Tudi v letošnjem poletju za vas pripravljamo izbor vsebin, ki so navdušile člane Društva za marketing Slovenije. V priporočilih za poletno branje boste našli nasvete tisti, ki iščete literaturo za vaš osebni oziroma karierni razvoj, na svoj račun pa boste prišli tudi tisti, ki iščete lahkotnejšo literaturo. Pred vami je drugi del priporočil za poletno branje.
Nataša Mithans (Vareo)

Rand Fishkin: Lost and Founder – Zelo odkrita zgodba ustanovitelja Moza o krutem svetu start-upov in tveganem kapitalu.

Russel Brunson: Expert Secrets – Če se sprašujete, zakaj vsi guruji na Facebooku, ki vas prepričujejo, da je njihov webinar, dieta, freelance življenje ... res tista "prava" rešitev vaših izzivov, zvenijo podobno oziroma sledijo nekemu podobnemu scenariju, je verjetno zato, ker so prebrali ravno to knjigo in ji sledijo.

MJ Demarco: Unscripted: Life, Liberty and the pursuit of entrepreneurship – Morda vam njegov stil pisanja ne bo všeč, so pa teme in življenjski pogledi, ki jih obravnava, zelo zanimivi in vaš vrednostni okvir postavljajo pod vprašaj.

Leposlovje:
John Gilstrap: At All Costs – Napeta kriminalka, odlična v senci pod drevesom.

Celeste Ng: Little Fires Everywhere – Začne se počasi, za moj okus prepočasi, ko pa se začne dogajat, te knjiga posrka vase. Še ena za v senci ob srkanju hladne pijače.

Podcasti:
Leaders in the Trenches by Gene Hammett – Intervjuji s podjetniki iz različnih področij na temo vodenja podjetja in ljudi. Kratko, jedrnato, zanimivo in poučno.

Money Tree Investing – Obravnava tem s področja investiranja in osebnih financ na zanimiv in razumljiv način.

Literatura za osebnostno in karierno rast ter takšna, ki je primerna za na plažo - vse to najdete v predlogih Nataše Mithans (Vareo).
Matjaž Grm (Adria Mobil)

Stojan Petrič: Damoklejev meč - Knjiga o rasti, internacionalizaciji in preobrazbi podjetja Kolektor, ob tem pa impresivna osebna razmišljanja
avtorja, ki je podjetje popeljal v današnje dimenzije.

David Robertson: Brick by brick - Resnična zgodba o podjetju Lego, kako jih je kultura samozadostnosti in preveč inovativnosti skoraj potopila na začetku tega stoletja in kako so s preobrazbo ter preprostimi na novo napisanimi principi design managementa našli pot nazaj v samo nekaj letih in postali najuspešnejši proizvajalec igrač na svetu.

Klemen Geršak (Lesnina XXL)

Khoi Tu: Superteams - Zakaj so uspešni Pixar, elitna vojska SAS, The Rolling Stones in še tri druge znane ekipe? Inspiracija za vse, ki želite biti del uspešne, nepremagljive ekipe.

Alex Bellos: Can you solve my problems? - 125 ugank za vse, ki mislite, da ste pametnejši od singapurskega 10-letnika in Sherlocka Holmesa. Da si ne boste razbili glave, so v knjigi tudi rešitve!

Robert Harris - Veliki rajh 1964 (Fatherland) - Detektivska kriminalka za vse, ki bi radi stopili v svet, v katerem je fašistična Nemčija zmagala drugo svetovno vojno. Za zelo lahko in hitro branje priporočam tudi ostale Robertove knjige.

Vesna Žabkar (Ekonomska fakulteta UL)

Lisa Feldman Barrett:  How emotions are made – Izziv za vse, kar vemo o čustvih, kako možgani registrirajo strah, jezo, veselje, kako se oblikujejo in kako nanje vpliva družba v celoti. Avtorica je profesorica psihologije na Northeastern University z objavami v revijah Science, Nature, Neuroscience in drugih vodilnih revijah s področja psihologije in kognitivne nevroznanosti.

Francis Fukuyama: Identity – Resnejše branje, mednarodno poznan akademik s Stanford University opozarja na to, da nas v današnjem svetu istovetnost z drugimi na podlagi skupnih značilnosti (npr. spol ali religija) hkrati povezuje in vse pogosteje ločuje. Fukuyama v knjigi riše razvoj identitete, opozarja na probleme, ki jih prinaša, ter predlaga smiselne rešitve.

Richard Thaler, Cass Sunstein: Nudge - Simpatična knjiga o tem, kako lahko z malo spodbude sprejemamo boljše odločitve. Richard Thaler je nobelovec, profesor vedenjskih znanosti in ekonomije. Cass Sunstein je profesor na Harvard Law School.

Seth Godin: This is marketing – Da na seznamu ne bo manjkala marketinška knjiga … Seth Godin ugotavlja, da se je marketinška pokrajina v zadnjih nekaj desetletjih močno spremenila, čemur pa nismo ustrezno prilagodili našega razmišljanja in miselnih modelov. Avtor, ki ga poznamo po vrsti knjig (The Dip, The Purple Cow) in popularnem blogu Seth’s Blog, se sprašuje, ali je v dobi interneta še vedno smiselno postavljati oglaševanje v center marketinškega sveta.

Še nekaj knjig, ki so v osnovi priročniki, za pridobivanje novih idej in navad v poletnem času:

James Wallman: Time and how to spend it – V pomoč pri sprejemanju boljših odločitev glede razporejanja časa oziroma kako ga preživljati na bolj smiseln način.  Pisec je govornik in komentator, avtor še ene uspešnice Stuffocation (2013).

Carol Kershaw, Bill Wade: The Worry-Free Mind – Knjiga se podrobneje ukvarja s tem, zakaj smo zaskrbljeni in kako lahko zmanjšamo skrbi. Stres je del človeškega življenja, kar pa ne pomeni, da ni mogoče imeti boljšega nadzora nad svojimi mislimi in čustvi. Nasvete podajata avtorja, ki se ukvarjata s klinično psihologijo in družinsko terapijo.

Phillipa Perry (2019): The book you wish your parents had read (and your children will be glad that you did) – Knjiga britanske psihoterapevtke o vzgoji otrok, ki je polna praktičnih predlogov, za katere si želite, da bi bili v pomoč že vam pri odraščanju. Malo drugačen pogled na starševstvo, s poudarkom na mentalnem zdravju in čustvenem razvoju.

Chris Winter (2017): The sleep solution – Avtor je certificiran specialist za spanje in nevrolog. V knjigi govori o osnovah spanja, zakaj je potreben konsistenten ritem in razpored, z izboljšanjem vzorcev spanja pa se po mnenju avtorja izboljša tudi kvaliteta življenja.

Tudi svet poddaj (podcastov) je zelo bogat.  Kadar ni časa za branje (posebej, kadar ste dlje časa na poti), priporočam posnetke npr. TED Radio hour, The Economist Babbage, Speaking of psychology, Frekvenca X in še kakšne.  Želim prijetno poletje v branju in poslušanju!

Vesna Žabkar (Ekonomska fakulteta UL) priporoča širok nabor najrazličnejših vsebin.
Benjamin Rančič (Renderspace)

Ed Catmull: Creativity Inc - Že samo uvod je super branje, ki govori o zgodovini in razvoju Pixarja. V glavnem delu pa knjiga odlično razloži njihovo korporativno kulturo, ki se trudi uskladiti poslovno uspešnost z občutljivim procesom inovacije. Izvrstno branje.

Chris Hadfield: An Astronaut’s guide to life on earth - Zelo zanimiva osebna zgodba čisto pravega astronavta, še boljše pa so njegove opazke in napotki, ki se ji je naučil med pripravami za vesolje in so aplikativne v vsakdanjem življenju. Smernice, kot so “Sweat the small stuff”, “Aim for 0” in pa “Expeditionary thinking” imam dnevno na sporedu.

Podcasta:
Najljubši je seveda Freakonomics podcast, kjer poskušajo razumeti svet skozi prizmo ekonomije. Raziskujejo pa zelo raznolike teme, od start-upov, prehrane, sprememb vedenja, projektni management ...

Drugi je od BBC-jev 50 things that made the modern economy. Opazujejo posamezne produkte / izume / procese, zaradi katerih je sodobna civilizacija sploh možna. Razkrivajo super povezave med navidez popolnoma nepovezanimi stvarmi, ki na nevidne načine sodelujejo skupaj in tvorijo temelje naše civilizacije. Kot klasični primer izuma stekla, ki je sprožil celo eksplozijo drugih izumov - denimo ker so začeli izdelovati leče oz. očala in so lahko ljudje dlje v življenju ustvarjali in izumljali.

Urška Saletinger (Abelium)

Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, Sangeet Paul Choudary: Platform Revolution - How Networked Markets Are Transforming the Economy - and How to Make Them Work for You Hardcover

Don Tapscott, Alex Tapscott: Blockchain Revolution - How the Technology Behind Bitcoin and Other Cryptocurrencies Is Changing the World Paperback

Eric Ries: The Leader's Guide

Ash Maurya: Running Lean - Iterate from Plan A to a Plan That Works, na voljo tudi v slovenščini - Delaj vitko: https://delajvitko.si/

Jeff Gothelf, Josh Seiden: Lean UX - Applying Lean Principles to Improve User Experience

Jaime Levy: UX Strategy - How to Devise Innovative Digital Products that People Want

James Kalbach: Mapping Experiences - A Complete Guide to Creating Value through Journeys, Blueprints, and Diagrams

V pomoč in inspiracijo pošiljam tudi nekaj podcastov, v katerih sama iščem navdih za svoje delo: Naval, Everyone Hates Marketeers, Unchained, The Knowledge Project, The Findings Report, Innovation Leader, Wired Guide to Best Podcasts, Mind the Product, ARK invest, Adreesen Horowitz, HBR podcasts.

Klemen Avsenik (Pristop Media)

Arto Passilinna: Zajčje leto - Predlog nekoliko lažjega branja za poletje.

Foto: Nejc Lasič.

Celotno fotogalerijo si lahko ogledate na našem Facebook profilu.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 200 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
RASTEMO ŽE VEČ KOT 40 LET
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice