DMS Izmenjevalnica je nastala z namenom, da vsem članom DMS ponudimo dostop do nekaterih vsebin in znanj, do katerih sicer težje dostopajo. Skozi intenzivno debato smo tokrat spoznavali novosti, ki so jih naši člani "prinesli" z mednarodnih konferenc, še posebej lanskoletnega Web Summita v Lizboni. Sedanjost in prihodnost marketinga so strojno učenje, aplikacije, umetna inteligenca in podatki.

Novembrski Web Summit v Lizboni je redko katerega udeleženca pustil ravnodušnega. Navdušenje nad odlično izpeljano konferenco sta z udeleženci prve DMS Izmenjevalnice delili Maša Butara in Nika Frece (Luna \ TBWA). “Konferenca je zares ogromna, celotna Lizbona štiri dni živi s tem dogodkom. Predavanje, ki mi je najbolj ostalo v spominu, je predavanje Made Seghete iz podjetja Branch. Podjetje je razvilo platformo, ki pod eno streho združuje vse aktivnosti, ki jih uporabljamo na svojem pametnem telefonu. Trend "Mobile first" se nadaljuje. V letu 2018 smo ljudje mobilne telefone uporabljali več časa, kot smo ga porabili za gledanje televizije. Zanimiv poudarek je tudi ta, da 20-krat več časa uporabimo v mobilnih aplikacijah, če jih primerjamo z mobilnimi spletnimi stranmi. Tudi “engagement” je v aplikacijah trikrat večji. Prinaša pa porast uporabe pametnih telefonov tudi določene izzive za znamke. Uporabnik se seli v aplikacije, jih je pa v poplavi različnih aplikacij težko najti oziroma drugače povedano, konkurenca je zares huda. 77 % časa preživimo v svojih treh najljubših aplikacijah, kar 96 % časa v svojih najljubših desetih in zato je težko vstopiti v ta uporabnikov izbor. Tudi zato raste uporaba aplikacij, ki vse združujejo pod eno streho. Sploh Kitajci so v tem korak, dva ali tri pred ostalimi. Kaj bo še zaznamovalo delovanje aplikacij v 2020? Obogatena resničnost,” sporočila z Web Summita v DMS-jevo Izmenjevalnico prenaša Maša Butara.

77 % časa preživimo v svojih treh najljubših aplikacijah. - Maša Butara (Luna \ TBWA)

Nika Frece opisuje, kaj strokovnjaki iz podjetja SAP ugotavljajo pri povezovanju čustev in izkušenj uporabnika z blagovno znamko: “To ni prihodnost marketinga, to je sedanjost. Ljudje doživljamo 27 različnih vrst čustev in prav vsako ponuja priložnosti za znamko, da ustvari odlično izkušnjo za uporabnika. Če je izkušnja uporabnika slaba, to pomeni pogubo za podjetje in celo za celotne industrije. 80 % potrošnikov ob eni sami slabi izkušnji zamenja znamko. Skrb za to, da stranka ostane z nami, zahteva od nas ogromno truda. Če smo imeli včasih na voljo le osnovne podatke o transakcijah, logistiki in dobaviteljih, lahko danes natančno izrišemo celotno nakupno pot naših uporabnikov in na vsaki točki ustvarjamo optimalno izkušnjo.”

5 ključev uspeha pri zagotavljanju odlične uporabniške izkušnje:
  • Poslušanje: Ne le, da poslušamo, ampak tudi slišimo uporabnika in njegovo mnenje upoštevamo. Uporabniki so naveličani izpolnjevanja vprašalnikov, če njihovi odgovori nimajo učinka.
  • Dodana vrednost: Poiščite jo v vrednotah, kot sta trajnostni razvoj in skrb za družbo. Uporabniki znamko povezujejo in ocenjujejo skozi njene vrednote.
  • Povečanje izkušnje z uporabo umetne inteligence: Slednja omogoča še višjo stopnjo personalizacije. Spotify z uporabo umetne inteligence sestavi seznam glasbe, ki ga uporabnik večkrat predvaja kot tistega, ki ga sestavi sam.
  • Usklajevanje med oddelki: Samo z vključenostjo različnih oddelkov lahko pridemo do prebojnih inovacij, ki so zanimive za širok krog uporabnikov.
  • Empatija: Simpatija je zgolj kratkotrajna naklonjenost, empatija pa je tista, ki gradi dolgoročne odnose, tudi v težkih trenutkih.
Aplikacije, umetna inteligenca in zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje z nagovarjanjem čustev uporabnikov so poudarki Maše Butara in Nike Frece (Luna \ TBWA).

Anže Hribar (iPROM) obiskovalcem Web Summita in podobnih velikih mednarodnih konference svetuje, da naj se pred obiskom dogodka zelo dobro pripravijo: “70 tisoč obiskovalcev, 22 odrov, 15 različnih tematik in slab kilometer konferenčnega prostora, to je Web Summit. Preprosto povedano, če nimaš načrta, potem ne boš izkoristil tistega, kar si želel dobiti na konferenci. Štiri dni konference je konferenčna aplikacija tvoj najboljši prijatelj. Kaj mi je ostalo v spominu? Kristin Lemkau, ki je zasedala mesto direktorice marketinga v podjetju JP Morgan, je razmišljala o prihodnosti poklica direktorja marketinga. JP je ogromno podjetje, ki ima ogromno produktov in njihove najzvestejše stranke so prejele tudi po 45 elektronskih sporočil mesečno. To je bilo nevzdržno, zato so procese optimizirali z uporabo strojnega učenja. Na podlagi dognanj algoritmov so optimizirali komunikacijo, določili kreative, poiskali ključne informacije, ki zanimajo uporabnike … Poudarek predavateljice je bil ta, da čeprav je ta svet navidezno mehanski, nečloveški, z uporabo strojnega učenja pridemo bližje človeku in njegovim potrebam.”

Z uporabo strojnega učenja pridemo bližje človeku in njegovim potrebam. - Anže Hribar (iPROM)

Na Web Summitu so udeleženci prisluhnili tudi zgodbi o tem, kako se je Amazon razvil v mednarodnega giganta in kako še danes zmaguje v boju s konkurenti. “Werner Vogels, tehnološki direktor Amazona, je razkril celotno zgodbo preboja podjetja Amazon. Ta preboj je osnovan na strojnem učenju in umetni inteligenci, a poudarek Vogelsa je ta, da Amazon te tehnologije uporablja že 25 let in danes vse skupaj nadgrajuje z Amazonovimi spletnimi storitvami, ki so bile sprva osnovane kot podpora spletnim trgovinam v času nakupovalnih “norišnic”, kot sta črni petek in božični čas, danes pa te storitve, ena izmed njih je tudi Alexa, uspešno prodajajo svojim strankam. Vogels je veliko razmišljal tudi o prihodnosti podatkov in analitike. Po njegovem mnenju moramo naše podatke zares popolnoma zaščititi, ker so preveč pomembni in dragoceni, da bi jih brezplačno delili podjetjem, ko sta Facebook in Instagram. Prihaja omrežje 5G, ki bo popolnoma spremenilo naš svet, strokovnjaki napovedujejo četrto industrijsko revolucijo, v kateri bodo vse naprave povezane med sabo in sposobne neverjetno hitre komunikacije. To bo omogočilo denimo tudi razvoj samovozečih avtomobilov, nova tehnološka realnost pa nam bo pomagala tudi popraviti napake, ki smo jih storili v preteklosti. Na predavanju Siemensa pa smo po drugi strani slišali, da to prinaša še večjo potrebo po varovanju naših podatkov in nadzorovanju hekerskih napadov,” nekaj poudarkov s konference članom DMS-ja prenaša Anže Hribar.

"Naše podatke moramo zares popolnoma zaščititi, ker so preveč pomembni in dragoceni, da bi jih brezplačno delili podjetjem, ko sta Facebook in Instagram," eno izmed sporočil konference Web Summit prenaša Anže Hribar (iPROM).

Strojno učenje in umetna inteligenca sta bili osrednji temi letošnje konference, Natašo Mithans (Vareo) je navdušilo razmišljanje predavateljev o tem, da s pomočjo strojnega učenja uporabnikom zares dostavimo tisto, kar je zanje pomembno. “S tem se popolnoma spreminja tudi delo marketinškega direktorja. S številkami se ukvarjajo stroji, marketingaš pa se ukvarja z razumevanjem strank in dodajanjem vrednosti. Eden izmed primerov s konference, ki so ga predstavili v podjetju JP Morgan, je denimo ta, da strojno učenje tudi spletne oglase, vključno z besedili oziroma nagovori, pripravi bolje kot človek. Konverzije in prijave za kredite se se z uporabo strojnega učenja pri načrtovanju oglasov nekajkrat povečale. V angleščini so stroji že sposobni sami pisati bloge ali pripraviti “white paper”. V slovenščini je to še vedno izziv, ampak to zagotovo prihaja.”

Z uporabo strojnega učenja se s številkami ukvarjajo stroji, marketingaš pa se ukvarja z razumevanjem strank in dodajanjem vrednosti. - Nataša Mithans (Vareo)

Tudi Nataša Mithans ob razmisleku o sporočilih z Web Summita naslavlja izzive, ki prihajajo z vse večjo uporabo aplikacij. “Predavatelji na konferenci opozarjajo, da moramo podatke o uporabnikih zbirati na lastnih stičnih točkah oziroma kanalih in se izogibati zbiranju in uporabi podatkov s Facebooka, Instagrama ... V tem primeru podatki niso naša last in če bodo ta podjetja spremenila algoritme, bomo ostali brez ogromne količine podatkov. Takšne kanale uporabimo samo za to, da uporabnika pripeljemo do lastne trdnjave podatkov. So pa tudi aplikacije že podprte s strojnim učenjem in se odzivajo na uporabnikovo vedenje v aplikacijah. In denimo tudi aplikacije so lahko sijajno lastno zbirališče podatkov, to je pravzaprav njihova dodana vrednost. Prihodnost marketinga je v moči blagovne znamke, količini in kakovosti podatkov ter strojnem učenju. Uporabniki so vse bolj zahtevni, konkurenca prihaja od vsepovsod in marektingaš danes sam ne more slediti temu tempu. Povprečna doba marketinškega direktorja je 48 mesecev in pada. Področja, ki jih mora pokrivati marketinški direktor, se neverjetno hitro spreminjajo, vodstvo ima pogosto nerealna pričakovanja in to lahko zdržijo le redki. To so tisti, ki se pri delu opirajo na pomoč strojev in ki razumejo, da enostavno ne morejo vsega storiti sami.”

"Prihodnost marketinga je v moči blagovne znamke, količini in kakovosti podatkov ter strojnem učenju," o sporočilih z Web Summita razmišlja Nataša Mithans (Vareo).


Povezane teme

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice