Olimpijski cikel traja štiri leta in podobne cikle imajo tudi podjetja, ki sodelujejo z Olimpijskim komitejem Slovenije, med njimi SKB banka.

SKB banka je namreč glavni sponzor Slovesnke olimpijske reprezentance že skoraj 30 let. V Športno središče smo povabili Majo Treven, direktorico marketinga v SKB banki in pojasnila je, da odločitev za vztrajanje kot glavni sponzor OKS-a že toliko let, ni težka, saj se jim to obrestuje tudi pri pozicioniranju lastne blagovne znamke. V banki namreč zagovarjajo podobne vrednote, kot so tiste, značilne za športno udejstvovanje. In zavedajo se, da je zdravo in uspešno okolje potrebno na vseh področjih življenja.

Odbojkarji načrtujejo nastop v Parizu 
Udeležba na olimpijskih igrah (OI) so sanje vsakega športnika, je potrdil član srebrne odbojkarske reprezentance iz nedavno končanega Evropskega prvenstva Tine Urnaut. »Zgodovina OI ti da še dodatno željo po uvrstitvi, da enkrat doživiš celotno doživetje olimpijske vasi, medalja pa ima zagotovo še večjo vrednost, saj igre potekajo le vsaka štiri leta.«   Glavni cilj je, da se reprezentanca uvrsti na olimpijske igre v Parizu, je še dejal Urnaut, letos je namreč izgubila na kvalifikacijskem turnirju prav proti reprezentanci Francije, ki si je potem priigrala zlato olimpijsko medaljo. A sam ima rezervni scenarij. Če morda ne bi uspelo v dvorani, si želi poskusiti uvrstitev na OI doseči na mivki. V odbojki na mivki je namreč v preteklosti že dosegal vrhunske rezultate. 

Tudi vodilne in lastnike (naprej Francoze potem Madžare) v SKB banki je uspelo prepričati, da »je podpiranje vrhunskega športa in celotnega OKS-a, vseh projektov, ki se jih lotevajo, pomembno za grajenje naše pozicije, internih vrednot, vrednot, ki jih zaposleni prenašajo na naše stranke.« Podpora OKS-u ne pomeni zgolj podpore olimpijski reprezentanci, ampak gre za podporo slovenskemu športu, številnim dogodkom, ki jih organizira OKS in »aktivacija je mogoča v vsakem trenutku. Hkrati pa jo povezujemo z našimi gibanji, na primer projektom #vztrajam, kjer spodbujamo svoje zaposlene in splošno javnost k vztrajanju na različnih, povsem življenjskih področjih.«

Vsi projekti se presojajo z vidika koristi, ki jih imamo, ne glede na način, na katerega so koristi merjene: trajnostna naravnanost, pozicioniranje, podporništvo. Mi znamo to ovrednotiti (tudi kvalitativno) na prave načine. - Maja Treven

Poletne olimpijske igre so se odvile pred dobrim mesecem, zimske bodo čez manj kot pol leta, zato je izjemno aktualen vpogled v dogajanje pri glavnem sponzorju v trenutkih, ko slovenski športnik osvoji medaljo. Seveda so vsi spremljali nastope slovenskih športnikov, je povedala Maja Treven. Ko je športnik prejel medaljo, pa je izjemnemu veselju sledilo veliko dela, saj je bilo treba poskrbeti za komuniciranje. »Objave na vseh kanalih, kjer je mogoče, čestitke, pa tudi priprave za čas, ko se športniki vrnejo v domovino. To je pomemben del. Vsak sicer dela za lastne uspehe, a tudi za navijače, in treba jim je pričarati uspehe z različnimi dogodki, obenem pa motivirati tiste, ki še niso športniki.« Kot je dejala, so zabeležili rekordne obiske svojih kanalov, »na spletu takšne vpletenosti (engagement) še nismo dosegali.«

S potrebnimi materiali jih je oskrbel tudi OKS. »Digitalna ekipa vse pripravi, sponzorjem pošiljamo fotomateriale, da lahko tudi oni v celoti izkoristijo to hipnost, založimo jih s potrebnimi informacijami. Glede na to, kako uspešno so se začele letošnje igre, ko je bila skoraj vsak dan osvojena nova medalja, je bilo treba delati zelo hitro in veliko,« je z zadovoljstvom v glasu dodal Matic Švab, poslovni direktor Olimpijskega komiteja Slovenije, ki je bil prav tako gost pogovora v Športnem središču.

V času OI so v SKB banki tudi na druge načine poskrbeli, da se je vedelo, kako banka diha s športom in olimpijci. Sodelovali so pri projektu slovenske bakle, poslovalnice so bile olimpijsko obarvane, uporabljali so družbene medije, športnikom so poslali pozdrave.

Čeprav se gledalci iger niso mogli udeležiti v živo, si v SKB banki podoben marketinški izplen kot so mu bili priča letos, želijo tudi v prihodnje. 
Priprave na Peking 2022 že tečejo, prav tako na Pariz 2024 

Trenutno tako na ravni olimpijskega komiteja kot na ravni posameznih sponzorjev že potekajo priprave na Peking, video kampanjo so v SKB banki že posneli, ker pozneje športniki zaradi priprav in začetka sezone niso več na voljo. 

Največji šok, ki ga je OKS doživel med pripravo poletnih olimpijskih iger v Tokiu je bila vsekakor odpoved oziroma prestavitev iger za eno leto. Matic Švab je povedal, da je bilo najtežje to povedati sponzorjem olimpijske reprezentance Slovenije, a so bili v Sloveniji na srečo vsi vpleteni zelo razumevajoči. 

Če nas je prejšnje leto česa naučilo, nas je naučilo fleksibilnosti, spoštovanja zdravega duha. Morali smo tedensko, mesečno spreminjati našo strategijo, prilagodili smo tudi sponzorske aktivnosti. - Maja Treven

Trenutno v OKS-u urejajo akreditacije za zimske olimpijske igre v Pekingu, ki bodo februarja prihodnje leto, tudi oni organizirajo promocijske aktivnosti s športniki, »ne vemo, kako bo glede gledalcev na prizorišču, najverjetneje in na žalost podobno kot v Tokiu. V Parizu pa že pričakujemo normalne razmere.« V Tokiu so se morali odpovedati tudi Slovenski hiši, kar je bil precejšen udarec tudi za sponzorje, je povedal Matic Švab. 

Olimpijske igre po njegovih besedah postajajo izjemno digitalne, veliko je digitalnih ogledov vrhuncev najodmevnejšega športnega dogajanja, navijanje na družbenih omrežjih je postalo del olimpijskih iger, tudi športniki sami so postali izjemno pomemben medij »ko dodaš še vrhunske rezultate reprezentance, pa je to povezalo Slovenijo in to po mojem lahko doseže samo šport.« Tudi sicer je osrednja dejavnost Olimpijskega komiteja Slovenije podpora slovenskemu športu»Analiza kaže, da imamo eno najuspešnejših športnih generacij, tako da se za naslednje olimpijske igre, ki bodo leta 2024 v Parizu, ni treba bati,« je z žarom povedal Matic Švab. 

Le šport lahko tako zelo poveže Slovenijo. - Matic Švab

Ključni pri tem so seveda sponzorji OKS-a, brez njih ne gre. Marketinške okvire postavi Mednarodni olimpijski komite, ki med drugim določi, da je iz posamezne panoge sponzor OKS-a lahko le po eno podjetje. Poleg tega ni sponzorjev na olimpijskih oblačilih, tudi ne sponzorskih napisov na olimpijskih prizoriščih. So pa na voljo druge pravice, ki jih, tudi v povezavi s športniki, lahko izkoristijo  sponzorji olimpijske reprezentance Slovenije. Na podlagi takšnih aktivnosti se potem sklepajo štiriletni dogovori, ki so glede na njihove ciljne skupine prilagojeni posameznim podjetjem. 

OKS si prizadeva, da bi šport dobil pomembno mesto v družbi in politiki, saj financiranje športnega udejstovanja v mladosti športnika še vedno temelji na finančnem vložku staršev. S pristojnimi se sicer pogovarjajo, kako šport učinkoviteje financirati, Ekonomska fakulteta UL pripravlja tudi analizo, koliko sredstev šport prinese nazaj v proračun. Matic Švab še dodaja: »Upam, da bo tudi država razumela in športu namenila več sredstev. Šport na mednarodni ravni se namreč razvija zelo hitro, in treba je vlagati v razvoj, znanost na športnem področju, da ostaneš konkurenčen …«. Tudi Maja Treven je menila, da za državo vlaganje v šport pomeni vlaganje v znamko


Se obeta več sredstev za šport?

Na OKS-u upajo, da bodo kmalu sprejeti zakonski predlogi, ki jih je pripravila Komisija za strategijo in  financiranje športa. Za zdaj se pogovarjajo o osmih ukrepih za pomoč športu, ki jih je na predlog komisije soglasno sprejel tudi Strokovni svet RS za šport. Eden od njih je, da bi se povečale denarne nagrade za športnike, ki bi bili uspešni na velikih mednarodnih tekmovanjih, zneski bi bili neobdavčeni, drugi pa davčne olajšave za sponzorstvo, ki bi posamezna podjetja spodbudila k še večjemu vlaganju v šport. 

Matic Švab je ob pogledu v prihodnost poudaril, da vrhunski rezultati športnikov, rekordne gledanosti, ki so jih letos dosegale OI, in vsa energija, ki se ustvarja okoli športa, dajejo Olimpijskemu komiteju Slovenije dodatno motivacijo za pripravo projekta zimskih olimpijskih iger v Pekingu, februarja 2022. Maja Treven pa je dodala, da si vsi želimo čim prejšnje oglede takšnih dogodkov tudi v živo

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice