Matej Mohorič je eden najboljših slovenskih kolesarjev. Pedala poganja za ekipo Bahrain Victorious, katere vodja je prav tako Slovenec, Milan Eržen. Oba sta bila gosta Športnega središča.

Niti v poslovnem niti v športnem delu ekipe ni prostora za naključja. Vse je skrbno premišljeno, od načinov za pridobivanje sponzorjev in nadaljnje sodelovanje z njimi do vsake podrobnosti v opremi, treningu in prehrani kolesarjev, sta nam zaupala. Tako ni presenečenje niti, da je načrt za leto 2024 za eno največjih kolesarskih ekip sveta že pripravljen, dokončujejo pa tudi že načrt za leto 2025.

Matej Mohorič je letos med drugim osvojil 19. etapo Dirke po Franciji, Dirko po Poljski, skupno drugo mesto na Dirki po Sloveniji, postal pa je tudi svetovni prvak na makadamu. »Še posebej se posvetim stvarem, zaradi katerih sem na kolesu boljši,« je dejal. Naj gre za trening, odsotnost družabnega življenja, opremo ali prehrano.

Ko je Mohorič leta 2012 postal svetovni prvak med mladinci v cestni vožnji, so ga opisovali kot čudežnega dečka slovenskega kolesarstva. Meja dosežkov se je po njegovih besedah zelo hitro pomaknila precej višje: »Če želiš biti danes najboljši kolesar v Sloveniji, moraš biti najboljši kolesar na svetu.«

To, da ga uvrščajo med favorite za zmago na posameznih dirkah, ga ne moti. »Ko postajaš uspešnejši, te drugi opazijo, ekipa ti da več odgovornosti za rezultat in več upanja polaga vate. Mene to spodbudi, da še bolj z zavedanjem vsak dan delam za svoj cilj. Zavedam se, da moja športna kariera ne bo trajala v neskončnost, pred samo imam 4, 6, 8 dobrih let. Ni to služba, ki jo, ko prideš domov, lahko pustiš pred vrati. Jaz vsak trenutek posredno vplivam na svojo pripravljenost v prihodnosti. Tega se zavedam, s tem živim in s tem nimam problemov.«

Lahko sem zelo hvaležen, da me plačujejo za to, da grem na kolo." - Matej Mohorič

V ekipi ni prostora za svojeglavost

Vanj verjame tudi ekipa Bahrain Victorious, ki jo sestavlja 30 kolesarjev in 70 drugih članov ekipe (mehanikov, fizioterapevtov, kuharjev, trenerjev …), vodi pa jo Milan Eržen. »Ogromno denarja namenjamo za novitete. Imamo izračun, da v vse, kar prinese manj kot en vat na kilogram telesne teže, ne investiramo. Vse, kar je več od tega, en vat, vat in pol, v to investiramo, to so investicije od 30.000 do 50.000 evrov.«

Ekipo, kot pravi Eržen, vodi s trdo roko. »V ekipi ne dopuščamo napak ali svojeglavosti. Vsak ima točno določeno vlogo in zato dobro funkcioniramo. Pogosto se v ekipi norčujejo, da sem največja zvezda ekipe jaz, saj tudi Landi ali Nibaliju povem, kar jima gre.« Podobno je po njegovih besedah v podjetju, kjer nekdo mora biti direktor in ne more vsak delati po svoje.

»V ekipi ne dopuščamo napak ali svojeglavosti. Vsak ima točno določeno vlogo in zato dobro funkcioniramo,« je povedal Milan Eržen.

Matej Mohorič se zaveda, da je njegov rezultat plod dela celotne ekipe, ne samo kolesarjev, tudi osebja, na koncu pa predvsem kolesarjev. »V življenju ne bi zmagal na dirki Milano – San Remo, če ne bi imel ob sebi šestih kolesarjev, ki so mi omogočili, da sem jaz z nič vloženega truda in energije začel s ključnim vzponom. Od ene točke naprej pa si vedno sam in takrat moraš pokazati, iz kakšnega testa si. Zagotovo pa je vložek, ki so ti ga dali tvoji kolegi, odločilen. V sodobnem kolesarstvu kolesar težko zmaga sam, saj so razlike tako minimalne, da je odločilna vsaka podrobnost.«

Kolesarjenja v ekipi se je po njegovih besedah treba priučiti. Ekipa mora na dirki delovati kot eno, vnaprej mora biti jasno, kakšne so naloge posameznikov. Zato izrabljajo manjše dirke, da se mlajši kolesarji tega priučijo, saj je to proces, ki traja leta. Matej Mohorič je po besedah Milana Eržena zelo dober mentor in motivator, hkrati pa nima dlake na jeziku.

V sodobnem kolesarstvu kolesar težko zmaga sam, saj so razlike tako minimalne, da je odločilna vsaka podrobnost. - Matej Mohorič
Matej Mohorič izpostavlja, da je njegov rezultat plod dela celotne ekipe, ne samo kolesarjev, tudi osebja, na koncu pa predvsem kolesarjev.

Da bi ekipa lahko delovala, je treba zbrati približno 20 milijonov evrov letno. 90 % partnerjev je z ekipo že od začetka, je povedal Milan Eržen. Prizadevajo si za čim širše sodelovanje tudi s slovenskimi podjetji. Na področju prehrane imajo tako slovenskega partnerja, ki med drugim poskrbi za celotno prehrano na Dirki po Franciji, kamor večkrat na teden dostavijo hrano iz Slovenije. Za partnerje in potencialne partnerje organizirajo obiske največjih dirk, kjer so prisotni ob uspehih. »Podjetja izven kolesarske industrije prihajajo, ker so emocionalno vezana na šport. Nisem še srečal podjetja, ki bi se tega lotilo iz strogo poslovnega vidika.«

Zmaga Mateja Mohoriča na SP na makadamu

S partnerji skušajo vedno ustvarjati zgodbe. Ena od teh se je zgodila skorajda naključno, ko je Matej Mohorič zmagal na svetovnem prvenstvu na makadamu na kolesu Merida. Dan po zmagi pa so že razglasili prihod novega kolesa. Drugo zgodbo ustvarjajo z ameriškim podjetjem Neversecond, s katerim so že pred časom začeli razvijati športno prehrano. In po zmagi Mateja Mohoriča na SP se je Milan Eržen pozanimal, če v ZDA obstaja kakšna velika dirka na makadamu. Gre za dirko v Kansasu, ki se je je Matej Mohorič tudi udeležil. To je bila posebna prednost tudi za Merido, saj zaradi posebnega dogovora lahko svoja kolesa v ZDA prodajajo le prek spleta. Poleg tega so se domislili tudi, da bi Netflix posnel priprave Mateja Mohoriča na Dirko po Franciji prihodnje leto, saj bo odsek ene etape, slabih 50 kilometrov, potekal tudi po makadamu. »Ves čas moraš razmišljati izven okvirjev, kako čim bolj izkoristiti en projekt,« je dodal Milan Eržen.

V marketinškem oddelku ekipe je sicer 11 ljudi, imajo celo svojo TV ekipo, saj so vsebine, ki jih ustvarjajo (tudi za družbena omrežja), zelo pomembne. Številni marketingaši v ekipo niso prišli iz kolesarskega sveta in po besedah Milana Eržena njihov »nekolesarski« pogled na svet prinaša številne izjemne ideje, ki se jih tisti iz kolesarskega sveta morda sploh ne bi domislili.

Zato upa, da bo uspela njegova pobuda o oblikovanju kolesarske platforme, na kateri bi svoje vsebine ponujale vse ekipe svetovne serije. Uvodni sestanek so že imeli, kar je bilo po svoje precej nepredstavljivo, saj med kolesarskimi ekipami zaradi nekaterih prestopov vladajo stare zamere. »Prek družbenih omrežij ne moremo monetizirati naših vsebin, saj tam oglašujejo sponzorji, lastna platforma pa bi to spremenila.«

Milan Eržen nam je zaupal, da je podal pobudo o oblikovanju kolesarske platforme, na kateri bi svoje vsebine ponujale vse ekipe svetovne serije.

Med glavnimi cilji za prihodnje leto so udeležba Mateja Mohoriča na Dirki po Franciji, na svetovnem prvenstvu in olimpijskih igrah. Milan Eržen verjame, da bo ekipa v treh letih zmagala na eni od tritedenskih dirk, potencial namreč po njegovih besedah imajo, a ga še ne smejo izdati, saj v ekipo pride šele leta 2025.

VČLANI SE

Zapis je nastal na podlagi novembrskega DMS dogodka Športno središče.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 600 ČLANI
več kot 50 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva v društvu
razišči ČLanske pakete
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice