Dr. Milan Jurše je profesor na mariborski Ekonomsko-poslovni fakulteti ter marketinški strokovnjak in je bil drugi predsednik programskega sveta SMK. Žal se letošnje SMK ne bo mogel udeležiti, zato nam je poslal številne tople besede in lepe želje, ob tem pa opozoril na zahtevne gospodarske in ekonomske okoliščine današnjega časa.

»Želim vam, da tudi ta jubilejna konferenca tokrat ne bo mogla zaobiti ključnih razvojno strateških vprašanj, ki so postavljena v zahteven globalni kontekst, v katerem se krčijo in rušijo meje neoviranega čezmejnega delovanja podjetij in porajajo novi in zahtevni izzivi tako za marketinške strokovnjake v podjetjih, kot tudi za ustvarjalce novih marketinških konceptov in znanj v akademski sferi,« je zapisal uvodoma.

Konferenca bo po njegovih besedah potekala v zelo zahtevnih časih, ki jim dajejo pečat vse večje ekonomske in politične negotovosti spričo rušenja ustaljenega globalnega tržnega in ekonomskega okolja, vključno z mednarodnimi in lokalnimi institucijami, ki so postavljale ter izgrajevale čezmejna in transparentna pravila igre za neovirano mednarodno poslovanje podjetij in delovanje marketinških strokovnjakov. Zato bodo njihovi bodoči prijemi, strategije in tekoči odzivi kreirani in izvajani v kontekstu novih, često nejasnih in razkrajajočih se pravil igre, ki rušijo liberalno in kreativno čezmejno delovanje vseh marketinških idr. poslovnih akterjev, hkrati pa jih postavljajo v zahteven kontekst akademskega strokovnega in podjetniško poslovnega delovanja, ki mu bodo ključen ton v snovanju in izvajanju marketinških idr. poslovnih aktivnosti vsekakor dajala večja poslovna in politična tveganja, nove ekonomske in marketinške prepreke v čezmejnem delovanju marketinških akterjev v akademskem in poslovnem okolju, nove intervencionistične ekonomske in politične prepreke za neovirano čezmejno delovanje, drugačna logika optimizacije dobavnih verig, poslovnih stroškov in finančnega rezultata tržnih subjektov.

Nova logika marketinškega delovanja se bo korenito spreminjala

Dr. Milan Jurše je poudaril, da se bo nova logika marketinškega delovanja poslovnih subjektov korenito spreminjala glede na nekdanje globalne in regionalne marketinške strategije oblike izvedbe njihovih prodajnih aktivnosti, marketinških komunikacij, globalnih znamk idr. strateških konceptov čezmejnega marketinškega delovanja akterjev. Ti se bodo morali često spogledovati z ekonomskim (državnim) protekcionizmom, političnim intervencionizmom in tveganji...., »kar vse nekako »diši« po merkantilističnem ekspanzionizmu ter ekonomsko politični moči »nacionalnih imperialističnih liderjev«, kjer bodo razvoj in negovanje poslovnih odnosov, poslovna pogajanja, strateško povezovanje poslovnih akterjev (gradnja dobavnih verig, strateško poslovne povezave idr.) postavljeni bolj v kontekst ekonomske/politične moči akterjev kot pa na nadgrajevanje nekdanjih kakovostnih poslovnih odnosov in povezav, oprtih na vzajemne koristi, optimiziranje procesov in stroškov ter vzajemno zaupanje, vpeto v podjetniško poslovno in osebno spoštovanje v njihovem delovanju na nekdaj odprtem trgu in bogatih čezmejnih tokovih blaga, storitev, kapitala in čezmejnega povezovanja teh akterjev,« je še zapisal dr. Milan Jurše.

"Marketinška stroka vstopa v izjemno nestabilen gospodarsko tržni in politični kontekst, ki bo terjal zelo zahteven premislek in odzivanje v kontekstu razburkanega oceana poslovnih tokov in aktivnosti navedenih akterjev," izpostavlja Milan Jurše.

Zato tudi marketinška stroka vstopa v izjemno nestabilen gospodarsko tržni in politični kontekst, ki bo terjal zelo zahteven premislek in odzivanje v kontekstu razburkanega oceana poslovnih tokov in aktivnosti navedenih akterjev, s tem pa tudi nujno iskanje novih vzvodov za ustvarjanje in razvoj relevantnih strateških odzivov na dane razmere v zunanjem okolju, pa seveda korenito prestrukturiranje strateških opcij za ekonomsko in finančno  preurejanje ustroja in delovanje poslovnih in tudi akademskih akterjev v marketinški stroki itd.

Dr. Milan Jurše »Očitno se bodo morali, spričo tako šokantnega cunamija v globalni ekonomski, okoljski, politični in tudi kulturološki sferi, nujno porajati novi in inovativni izzivi in odzivi za marketinško stroko, kar bo imelo za posledico tudi nadaljnji razvoj marketinške stroke v akademski sferi in na ravni poslovnih akterjev na lokalnih trgih, kjer bodo ustvarjali lastne specifične razmere za njihovo sprejemljivo ekonomsko in poslovno rast ter strateški razvoj celotne družbe.«
Spoznanja SMK morajo dobiti jasen odziv tudi v širši javnosti

Zato bodo morala dobiti spoznanja, izzivi in dileme udeležencev jubilejne 30. Marketinške konference jasen odziv tudi v širši strokovni in družbeni javnosti in nakazati vsaj določene iztočnice za dovolj varno plavanje marketinške stroke in poslovnih subjektov v tako politično skaljenem in razburkanem  tržnem okolju v njihovem čezmejnem delovanju in gradnji novih relevantnih osnov za ekonomsko prosperiteto poslovnega in širšega družbenega okolja posameznih držav (tudi Slovenije) in njihovih ekonomskih povezav (EU) v skupnem nastopu na mednarodnih trgih, je še posebej izpostavil dr. Milan Jurše.

»Pozdravljam vas s spoštovanjem in željo, da zasnovana konferenca, ki je jubilejna za marketinško stroko Slovenije, nakaže obrise možnih izhodov iz take globalne krize, v kateri si vsekakor mora svoj delež krivde nujno osvetliti tudi sama marketinška stroka. Razvojnih izzivov za tovrstne presoje in bodoče marketinške usmeritve je očitno izjemno veliko zaradi zahtevnosti zunanjega okolja, v katerem so se nenadoma znašli vsi ekonomski akterji in z njimi tudi marketinška stroka, ki ima tokrat odgovoren izziv za iskanje novih razvojnih smernic in pristopov.« - dr. Milan Jurše

Se vidimo 29. in 30. maja v Portorožu?

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam