Energetska kriza, negotova oskrba z energenti in inflacija so lahko odlična priložnost za zasuk podjetja k trajnostnemu delovanju, po drugi strani pa je to lahko tudi izgovor, zakaj se tega ne lotiti.

Skladnost poslovanja z ESG merili (okoljska, družbena in upravljalska merila) za mnoge pomeni le oviro pri doseganju čim višje dobičkonosnosti in čeprav velja, da je uveljavljanje ESG meril dobro za znamko, se marsikateremu podjetju ne zdi ključno. Uveljavljanje ESG meril naj bi bilo prezahtevno, pogosto pa nasprotniki navajajo tudi, da pozitivni učinki implementacije niso jasni. Tretji pomislek je, da uveljavljanje ESG meril ni merljivo ali pa različne organizacije pozitivne učinke merijo različno. Če se podjetje že odloči za določen način merjenja ESG učinkov, pa kritiki menijo, da ta nimajo pomembnega vpliva na dobičkonosnost. Vse to so razlogi, ki jih McKinsey v članku Does ESG really matter—and why? navaja kot glavne ovire pri implementaciji ESG meril v poslovanje podjetja.

Kratkoročni dobiček ni vse

A nasprotniki trajnostne naravnanosti podjetij se ne zavedajo, da ni pomembno le poslovanje v naslednjih nekaj mesecih ali letu, pač pa bo vrednost treba ustvarjati dolgoročno. Pri tem bo nujno upoštevanje vseh zunanjih okoliščin, ki krojijo razmere v svetu. Mednje med drugim spadajo izpusti toplogrednih plinov, vplivi na trg dela, posledice za dobavitelje, ugodni pogoji dela za zaposlene.

Za podjetja, ki želijo (p)ostati vodilna na trgu, je tako nujen obrat k odgovornemu upravljanju, naj to imenujemo trajnostna naravnanost, uvedba ESG meril ali kaj tretjega. Trajnostna naravnanost lahko prinese številne pozitivne učinke, kot so zmanjšanje operativnih stroškov, poveča priložnosti za financiranje in zmanjša stroške kapitala, poveča možnosti zaposlovanja perspektivnejših kadrov, poveča vrednost na trgu, zviša vrednost delnic, poveča pozitivno zavedanje o znamki, poveča produktivnost, ustvari nove denarne tokove, omogoča razširitev trga, omogoča lansiranje premium izdelkov, poudarjajo v Boston Consulting Group.

Vsak torek si rezervirajte 5 minut za marketing. Naročite se na marketinške novice.

Odgovorno upravljanje je uporabniku vse bolj pomembno

Letošnja Deloittova raziskava o trajnostni naravnanosti je pokazala, da se uporabnikom na področju trajnosti zdijo najpomembnejši ustvarjanje trajnostne embalaže in izdelkov, zmanjševanje odpadkov v procesu nastajanja izdelkov, zaveza k etičnim delovnim pogojem, zmanjševanje ogljičnega odtisa in spoštovanje človekovih pravic.

Kot največje ovire pri bolj trajnostni naravnanosti življenj pa so izpostavili stroške, pomanjkanje zanimanja za okoljsko problematiko, pomanjkanje informacij ter občutek, da njihova dejanja ne bodo spremenila ničesar. Prav v ovirah, ki jih navajajo uporabniki, pa bi znamke lahko zaznale svoje priložnosti.

Septembra 2015 so v Združenih narodih oblikovali 17 trajnostnih ciljev, katerih cilj je ustvariti trajnostno prihodnost za vse. Znamke oziroma podjetja se lahko pridružijo iniciativi. Vsako leto pripravijo tudi poročilo o izvajanju trajnostnih ciljev. Poročilo za leto 2022 je dostopno tukaj.

17 ciljev trajnostnega razvoja. Vir: United Nations.

Tretjina največjih evropskih podjetij se je zavezala k ničelnemu onesnaževanju do leta 2050. Trenutno pa jih le 9 % zasleduje svoje cilje v skladu s časovnico. Vir: European Companies’ 2050 Net Zero Commitment | Accenture.
VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam