Epidemije je konec, DMS pa še vedno raziskuje, kako negotove čase doživljajo naši člani. Tokrat smo Nežo Jus, Svjetlano Almaš, Aleksandra Taskova in Manjo Gradišek poprosili, da z nami delijo njihove izkušnje o tem, kako se je v zadnjih tednih spreminjalo njihovo (marketinško) življenje in kako se spreminjajo uporabniki v njihovih panogah.
Neža Jus (Lesaffre Slovenia)

Spremembe se dogajajo z veliko hitrostjo in če kdo, potem je ravno marketing tisti, ki jim mora slediti. Neža Jus takole opisuje dogajanje v zadnjih mesecih: "Del marketinškega proračuna smo prilagodili tako, da smo več sredstev namenili spletnemu komuniciranju, določen del pa investirali tudi v televizijo, kar prej ni bila praksa, izvedli smo tudi donacijo mask domovom za ostarele. Veliko je bilo kriznega komuniciranja z uporabniki in trgovci glede dobave surovin, proizvodnje, varnosti ... Z uporabniki poteka na družbenih omrežjih nenehna komunikacija o uporabi sestavin, peki, nasvetih - pomagamo tako pri prvih korakih kot tudi izkušenejšim v peki. Z njimi delimo številne recepte, kako lahko kvas in kislo testo Fala uporabijo na najrazličnejše načine. Veseli smo vsakega komentarja, sporočila in fotografije dobrote naših uporabnikov. V pekarski branži so se predvsem na področju gospodinjske peke navade zelo spremenile. Ljudje cenijo doma pečeno pecivo in kruh ter s tem preživljanje časa z družino, tradicijo, zaupanje v domače sestavine in vonj po sveže pečenih kvašenih dobrotah. Povpraševanje po svežem in suhem kvasu ter našem kislem testu Fala je zelo naraslo in verjamemo, da bodo ljudje s peko domačih dobrot nadaljevali tudi po izolaciji. Zagotovo, sodeč po odzivih, je zelo naraslo število ljudi, ki so se prvič opogumili speči kruh in to veselje je res nepopisno. Čas z družino je torej za našo pekarsko branžo prinesel pozitivne spremembe. Sama sicer do konca maja še delam od doma, vendar opažam, da je del populacije že skoraj popolnoma preklopil v običajni ritem in tirnice (zavestno ali podzavestno), del pa trdi, da bomo še dolgo živeli v novi realnosti (maske, brez rokovanja ...). Pozitivno me preseneča dejstvo, da smo ljudje zares družbena in emotivna bitja, ki nam je bližina v krvi in duši, zato iščemo možnosti drugačnega povezovanja, da ohranjamo stike z družino, prijatelji, sodelavci. Morda nas je kriza še bolj zbližala in se še bolj zavedamo naše povezovalne in soodvisne narave."

"Čas z družino je za našo pekarsko branžo prinesel pozitivne spremembe," opaža Neža Jus (Lesaffre Slovenia).
Svjetlana Almaš (Generali)

Enoznačnega recepta, kako se spoprijeti s trenutno situacijo, ni. Vsako podjetje išče rešitve, ki so primerne zanje. Svjetlana Almaš predstavlja izkušnje podjetja Generali: "Marketinška strategija, vsaj v krovnih smernicah, ostaja nespremenjena. Spremembe in prilagoditve smo izvajali na nivoju kvartalnih planov in posledično samih aktivnosti. Epidemija in obdobje, ki ji sledi, terjata več fleksibilnosti, več hitrega odzivanja na aktualne dogodke in potrebe uporabnikov, ter seveda tudi racionalnosti, kar se odraža tudi pri našem proračunu. Mislim, da smo se v tudi v tem delu v naši marketinški ekipi dobro organizirali in se uspešno odzvali na aktualno dogajanje. S samimi okoliščinami korona časa in posledično izolacijo smo se po mojem mnenju naučili hitreje prilagajati na spremembe, zaposleni, ki so bili prej morda bolj okorni pri uporabi tehnologij, so zelo hitro usvojili veliko različnih digitalnih orodij, ugotovili smo, da so lahko sestanki in izobraževanja povsem enako učinkoviti tudi, če jih imamo preko spleta. Predvsem pa smo se naučili zaupanja in vzpostavljanja psihološke varnosti, prav gotovo je manj tudi mikromanagementa. Uporabniki so se iz začetnih faz strahu pred epidemijo zdaj v veliki meri premaknili v fazo, ko je v ospredju skrb, kako bo epidemija vplivala na njihova življenja, delovna mesta, prihodnost, tudi zdravje. Spoznanja in zaključke smo tako postopoma prelivali v nadgradnje produktov, načine poslovanja z uporabniki, komunikacijske aktivnosti in projekte. Zavedamo se, da bodo naši uporabniki tako danes kot v prihodnje, iskali kakovostne storitve, za katere bodo verjeli, da jim prinašajo zaščito in varnost. Naša naloga bo, da jih bomo kot pravi vseživljenjski partner slišali in jim ponudili rešitve prilagojene njihovim potrebam. Zato verjamemo, da bo v prihodnje za podjetja v naši dejavnosti še bolj pomembno, da bomo svoje uporabnike dobro poznali in jim ne le prodajali, temveč tudi svetovali. Odnos in zaupanje bosta še kako pomembna. Nedavno smo zelo uspešno izpeljali dva, za nas izredno pomembna dogodka. Za marec načrtovan Hackathon smo prilagodili razmeram in mu nadeli virtualno podobo. 70 zaposlenih je v 12 ekipah ob svetovalni podpori mentorjev, razvijalo nove ideje in zamisli za še večjo povezanost zaposlenih in oblikovanje močne organizacijske kulture. Tudi našo vsakoletno prodajno konferenco smo iz formata v živo, premaknili v virtualni svet. Na spletu smo tako – sodeč po navdušenju praktično vseh, 800 udeležencev in več kot 15 predavateljev - izpeljali konferenco, na kateri smo ne le povezali ljudi, temveč tudi delili nova znanja, izkušnje in zgodbe o uspehu."

"Uporabniki so se iz začetnih faz strahu pred epidemijo zdaj v veliki meri premaknili v fazo, ko je v ospredju skrb, kako bo epidemija vplivala na njihova življenja," spoznava Svjetlana Almaš (Generali).
Aleksandar Taskov (FUN4U)

Organizatorji dogodkov so v tem obdobju na velikih preizkušnjah. Aleksandar Taskov razkriva, kako se na vse skupaj prilagaja podjetje FUN4U. "Številna podjetja so precej zmanjšala sodelovanje z zunanjimi partnerji in zmanjšala vložke v marketing. Ugotovili smo, da podjetja kljub začetnemu interesu za izvedbo projektov preko spleta, v tem obdobju za to niso pripravljena veliko investirati. Tako smo temeljito preučili, kaj se dogaja v našem podjetju oziroma ugotavljali, kje se lahko izboljšamo, kako lahko nadgradimo naše delovanje, da ustvarimo še višjo dodano vrednost za naročnike kot pred izolacijo. Naučili smo se organizirati spletne dogodke (Pižama party za sledilce Baby centra), ustvarili nove vsebine in produkte za čas po pandemiji. Pripravili smo prodajno strategijo in izvajamo "brand awareness" kampanjo na družbenih omrežjih. To obdobje je bilo dober vpogled v to, koliko je ekipa močna in povezana v super kriznih situacijah. Z ekipo, ironično, še nikoli nismo bili tako narazen in hkrati tako skupaj. Veseli me, da si ljudje in podjetja v teh kriznih časih med sabo veliko bolj pomagamo in ne gledamo vse samo skozi finance. Poslovno sem se naučil, da je potrebna hitra prilagodljivost v delovanju podjetja in da je, bolj kot kadarkoli prej, pomembno grajenje avtentičnih odnosov z naročniki. Zavedam se, da nas v prihodnosti čaka kar nekaj izzivov, med drugim tudi to, da odkrijemo nove načine ustvarjanja dodane vrednosti na dogodkih v živo za naše naročnike. Ugotovil sem tudi, da je empatija pri vodenju na daljavo in organiziranju ekipe najbolj pomembna lastnost vodij in da se svet usmerja v zeleno poslovanje. Iskreno se veselim vrnitve dogodkov v živo in dnevno akcijo ustvarjanju vsebin skupaj z naročniki. Zasebno pa komaj čakam, da se bom lahko ponovno udeleževal treningov salse, fitnesa, nogometa in obiskoval večje športne dogodke."

"To obdobje je bilo dober vpogled v to, koliko je ekipa močna in povezana v super kriznih situacijah," poudarja Aleksandar Taskov (FUN4U).
Manja Gradišek (NLB)

Tudi za banke je bila trenutna situacija posebna preizkušnja. Manja Gradišek (NLB) razmišlja takole: "Običajno velja, da smo banke v svojih reakcijah nekoliko rigidne, vendar smo v teh razmerah dokazali ravno nasprotno. Bliskovito hitro smo prilagodili način delovanja, vzpostavili delo od doma, učinkovito komunicirali z zaposlenimi in strankami. Res, poklon vsem mojim sodelavcem za odzivnost in požrtvovalnost. Pogosto ni bilo veliko prostega časa in petki so povsem izgubili svoj pomen. Naučili smo se marsikaj koristnega - delati od doma, učinkoviteje upravljati naloge, se kdaj žrtvovati za sodelavca, predvsem pa smo obudili osnovno vrednoto timskega dela. Morda se sliši čudno, vendar je ta krizna situacija pri nas celo okrepila strast do dela. Verjetno se ne reče zaman, da je treba stopiti iz cone udobja, da se počutimo živo. In ja, ugotovili smo, da se vse da, če se hoče. In če je ekipa prava. Podobno kot velja za druge panoge, se je tudi pri nas največji premik zgodil pri uporabi digitalnega bančništva. Običajna krivulja učenja je sicer daljša, ampak tokrat se je proces odvil hitreje in marsikdo, ki je okleval z uporabo spletne banke ali video klica se je zdaj bodisi opogumil bodisi je bil primoran preizkusiti sodobne načine poslovanja. In seveda ugotovil, da je povsem enostavno, predvsem pa udobno. Sicer na splošno pri strankah zaznavamo negotovost glede služb in posla, kar se vse odraža v večji skrbi za finančno varnost, predvsem ko gre za odplačilo kreditov. Mi smo prilagodili procese, denimo oddajo vloge za moratorij, in poskrbeli za ažurno obveščanje. Stranke so hvaležne za naše hitre reakcije in informacije in to je največje priznanje, da delamo dobro. Kar se tiče marketinga, smo najprej prilagodili fokus komunikacije in se osredotočili na obveščanje o prilagojenem načinu poslovanja in preusmerjanje strank na digitalne kanale, hkrati pa revidirali plan letošnjega leta, vključno s proračunom. Vsebinsko smo izvzeli aktivnosti, ki so vezane na dogodke in podobna sodelovanja, ki niso v skladu z ukrepi, ter razvili projekt Okvir pomoči, ki je odziv na aktualno gospodarsko situacijo. V novo realnost vstopamo s (spo)znanji, ki smo jih osvojili v času prilagojenih razmer. V tej »pavzi« smo ugotovili, da potrebujemo manj stvari in več narave. Na novo smo odkrili dimenzijo časa, se soočili z odnosi in ugotovili, kako hitro (in dobro) se znajdemo, ko nas nekaj preseneti. Izredne razmere so prinesle tudi nov, pogosto bolj učinkovit, način dela. Poti nazaj ni in pričakujem, da bomo dobre navade ohranili tudi ob vrnitvi na delovna mesta."

"Morda se sliši čudno, vendar je ta krizna situacija pri nas celo okrepila strast do dela," ob razmisleku o zadnjih tednih ugotavlja Manja Gradišek (NLB).


Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice