Uporabljamo piškotke
Piškotki so vse informacije, ki jih obiskano spletišče shrani v brskalnik vaše naprave in kasneje prikliče z namenom zagotavljanja kontinuitete med posameznimi priklici spletne strani. Piškotke uporabljamo v več namenov, predvsem pa za izboljšanje vaše spletne izkušnje na naši spletni strani (na primer za shranjevanje podatkov ob vpisu v vaš račun). Politika piškotkov
Ste pripravljeni na državno prvenstvo v marketingu? Rok prijave: 8. maj 2025!
Za zmagovalno prijavo v boju za nagrado Marketinška odličnost so v prvi vrsti pomembni rezultati vaše marketinške kampanje oz. aktivnosti, saj to pomeni, da ste prave stvari izvajali na pravi način. »Ko imamo merljive in dokazljive rezultate, pa moramo prijavo spisati na pravi način,« je poudarila poslovna analitičarka iz NLB Maja Nikolić, ki je sodelovala pri pisanju že kar nekaj zmagovalnih prijav, tudi lanske, ki je NLB prinesla nagrado v 1. kategoriji.
Strokovna komisija se neizmerno veseli prebiranja vaših prijav za Marketinško odličnost in nato razglasitve državnih prvakov v marketingu. Da bi prejeli kar najbolj izpopolnjene prijave, smo pripravili delavnico Kako napisati zmagovalno prijavo za marketinško odličnost, ki jo je vodila izvršna direktorica DMS Tanja Kavran. Posnetek celotne delavnice si lahko ogledate v DMS Labu, še več o nagradi Marketinška odličnost pa si lahko preberete tukaj.
Tanja Kavran je poudarila, da je strokovna komisija pri branju prijav pozorna predvsem na:
Dobro spisana prijava mora učinkovito predstaviti izziv, pokazati vlogo marketinga pri doseganju zastavljenih ciljev in dokazati vpliv marketinških aktivnosti na doseganje poslovnih ciljev. Še preden se lotite dejanske prijave, ko se še odločate, kateri marketinški projekt bi prijavili in kako, Maja Nikolić svetuje razmislek o tem:
Prijavo naj piše tisti, ki največ ve o projektu in ga odlikujeta tako strateško razmišljanje kot analitičnost. Za prijavo si vzemite dovolj časa, lahko pa jo podprete tudi s slikovnim materialom, tabelami, grafi, a naj bodo podatki izluščeni in pomembni za zgodbo, ki jo pripovedujete. Rezultati morajo biti neposredno povezani z zastavljenimi cilji.
Prijave za vse kategorije morajo vsebovati:
Kratek opis projekta
Izhodiščni izziv
Diagnozo
Cilje
Idejo
Go-to market strategijo
Izvedbo in taktike
Rezultate
Pri prijavi v 1. kategorijo je treba podrobneje opisati še strateško vlogo marketinga v podjetju. Pri opisu strateške vloge marketinga so v prijavnici navedena vprašanja, s katerimi si lahko pomagate, Maja Nikolić pa svetuje:
Rdeča nit dobro spisanih prijav je dobra pojasnitev marketinškega izziva, opis vloge marketinga pri tem projektu, njegovih odgovornost in aktivnosti, ki so pripeljale do uresničitve zastavljenih ciljev in vplivajo tudi na doseganje poslovnih ciljev. In vse to se mora čutiti skozi celotno prijavo.
Pri opisu izhodiščnega izziva se lahko držite naslednjih poudarkov:
Diagnoza je opis poslovnega okolja, v katerem delujete in vašo pozicijo v njem ter vsebuje tako razumevanje trga kot pozicioniranje na trgu in ciljno skupino, na katero se nanaša vaš marketinški projekt. Lahko bi ji rekli tudi »insight«. Pri opisu upoštevajte naslednje nasvete:
Cilji se neposredno navezujejo na izziv. Nasveti za opis ciljev so:
Ideja strokovni komisiji ponuja kroven pogled. Gre za kratek povzetek rešitve, ki odgovarja na izzive iz prvega poglavja. Pri opisu upoštevajte:
Go-to market strategija je bolj konkretna kot ideja in vsebuje opis strategije, ki ste jo uporabili za dosego ciljev:
V izvedbi in taktikah ste še bolj konkretni, saj opišete konkretne aktivnosti. Poveste, v čem je bil vaš marketinški projekt drugačen, uspešen, bolj inovativen:
V opisu rezultatov opišite stanje pred in po projektu. Če imate definiranih pet ciljev, morate TUDI v rezultate vključiti pet rezultatov. Pri navajanju rezultatov upoštevajte naslednje:
Maja Nikolić je na koncu ponudila še nekaj generalnih nasvetov:
Ne samo, kaj smo naredili, ampak kako (ste bili drugačni, inovativni, učinkoviti).
Pokažite marketinško miselnost in povezovalno vlogo marketinga med ključnimi funkcijami/oddelki v podjetju (ni ključna velikost marketinškega oddelka).
Jasnost, natančnost, doslednost (za rezultate uporabite grafe, ki naj imajo enotno podobo in so prilagojeni na prava obdobja, na katera se nanašata prijava in aktivnosti).
Prepričljiva zgodba je ključ do uspeha. Poglavja se morajo med seboj povezovati (v pomoč si lahko narišete, kako se izzivi povezujejo s cilji).
Pojasnite relevantnost in kontekst (lahko je premik za 0,1 zaradi okoliščin bistveno večji, kot je videti samo skozi številko brez konteksta časa ali primerjave s trgom).
Iskrenost – če katerega cilja niste dosegli, samo pojasnite, kaj so bili razlogi, da ni bil dosežen.
Navajajte konkretne podatke: uporabite raziskave, pokažite razumevanje uporabnika, okolja, konkurence.
Pomemben je strateški pogled, celovitost projekta.
Izziv ni enako diagnoza (insight): izziv skupaj s cilji nagovarja, kaj želimo spremeniti, insight nas usmerja oz. odgovarja, kako moramo nekaj narediti, da bomo dosegli cilje.
Strategija blagovne znamke in aktivnosti morajo izhajati iz poslovne strategije.
Napišite več, potem krajšajte, skušajte slediti načelu »manj je več«.
Prijava mora biti marketinško in ne zgolj komunikacijsko naravnana.
Pokažite celovitost razumevanja tržnega okolja, ciljnih skupin in učinkovitosti aktivnosti (vključujte podrobne razlage ter relevantne grafične prikaze).
Ob koncu je Maja Nikolić dodala, da ko imate prijavo spisano, še enkrat preverite te nasvete in ugotovite, če prijava vsebuje vse potrebno.
V pomoč sta vam lahko tudi lanskoletni priročnik Kako se lotiti prijave za marketinško odličnost ali videodelavnica.