Prvič odkar se je Lovro Gruden rodil, ima občutek, da se na globalni ravni dogajajo geostrateški premiki, katerih posledice bodo najverjetneje tako politične kot poslovne, je opozoril v Jutranjih vpogledih.

Lovro Gruden je poslovni svetovalec, direktor Indigo Consulting, finančnik, ki je po naključju pristal tudi v marketingu, danes pa ga razume kot zelo pomembno funkcijo v podjetju, ki bi ji moralo vsako vodstvo priznati pomembno vlogo pri soustvarjanju dobička in sprejemanju odločitev.

Oglejte si še tečaj Finance za marketingaše Lovra Grudna.

Ko govori o geostrateških premikih, ima v mislih predvsem razvoj Kitajske in odmik Rusije od nekaterih skupnih vrednot in interesov. »Če se morda zgodi, da Kitajska napade Tajvan, si ne znam predstavljati, kako močne implikacije bo to imelo na razvoj tehnologije in posledično tudi poslovne modele, za katere pričakujemo, da se bodo razvijali,« pojasnjuje.

Pričakuje, da se bo na globalni ravni zgodila nekakšna rekalibracija interesov, ti interesi pa bodo vsaj za podjetja, ki delujejo globalno, prinesla potrebo po prilagoditvah. Težje in dražje bo po njegovih besedah v določenih primerih priti do surovin, izginejo lahko trgi, v razvoj katerih so podjetja dolgo vlagala. Kitajsko smo izkoristili, je poudaril, in tja preselili umazano industrijo, po drugi pa je Kitajska to s pridom izkoristila in se učila, na podlagi pridobljenega znanja pa tudi hitro razvila, kar pomeni, da je in bo vse večja konkurenca. »V Evropi smo kar zaspali oziroma smo si življenje po nepotrebnem zakomplicirali. In to nas bo prej razdruževalo kot združevalo.«

Umetna inteligenca ne bo pospešila razvoja sveta na način, kot si morda predstavljamo

Kljub hitremu razvoju umetne inteligence (UI), ki smo mu priča v zadnjem letu in pol, Lovro Gruden meni, da svet ne gre tako hitro naprej, kot si morda predstavljamo. »V naslednjih 10 do 20 letih bo naša naloga predvsem najti način, kako poenostaviti implementiranje dobrih idej, da se lahko investicije, ki so nam vsem v interesu, lažje postavijo naprej.«

Veščine, ki jih bomo potrebovali v prihodnosti, so: kritično razmišljanje, strukturirano komuniciranje, da znamo povedati, kaj mislimo in kaj želimo od UI. Zato je potrebno tudi analitično znanje in sposobnost prioriteziranja.« Lovro Gruden

Od umetne inteligence pričakuje, da bo odstranila »balast ponavljajočih se aktivnosti,« v določenih poklicih pa bo razbremenila ljudi, posledično 40-urna delovna aktivnost po njegovem mnenju ne bo več potrebna. »Bo pa treba biti zato bolj intenzivno angažiran in poznati veščine, ki bodo krajši delovnik omogočile.«

"V Sloveniji imamo odlične podatkovne znanstvenike. V Sloveniji imamo odličen kader, a okolje, v katerega pridejo, jim pogosto ne dopusti, da zablestijo," je izpostavil Lovro Gruden.
V Sloveniji imamo odlične pogoje za razvoj

»V Sloveniji imamo odličen kader, imamo odlične pogoje za življenje, naša lokacija je skorajda najboljša na svetu, si pa znamo brutalno zakomplicirati življenje in biti prehitro pametni,« je opozoril Lovro Gruden. Nimamo pa po njegovih besedah ekosistema, ki bi spodbujal investicije, kot to lahko vidimo v državah okoli nas. Da ideje pridejo do pravih ljudi, ki bi lahko odločali o investiranju, v Sloveniji traja petkrat dlje kot ponekod drugod, kjer dobro idejo takoj prepoznajo in poskrbijo za investiranje. »V Sloveniji nikoli nismo vzpostavili okolja za učinkovito pospeševanje investicij,« je strnil Lovro Gruden, ob tem pa nismo razvili niti profesionalnega upravljanja investicij, kar po njegovem mnenju na veliko škodo vseh duši hitrost razvoja.

Kar enostavno morate vedeti. Pridružite se največji marketinški skupnosti v Sloveniji.

VČLANI SE

Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli tudi:

  • Kako pomemben se mu zdi marketing v podjetju?
  • Kaj v podjetju potrebujemo za implementacijo kompleksnega projekta?
  • Zakaj umetna inteligenca popolnoma razgali podjetje?
  • Kaj so slabosti sharing ekonomije?
  • Kakšne so posledice ekspanzivne monetarne politike v času epidemije in kako jih občutimo?
  • Zakaj naši starši niso nujno živeli bolje od nas?
Jutranji vpogled je za člane DMS na voljo v digitalni knjižnici - v DMS Labu (klik na fotografijo vas vodi tja).

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam