Da sta trdo delo in odnos, ki ga uspeš zgraditi z naročnikom in temelji na zaupanju, ključna za napredovanje v karieri, zagotovo ve Špela Lokovšek. Uspel ji je namreč veliki met.

Lani je postala direktorica globalnih operacij v družbi Proximity Paris, ki skrbi za marketinške aktivnosti francoske avtomobilske znamke Peugeot po vsem svetu.

Letos so oziroma še bodo izpeljali pet do šest kampanj, podoben je načrt za prihodnje leto. Proximity je namreč šele letos začel delati za Peugeot, saj so se po besedah Špele Lokovšek želeli bolj približati celemu svetu, prejšnja agencija pa je delovala precej francosko.

Kot direktorica globalnih operacij je bila na začetku skupaj s sodelavci zadolžena tudi za oblikovanje protokolov znotraj verige, da bodo procesi znotraj njihove mreže in v sodelovanju z drugimi agencijami in naročnikom lepo tekli, določili so kdo kam poroča, kdo odloča, kdo kreira, kdo le adaptira.
Med študijem je začela kot poslovna sekretarka

V marketinške vode se je še v času študija podala v Formitasu. Tam je sicer začela kot poslovna sekretarka, eno leto nadomeščala tudi računovodkinjo, ker pa je študirala novinarstvo, so ji pozneje predlagali, naj se poizkusi tudi kot »copywriter«. Za tem je postala asistentka vodje projektov v oddelku, ki je večinoma skrbel za mednarodne naročnike, kjer je nato napredovala do vodje in za tem direktorice projektov, je povedala na septembrskem Marketinškem zajtrku.

Njen največji naročnik je bil Mars in ko je ta združeval marketinške aktivnosti na ravni regije, je postala direktorica projektov za celotno regijo. Na vprašanje, kaj je bil razlog, da so v celotni regiji izbrali prav njo, je povedala: »Zaupanje naročnice in izkušnje. Pred tem sem uspešno vodila deset blagovnih znamk za Slovenijo in imela vse pod nadzorom, prav tako v regiji. In ker sem delala za istega naročnika, so samo še malo povečali regijo, za katero sem bila zadolžena.« V tem času se je na globalnih sestankih srečevala z ekipami iz drugih agencij po svetu, med drugim tudi z vodjem francoske agencije CLM BBDO in globalnim vodjem ene Marsovih blagovnih znamk, ki je bil odločilni v procesu izbora osebe, ki so jo v Parizu potrebovali za pozicijo »strategic deployment« managerja za Marsove blagovne znamke za vso Evropo. Tako se ji je ponudila služba v francoski prestolnici, ki jo je sprejela, ne da bi kdaj bila tam in ne da bi znala francosko.

Ponudbo za delo za Peugeot je dobila, ker so prepoznali njeno kakovost, saj je agencija, v kateri je bila zaposlena, sestrsko podjetje agencije Proximity, kamor je odšlo tudi nekaj njenih sodelavcev.

Kako pridobiti zaupanje naročnika (in sodelavcev)?
Nujen je odnos na človeški ravni, da vzpostaviš kontakt. Potem je tu dobro opravljeno delo, to je ključno, ter da ne zamujaš rokov in da je vse narejeno tako, kot mora biti. - Špela Lokovšek

Ker deluje na globalni ravni, epidemija njenega dela ni bistveno spremenila, saj so že prej veliko komunicirali prek videoklicev. Vsekakor gre za videoklice, ne običajne klice, je poudarila, da vidiš človeka na drugi strani, saj se da tudi prek videa s človekom navezati dober stik. Svetuje še, da ne govorita samo o delu, ampak naj se del pogovora dotika tudi neformalnih tem. Sama vidi tudi, kdaj ima kdo slab dan in takrat skuša pomagati, kolikor le lahko.

V stiku je s številnimi zaposlenimi v agencijah po svetu, ki imajo vsaka svojo zadolžitev. In kadar pride do konflikta, se najprej pogovori z vsakim posebej, da si ustvari pravo sliko, potem pa se pogovorijo še vsi skupaj. Ker je začela »od spodaj«, se zna postaviti v kožo lokalnih agencij. »Razumem, kako se počutijo, če globalna agencija od njih veliko zahteva, če hoče vrsto poročil. Ne zahtevam manj poročil, a sem bolj razumevajoča,« pravi v smehu.

Razlika med domačimi in mednarodnimi znamkami po besedah Špele Lokovšek
+ na mednarodnem trgu:
  • Vse je bolj strukturirano.
  • Bolj se ve, kdo odloča in kdo potrjuje odločitve.
+ v Sloveniji:
  • Ker smo majhni, smo bolj prilagodljivi.
  • Znanje tujih jezikov, večji narodi redkeje govorijo več jezikov.
In njeni načrti za prihodnost? V Parizu namerava ostati, dokler ji bo tam všeč. Se bi pa želela preizkusiti tudi kje drugje, všeč ji je Latinska Amerika. Pričakuje tudi, da bi lahko ostala v skupini, saj dobro sodeluje s svojimi nadrejenimi. Čeprav si je vedno želela delati v tujini, ni načrtno delala na tem, po njenih besedah se je vse nekako izšlo. Je pa v poklicnem življenju sprejela skoraj vse izzive, le enkrat je zavrnila, da bi šla še v Sloveniji delat za drugo agencijo. Vsem tako svetuje optimizem: »Če si pozitivno naravnan, se ti pozitivne stvari dogajajo.«

8 nasvetov Špele Lokovšek za vse, ki si želijo mednarodno kariero:

  1. Splača se živeti na način »go with the flow«

Špela Lokovšek je od nekdaj sledila toku življenja in izkoristila priložnosti, ki so ji prišle na pot. Pariz nikoli ni bil njen cilj, bolj posledica. 

  1. Pri napredovanju je najpomembnejše zaupanje

Ključno pri njenem napredovanju je bilo zaupanje naročnice. »Zaupanje ustvariš z odnosom na človeški ravni, dobro opravljenim  delom in tako, da ne zamujaš rokov,« izpostavlja Špela Lokovšek. 

  1. Ni vse v mreženju: pomembnejši so pristni odnosi

Do svoje uspešne kariere ni prišla z mreženjem. Vedno je imela dobre odnose z ljudmi, a nikoli ni načrtno planirala, da se bo z nekom dobila in preko mreže prišla v tujino. To se je zgodilo spontano. 

  1. Večja struktura pri delu ne ubija kreativnosti 

Mednarodne agencije so v primerjavi s Slovenijo bolj strukturirane, bolj imajo vpeljane sisteme in odgovornosti. Struktura ne ubija kreativnosti ali dinamičnosti. 

  1. Več izkušenj te naredi prijaznejšega

To, da je delala v lokalni agenciji, ji pride prav še danes, saj so njene izkušnje bogatejše za »pogled iz druge strani.« Do drugih je zato bolj razumevajoča. 

  1. Pogovor za reševanje izzivov naj bo v treh delih

Če nastane težava, je treba prisluhniti obema stranema. Najprej se pogovori z vsakim posebej, potem pa še skupaj. Ko sliši obe strani, velikokrat že vnaprej ve, v čem je težava. 

  1. V karieri obdržite optimizem

Na kariero je treba gledati z optimizmom. Če si pozitivno nastrojen, se ti dobre stvari preprosto zgodijo.

  1. Če ti v Franciji po dveh letih ne zvišajo plače, mora biti nekaj narobe

Nikoli ni občutila, da mora v Parizu delati več zato, ker je tujka. Na začetku so jo zato, ker je prišla iz vzhoda EU, malo manj plačali kot njene kolege, vendar se je to hitro izravnalo. V Franciji se tudi sicer po dveh letih pričakuje, da ti zvišajo plačo. Če se to ne zgodi, nekaj ni v redu.


VČLANI SE
Posnetek pogovora je za člane DMS na voljo v DMS Labu.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam