Katarina Lotrič je komunikologinja, ki je zelo zgodaj v svoji karieri spoznala, da zanjo ni dovolj le ustvarjanje besed na papirju, ampak jo zanimajo večje zgodbe, kjer lahko unovči svojo ustvarjalnost ter resnično razvija svoje sposobnosti. Pred vami je zgodba o tem, zakaj je včasih potrebno preskočiti ustaljene okvirje, da lahko resnično dosežemo tisto, za kar verjamemo, da je naše poslanstvo.

Že dolgo vemo, da za uspešno poslovno zgodbo ni potrebno plezati po korporativni lestvici in se počasi premikati po hierarhiji podjetja. Katarine Lotrič takšna kariera nikoli ni zanimala. “Moja edina izkušnja iz korporativnega sveta je delo v podjetju Toyota Lovše. Izkušnja je bila zanimiva, saj smo takrat pravzaprav iz ničesar postavljali marketinški in PR oddelek. Nadaljnje delo je bilo precej enolično, večinoma smo distribuirali materiale, ki jih je pošiljal uvoznik, smo pa vendarle poizkušali biti tudi nekoliko bolj kreativni, kolikor je to pač mogoče v lokalnem prodajalcu avtomobilov. Izkušnja je bila vsekakor dobra v tem pogledu, da sem začela bolj verjeti vase in v svoje delo, da sem se znebila strahu pred poslovneži v dragih oblekah. Ko pa je vse skupaj postalo preveč monotono, sem se odločila, da je čas za spremembo.”

Katarina Lotrič se je za spremembo karierne poti odločila v obdobju negotovega poslovnega okolja. “Leto 2012 je še vedno zaznamovalo obdobje recesije, ko poslovnih priložnosti ni bilo na pretek. Moj partner se je v tistem obdobju ukvarjal z razvojem iOS pretvornika valut, na trgu aplikacij jih je bilo sicer ogromno, ampak noben ni bil zares celostno kakovosten. Priključila sem se temu projektu, lansirali smo aplikacijo, poskrbeli za promocijo, opazil nas je Apple, to je bila nova, zanimiva izkušnja. Za takšne odločitve je dobro biti tudi nekoliko naiven, da niti ne veš, kakšne ovire se lahko znajdejo na tvoji poti, ampak enostavno hodiš korak za korakom in počasi prideš do uspeha. Ta projekt nam sicer ni omogočil, da bi od njega živeli, je bil pa pomemben mejnik, s katerim smo se predstavili slovenski IT industriji. S tem projektom smo se v Sloveniji postavili na zemljevid in začeli z mreženjem.”

Prvi startup projekt je bil pomemben mejnik predvsem zato, ker smo se z njim predstavili slovenski IT skupnosti. – Katarina Lotrič

V startup svetu uspevajo predvsem tisti, ki se znajo hitro učiti in prilagoditi. “Skupnost startupov je odlično okolje za razvoj najrazličnejših veščin, ki jih potrebuješ v svoji karieri. Sama sem po izobrazbi komunikologinja, a moje zadolžitve so bile precej širše, skrbela sem za PR, marketinško strategijo, sodelovala pri razvoju produkta - od koncepta do realizacije, sodelovala pri dizajnu spletne strani, skrbela za poslovno in interno komunikacijo … Sem kreativen tip človeka, žene me razvoj produkta in njegovo lansiranje na trg. Potem nekoliko izgubim zagon, zanima me predvsem ustvarjanje. V začetku nekega startupa navadno vsak dela vse. Če govorimo o razvoju aplikacij, se ekipa skupaj odloča o konceptu, funkcionalnostih, potem pa nekdo skrbi za kodo, drugi za dizajn, tretji pa za vse ostalo, vso komunikacijo, pri kateri moraš biti večino časa res iznajdljiv,” svoje izkušnje opisuje Katarina Lotrič.

"Startup svet je odlično okolje za razvoj najrazličnejših veščin, ki jih potrebuješ v svoji karieri," je prepričana Katarina Lotrič.

Zakonitosti startup sveta so v nekaterih pogledih precej specifične. “Nekdo, ki ni iz startup sveta, pravila tega okolja najbrž težje razume. Splošnega nasveta, kako uspeti, verjetno ni. Največ možnosti za preboj ima nekdo, ki ima produkt, za katerega obstaja trg, zna priti do tega trga, hkrati pa je prilagodljiv, pozna in razume digitalni svet, razume analitiko in je sposoben hitrega učenja. Ključno je, da si ves čas korak pred ostalimi. Kar je danes vroče, bo jutri prepozno. Ko prodajaš produkt preko Facebooka, moraš vstopiti v ta kanal z zavedanjem, da ne tekmuješ samo proti konkurentom iz svoje branže, ampak proti vsem, ki karkoli prodajajo na Facebooku - vsi se borimo za iste uporabnike. Na Facebooku je zelo težko postati profitabilen, sploh če si razvijalec aplikacij brez enormnega oglaševalskega proračuna, ki bi ti omogočal obsežno testiranje v kratkem času,” priznava gostja marketinškega zajtrka.

Največ možnosti za preboj ima nekdo, ki ima produkt, za katerega obstaja trg, zna priti do tega trga, hkrati pa je prilagodljiv, pozna in razume digitalni svet, razume analitiko in je sposoben hitrega učenja. – Katarina Lotrič

Prvi prebojni projekt Katarine Lotrič je bila aplikacija Lake. “Gre za aplikacijo, ki združuje ilustracije avtorjev z vsega sveta, ki jih potem uporabnik pobarva po svoje. To je platforma, ki združuje uporabnika in ilustratorja, korist od nje imata obe strani. Aplikacija je bila sprva mišljena kot nekakšen stranski produkt Toonia pobarvanke za otroke, ki jo je razvil del kasnejše Lake ekipe. Zdelo se mi je, da imamo odlično priložnost drugače nagovoriti odrasle in strinjali smo se, da se bomo popolnoma posvetili razvoju kakovostne celostne aplikacije, s katero se bodo odrasli pomirjali ob barvanju. In zakaj bi se nekdo sam trudil s pripravo ilustracij, če je na svetu ogromno talentiranih ilustratorjev, ki že imajo svojo oboževalce ter tudi interes, deliti našo aplikacijo, v kateri so zastopani? Zastavili smo si cilj pridobiti tri ilustratorje za lansiranje, pa so nas pozitivno presenetili z odzivom in tako smo že štartali z desetimi."

Izkušnja Katarine Lotrič: "Aplikacija je na trgu zares uspešna takrat, ko jo opazijo največji igralci v tej branži. Če tvojega potenciala ne prepoznata giganta, kot sta Apple in Google, boš v tem poslu težko preživel - če nimaš dovolj financ za marketing preko drugih kanalov. Sama sem se med družinskim potovanjem po ZDA dogovorila za nekaj sestankov, eden teh pa nas je potem pripeljal do prave osebe na Applu. Tako pomembno se nam je zdelo priti v njihovo vidno polje, saj smo se zavedali, da na tak način lahko brezplačno pridemo do široke baze sicer dragih uporabnikov.”

Trenutni projekt naše gostje je povezan s “self-carom”. “Leta 2018 sem bila diagnosticirana z izgorelostjo. Ponavljali so se stari vzorci, ki sem jih dolga leta v ozadje potiskala s tekom. Potem pa je prišla poškodba in ko sem bila prisiljena mirovati, sem spoznala, da se bom svojih problemov morala lotevati še kako drugače kot le s fizično aktivnostjo. Aktivno jih je treba reševati na vseh ravneh: tako na čustveni kot tudi mentalni in fizični ravni. Ne pozabimo, najprej moramo poskrbeti zase, da lahko potem poskrbimo tudi za druge. Filozofija zahodnega sveta pa je takšna, da si kot dobra oseba prepoznan takrat, ko najprej poskrbiš za druge in šele potem zase. Aplikacija Gentler Stories v svetu, kjer vlada načelo “višje, hitreje, močneje,” ponuja nežnejšo skrb zase in za bližnje. Cilj aplikacije je ustvariti skupnost, v kateri bomo več govorili o tem, da nisi egoist, če najprej skrbiš zase. Anksioznost in depresija sta bila že pred pandemijo na rekordnih nivojih, ljudje smo pod stresom in bistveno premalo skrbimo za svoje zdravje. Pri razvoju aplikacije sodelujemo z različnimi strokovnjaki in pripravljamo program, ki bo uporabnika na nežen način spremljal pri vzdrževanju zdravega odnosa do sebe, do zdrave kondicije.”

Najprej moramo skrbeti zase, da lahko potem skrbimo tudi za druge. - Katarina Lotrič

Kako zmagati v poplavi enakih oziroma zelo podobnih produktov? “Pomembno je, da skušaš biti drugačen od ostalih, predvsem pa to, da uporabniku v vsakem trenutku pomagaš rešiti njegov izziv. Vstopamo tudi na področje meditacije, kjer že obstaja kopica aplikacij, ogromno verjamem, da jih bo še prišlo, nismo pa še zasledili aplikacije, ki bo vsebovalo posebno psihoterapevtsko prvino imenovano “focusing”. Za razliko od običajne meditacije, pri kateri se umiriš in spuščaš misli mimo, focusing deluje ravno obratno - ostajaš s tistim, kar se pojavlja. S tistim vzpostavljaš odnos, dialog. Oče fokusinga je filozof in psiholog Gene Gendlin, ki je na tem področju naredil ogromen prispevek. Prvina še ni dovolj razširjena, ljudje je še ne poznajo, zato bo poseben izziv tudi v tem, kako jo predstaviti na način, da bo uporabnik v tem prepoznal nekaj, kar bi mu lahko koristilo.”

Kadarkoli se podajamo na novo, neznano področje, so v nas prisotni določeni strahovi in dvomi o tem, kako uspešni bomo. Kako se je  s tem spopadala Katarina Lotrič? “V prvi vrsti moraš imeti rad in verjeti v tisto, kar delaš. Potem pa seveda potrebuješ tudi določene podatke o tem, v kaj je vredno investirati čas in denar. Mentalno zdravje in skrb zase sta temi, o katerih se danes ogromno govori, sploh med mladimi, ki iščejo alternative obstoječi podpori. Tukaj je še ogromno priložnosti za nove načine pristopanja k problemu. Zdravstveno stanje milenijcev je zaskrbljujoče, to je generacija, na kateri sloni sodobna družba in tudi poslovni svet, povečuje pa se število bolezni, bolniških odsotnosti, nakupov zdravil … Tu je še generacija Z, ki je bila rojena v svet interneta, ki je v marsikaterem pogledu odprl priložnosti in povezovanje ljudi, hkrati pa zaradi hitre izmenjave informacij, spreminjanja vrednot in pogledov na svet, spodbuja tudi anksioznost in stres. Na tem področju imamo torej res izjemno priložnost, da naredimo nekaj dobrega. Pri tem pa seveda ne smemo pozabiti tudi na profitabilnost podjetja. K sreči že imamo precej izkušenj s tem, koliko uporabnikov potrebujemo, da ustvarimo določen prihodek.”

Mentalno zdravje in skrb zase sta temi, o katerih se danes ogromno govori, sploh med mladimi, ki iščejo alternative obstoječi podpori. – Katarina Lotrič

V zaključku gostja marketinškega zajtrka vsem, ki želite zapustiti korporativni svet in pisati lastno poslovno zgodbo, svetuje: “Spoznajte svoje strahove, ne  potiskajte jih ob stran, ampak razmislite, zakaj se pojavljajo. Kaj vas žene, da ste ustvarjalni? Kaj so vaše želje? Zakaj hodite v službo? Nikoli me ni bilo strah stopiti na novo pot, saj v resnici nikoli ne začneš povsem znova, kadarkoli se lahko nasloniš na znanja in izkušnje iz preteklosti. Včasih je na novi poti potrebno obstoječa znanja samo nekoliko preobrniti. Je pa razumljivo, da ko prvič stopimo na novo pot, čutimo določen strah. Zato ga spoznajte, pogovorite se sami s seboj, seštejte pluse in minuse. Z raziskovanjem samega sebe boste našli tisto, kar vas zares veseli.”

Nikoli ne začneš povsem znova, kadarkoli se lahko nasloniš na znanja in izkušnje iz preteklosti. – Katarina Lotrič
Posnetek pogovora je za člane DMS na voljo v vaši digitalni knjižnici.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice