V ponedeljek smo na ‘digitalnem’ mesečnem srečanju DMS govorili onajbolj dinamičnem kanalu sodobnega marketinga, spletu. Andraž Štalec je v uvodu predstavil nekaj dejstev o obnašanju povprečnega uporabnika spleta, Nataša Mohorč Kejžar iz tržnoraziskovalne hiše IPSOS je predstavila trende, ki čakajo splet v letošnjem letu.
Andraž Štalec iz digitalne agencije Red Orbit je v uvodu predstavil 9 dejstev o obnašanju povprečnega uporabnika spleta:
PREZENTACIJA: Andraž Štalec: Ali mislite digitalno tako kot vaši kupci?
Nataša Mohorč Kejžar iz tržnoraziskovalne hiše Ipsos je predstavila trende, ki čakajo splet v letošnjem letu. Digitalni mediji še vedno razburjajo in obljubljajo, rastejo in se spreminjajo. Digitalni trg pa, čeprav je najbolj merjen medij, še vedno generira največ vprašanj.
Najboljše digitalne marketinške aktivnosti izkoriščajo prednosti digitalnih pred tradicionalnimi mediji: hitrost, odzivnost in sposobnost natančnega ciljanja segmentov ljudi. (Nataša Mohorč Kejžar, IPSOS)
Ugotavlja, da so družbena omrežja postala del življenja vsakega posameznika, del njegovega izražanja lastne osebnosti, želja in potreb. ‘To je realnost makroekonomskih trendov – ljudje uživajo in potrebujejo občutek pripadnosti, sploh če je ta proaktivna in jim je vedno dosegljiva.’Moč skupnosti lahko znatno poveča moč blagovnih znamk in posledično poslovanja podjetij.
Raziskave v letu 2012 so pokazale povečano uporabo telefonov, tabličnih računalnikov in prenosnikov med gledanjem televizije, kar kaže na to, da ljudje raje uporabljajo običajen ekran za gledanje televizije kot pa napravo, ki vključuje obe funkciji. Dva od petih ljudi ob gledanju televizije uporabljata vsaj eno dodatno napravo. Največ je v uporabi pametni telefon, sledita tablični računalnik in prenosnik.
Družbeni vpliv bo letos imel močnejšo vlogo na televiziji. Gledalci bodo imeli vse več možnosti pri oblikovanju televizijskih dogodkov in oddaj. Vse več bo oddaj, ki bodo spodbujale sodelovanje gledalcev.
Spletni kupci se nagibajo k uporabi iskalnikov za iskanje posebnih proizvodov. Pri nakupovanju prek spleta pa ne gre zgolj za oglaševanje, zelo pomemben del nakupa je iskanje.V Evropi in ZDA skoraj polovica ljudi, 47 %, v nakupnem procesu na spletu išče informacije.
PREZENTACIJA: Nataša Mohorč Kejžar: Digitalni mediji
Nina Bandelj iz Big Banga pravi, da so pri njih ‘digitalni marketing začeli jemati resno, ko je dobil v marketinškem proračunu podjetja svojo postavko.’ Vse večja pozornost se namenja digitalnemu svetu in vedno več sodelavcev, ki so skrbeli za marketinške aktivnosti v tradicionalnih medijih, se preusmerja v digitalno sfero.
Kar 75 % naših kupcev se pred nakupom o izdelku pozanima na spletu. Ravno zato je v našem podjetju digitalni marketing zelo pomemben. (Nina Bandelj, Big Bang)
V tradicionalnih medijih izvajajo krovne akcije z večjim dosegom, na spletu pa natančno zastavljene in ciljane aktivnosti, ki jih neprestano spremljajo in se nanje odzivajo. Ne glede na kanal komuniciranja pa je pomembna predvsem prava vsebina v pravem trenutku; nanjo pa se prepogosto kar pozabi. Pri Big Bangu v različnih fazah nakupa svojim kupcem ponudijo dodatne informacije, za katere predvidevajo, da jih bodo zanimale.
Mitja Jereb iz TSmedia je prepričan, da je v Sloveniji še vedno premalo oglaševalskega denarja namenjenega oglaševanju na spletu.
Proporci vložka zgolj 3-4 % celotne vrednosti oglaševanja v Sloveniji v splet so nesorazmerni glede na razvoj in obiskanost spleta. Tisti, ki bodo znali izkoristiti prednosti spleta, bodo krizo laže premagali. (Mitja Jereb, TSmedia)
Darko Dujič iz Googla Adriatics je poudaril, da je učinkovitost spletnega oglaševanja bistveno laže merljiva, saj obstajajo brezplačna spletna orodja spremljanja gibanja obiskovalcev po spletnih mestih.
Uporabljati analitiko spletnega mesta je veliko ceneje kot je pri klasičnem oglaševanju izvajanje raziskav. Tudi podatki so precej bolj detajlni. (Darko Dujič, Google Adriatics)
Opozoril je tudi na to, da je poslovni model oglaševanja na spletu drugačen kot model klasičnega oglaševanja. ‘Na spletu plačaš interakcijo z uporabnikom, ne sekunde ali kvadratnega centimetra,’ je pojasnil Dujič. Jereb svetuje tudi testiranje marketinških aktivnosti, ki jih načrtujete v klasičnih medijih, na ‘poceni’ spletu. Tako lahko izvedete predtestiranja in se izognete velikim izgubam zaradi neučinkovitega dragega oglaševanja.
Jaka Lenardič iz agencije ENKI je pozval vse ‘digitalce’, naj skrbno in natančno načrtujejo svoje aktivnosti na spletu. ‘Strategija je najpomembnejši del vseh aktivnosti,’ pravi. Hkrati pa želi tudi več drznosti: ‘Počnite nekaj, česar drugi ne počnejo. Ne čakajte, da bo vse varno in preverjeno.’ Jaka Lenardič, ENKI komunikacije
Sogovorniki so se strinjali, da je treba meriti cilje, ki si jih določimo, in ne vedno istih ključnih kazalnikov uspešnosti. Pri Planet Siol.net merijo večinoma doseg, ‘leade’ in konverzije. Darko Dujič opozarja, da ne smemo pasti v past digitalnega komuniciranja in videti le konverzije (npr. opravljene nakupe), temveč je treba videti širšo sliko in zato spremljati več kazalnikov. Prepričan je, da bo splet kmalu postal jedro marketinških strategij, ne privesek.
Jereb meni, da so spletne storitve za mobilne naprave, kot je npr. Foursquare, lepa priložnost za majhna podjetja, ki delujejo lokalno. Svetuje povezovanje funkcij v podjetju: svojo trgovino v garaži lahko razširite na spletno trgovino.