uvedba novih storitev in produktov) in nato od leta 2011 delo v marketingu.
Marketingaš mora biti komunikativen, timsko orientiran, čustveno inteligenten - imeti mora empatijo oz. vživljanje v vlogo kupca. Sam sem marketinške kompetence največ v največji meri dobil z izkušnjami, ki sem jih pridobil z dosedanjim zelo raznolikim delom, prebiranjem literature, udeležbo na različnih konferencah, izobraževanjih ... Ne nazadnje tudi z udejstvovanjem v športu. V mladosti sem poprijel za vsako delo in tudi od tam je vsaka izkušnja prispevala delček mozaika.
Strojništvo je zelo eksaktna veda, ki v določenih situacijah tudi v marketingu pride zelo prav. Nauči te predvidevanja ter iskanja hitrih in predvsem učinkovitih rešitev v danih situacijah. Za ovinkarjenje ni prostora. Vsako znanje in/oz. izkušnje, četudi z drugega področja, so prednost. Je pa od posameznika odvisno, kako jih uporabi, zna povezovati. Menim, da mi koristi.
Moje izkušnje z marketingaši so zelo pozitivne. Po večini so to ljudje, ki po svetu hodijo z odprtimi očmi in se dobro znajdejo v vsaki situaciji. Razmišljajo široko, prisluhnejo drugim.
Strojništvo je zelo eksaktna veda, ki v določenih situacijah tudi v marketingu pride zelo prav. Nauči te predvidevanja ter iskanja hitrih in predvsem učinkovitih rešitev v danih situacijah. Za ovinkarjenje ni prostora.
Marketing je preširok pojem in ne čutim se dovolj kompetentnega, da bi to lahko predpisoval. Vedno pa prav pride psihologija, fizika, informatika ... Zdrava mera "kmečke pameti" pa tudi ne škodi.
Knjige, ki bi "vodila direktno do cilja" še nisem našel oz. bral. Sam prebiram različne zvrsti literature - strokovno, biografije, zgodovinske pa tudi kriminalke in včasih je dovolj samo kakšen krajši del, da knjiga pusti vtis, da navdih. Težko bi izpostavil eno samo, če pa že, je uporabna marketinška knjiga: Voditelj dialogov (Steven Van Belleghem).