Na marčevskem webinarju je Sebastjan Boh (TSmedia) predstavil nekaj konkretnih nasvetov o tem, kako optimizirati vašo spletno stran in ji zagotoviti čim višje mesto na brskalnikih.

"Čeprav se v zadnjem času optimizacija spletnih strani pojavlja kot pojem, s katerim se moramo nujno ukvarjati, gre zgodovinsko gledano za precej staro zadevo. Že pred 20 leti so se pojavili prvi iskalniki in razvijalci so hitro odkrili, da je mogoče z določenimi manevri spletno stran pomakniti na višjo pozicijo. Bolj kot so iskalniki spreminjali svoje nastavitve, težje je bilo priti na višja mesta. Danes je optimizacija zelo kompleksna zadeva, v tem procesu nič ni zagotovo. Algoritmi, ki razvrščajo spletne strani, so ena največjih, če ne največja skrivnost v digitalnem marketingu. Tem algoritmom se tisti, ki se s tem ukvarjamo, enostavno prilagajamo," ugotavlja specialist za optimizacijo spletnih strani Sebastjan Boh (TSmedia).

Algoritmi, ki razvrščajo spletne strani, so ena največjih, če ne največja skrivnost v digitalnem marketingu. - Sebastjan Boh (TS Media)


Predavatelj je na tretjem DMS webinarju predaval o tem, zakaj sploh optimizirati spletno stran podjetja, kateri dejavniki vplivajo na razvrščanje spletnih strani na Googlu, na katera vprašanja moramo odgovoriti, preden se lotimo optimizacije spletne strani, kateri so SEO izzivi prihodnosti, za konec pa je udeležencem zaupal tudi 10 konkretnih nasvetov za večji obisk z iskalnikov. Če vas tema zanima, je webinar za člane DMS na voljo med digitalnimi vsebinami.

10 konkretnih nasvetov za večji obisk z iskalnikov:

1. Postavite spletno stran prijazno mobilnim napravam: Odzivno, "mobile fist", "mobile UX" - test

2. https: Kmalu na prvi Google iskanje ne bo več strani, ki niso https - ne zagotavljajo varne povezave.

3. Redna kvalitetna vsebina: Blogi, vlogi, nasveti, informativni izračuni, "how to" vsebine, galerije, strokovni članki. Ključen je kontekst - kaj zanima vaše uporabnike.

4. Pridobite relevantne povezave na vašo stran z velikih strani: Članki v velikih medijih, fakultetah, advertoriali, PR članki, viralne vsebine ...

5. Hitrost nalaganja vsebine/elementov: slike, skripte, gumbi, oglasi - test

6. Struktura, navigacija: Jasna in čim krajša. Maksimalno 2-3 kliki iz vstopne strani do nakunega procesa.

7. Omogočite jasno indexiranje: robots.txt, sitemap, rel=canonical parametri, izogibajte se #ajax-a.

8. Uporabite Schema.org: Protokol, ki ga iskalniki močno promovirajo. Iskalnikom date enostavne informacije o tem, kaj najdejo na vaši strani, kakšna je vsebina, kaj so določeni elementi.

9. Uporabljajte preusmeritve na novo vsebino: Ko menjate strukturo (permanentna ali začasna preusmeritev).

10. Stran optimizirajte za uporabnika, ne za iskalnike: Optimizirajte na dolgi rok, bodite inovativni, spremljajte trende.

Predavatelj je po dogodku odgovoril še na nekaj vprašanj, za katera je med webinarjem zmanjkalo časa.

Če se moram odločati med mobile first in hitrostjo strani, kaj izberem?

»Mobile first« in »Site speed« sta ključna faktorja za izboljšanje vidnosti na iskalnikih. Kot pri vsaki stvari lahko tudi tukaj z dokaj preprostimi prijemi zelo izboljšate trenutno stanje in se vam tako ni potrebno odločati med enim in drugim. Pogoj pa je, da imate vsaj nekakšno vrsto mobilne strani (responsive ali vsaj mobilno verzijo m.vasastran.si). Če le-te nimate prirejene za mobilne naprave, je to vsekakor prvo, kar naredite, saj drugače nikakor niste "prijazni mobilnikom" in tega tudi z visoko hitrostjo ne morete nadomestiti.

Ali je vaša stran prijazna mobilnim napravam testirate tukaj: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Hitrost vaše strani testirate tukaj: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Sledite priporočilom po končanih testih. Pogovorite se z razvijalci vaše spletne strani, kaj od priporočil lahko izvedejo. Karkoli od priporočenega boste popravili, bo za vidnost vaše strani samo plus.

Kje je meja optimizacije? (preveč optimizirane strani)

Mejo je izredno težko določiti, saj je redko za to kriv le en dejavnik. Je pa vsem »overoptimized« stranem skupno dejstvo, da so se pri optimizaciji ves čas ozirali le na iskalnik in ne na uporabnika. V današnjem času iskalniki (še posebej Google) zelo dobro vedo, v katero stran optimizirate. Verjemite mi, na dolgi rok se jih ne da prelisičiti! Mi, ki se z optimizacijo ukvarjamo že dlje časa, smo se s tem že sprijaznili in takšno stran na daleč opazimo, kaj šele Google, ki ima veliko več podatkov o vaši strani in vaših uporabnikih. Če sumite, da je vaša stran preveč optimizirana, izvedite SEO analizo, kjer boste (z določeno mero gotovosti) potrdili oziroma ovrgli vaš sum.

Kakšne so dobro optimizirane strani?

Dobro optimizirane so vse strani, ki se pojavljajo med prvimi organskimi zadetki za »težke« ključne besede. Za te ključne besede se navadno pojavlja tudi veliko oglasov. To pa avtomatsko še ne pomeni, da bo ta stran imela dobro pozicijo za kakšno drugo ključno besedo oziroma dejavnost, s katero se ukvarja. Če vas denimo zanima, katere strani so to za vašo dejavnost, preprosto vpišite (v verziji brskalnika brez beleženja zgodovine – t.i. incognito mode) eno ali dve ključni besedi (ne več) in dobite seznam 10 dobro optimiziranih strani. Odlične so samo prve.

Kako se zavaruješ da bo izvedba optimizacija uspešna, pravilna - omenili ste, da se nič ne da garantirati, kako bi potem določili zaveze/pogoje izvajalcu optimizacije?

Pri optimizaciji ni mogoče 100 % zagotoviti pozicijo na strani zadetkov (denimo prvo mesto), saj na razvrščanje vpliva ogromno dejavnikov, na katere sami nimate vpliva. Zato je tukaj potrebno razumeti razliko med obljubo izvajalca, da bo nekaj 100 % naredil (denimo povečal hitrost, izboljšal UX, pridobil določeno število novih povezav ...) in med obljubo, da boste po optimizaciji na prvem mestu. Če vam nekdo obljublja prvo mesto za »težko« ključno besedo (za katero si vi in vsa vaša konkurenca prizadeva biti na prvem mestu), trenutno pa ste (na primer) na 5 strani, naj svoje zagotovilo podkrepi z vračilom denarja. Tukaj naj bo merilo jasno postavljeno: "incognito mode", v kakšnem času boste prišli na prvo mesto, koliko časa boste na prvem mestu ... Hitro boste ugotovili, da takšnega zagotovila ne boste dobili od profesionalnega izvajalca. Prav tako določite, kaj se zgodi v primeru, da se vam poslabša pozicija. Danes vam določeni prijemi lahko tudi škodijo.

Garancijo lahko (resen) izvajalec da le na aktivnosti, ki jih bo za vas izvedel, v upanju na čim boljše pozicije. In te aktivnosti morajo biti preverljive in sovpadati s pozitivnimi faktorji razvrščanja (o njih sem govoril v webinarju), saj imajo lahko le tako pozitiven učinek.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam