Branje zapisa traja 3 minute.

Upravljate s približno polovico spletnimi stranmi za zmenke, ki delujejo na določenem trgu. Oglaševanje na spletnih velikanih, kot sta Google in Facebook, se je v zadnjem letu močno podražilo, poleg tega pa je Facebook uvedel svojo storitev za zmenke. Kako se odzovete?

Svoje slabosti (majhen trg, omejenost jezika) spremenite v prednosti. Kot je na Slovenski marketinški konferenci povedal Peter Weiler (Dating Central Europe), je Madžarska majhen trg, zato je težko konkurirati mednarodnim igralcem. Čeprav je uporaba njihovih aplikacij (skorajda) brezplačna, so pri Randivonal in sestrskih spletnih straneh za zmenke uvedli naročnino. Ob poudarjanju, da gre za domačo rešitev, ki razume lokalne posebnosti in s tem lokalnega uporabnika, ne glede na to, ali prihaja iz velikega mesta ali z vasi, so ponudili premium produkt. Uporabniki lahko izbirajo med 1-, 3- ali 12-mesečnno naročnino, stane okoli 10 EUR. Ker plačajo naročnino, so aktivni in pričakujejo tudi rezultate. Od drugih spletnih rešitev za zmenke jih loči tudi to, da ne uporabljajo podrsavanja v levo ali desno. Osrednja spletna stran Randinoval ni namenjena bežnim poznanstvom, pač pa tistim, ki si želijo poiskati pravo ljubezen in resno zvezo. 

Smo »slow food«, Tinder pa je »fast food« za spletne zmenke. - Peter Weiler

Ker so se sprva na stran prijavljali zelo različni ljudje, tudi tisti, ki so si želeli le bežnih poznanstev za eno noč ali avantur, so ustanovili nišne spletne strani, ločeno namenjene srečanju za eno noč, bežnim poznanstvom, stran, na kateri premožnejši moški iščejo družbo deklet …  S tem si je Randivonal pridobil sloves spletne strani, na katero se prijavljajo le tisti, ki si resnično želijo spoznati primernega partnerja. Ciljna skupina te strani so ljudje, stari 30 let in več. 

»Prihodnost je po mojem mnenju nišna. Začeli smo kot velika reka, zdaj pa iz nje peljejo manjše struge. Menim, da je za ustvarjanje targetiranih produktov nišno delovanje nujno, saj tako dobimo večji delež relevantnih upornikov.« - Peter Weiler

Ker gre za spletno stran, so večino svojega oglaševanja izvedli na spletu, precejšen del prek Facebooka in Googla. A se je zapletlo, ko sta velikana močno povišala cene oglaševanja, poleg tega pa je Facebook po petih letih sodelovanja še ukinil račun Randivonala, češ da krši njihova pravila. Kmalu so po besedah Petra Weilerja ugotovili, zakaj. Facebook je namreč sam uvedel aplikacijo za zmenke in Weiler je prepričan, da so uporabili podatke, ki so jih pridobivali skozi Randivalovo oglaševanje. Na Facebook so se lahko vrnili šele prek mednarodnega zakupnika oglasnega prostora, ki je prevelik, da bi ga Facebook lahko zavrnil, a so stroški za oglaševanje na Facebooku postali previsoki. Google pa je zaradi narave ene od spletnih strani za zmenke, zelo znižal mesto, na katerem se znajde v iskalniku. 

Prisiljeni so bili iskati nove tržne poti. »Svoji ekipi namreč vsak dan pravim, da naj najdejo nove tržne poti, nove medije za oglaševanje,« poudarja Peter Weiler. Tudi na področju oglaševanja in ostalih marketinških aktivnosti so tako začeli delovati lokalno. 

Zakupili so oglaševanje na televiziji. Weiler pravi, da je bilo v preteklosti to res drago, trenutno pa – tudi v primerjavi s cenami oglaševanja na Facebooku in Googlu – je na dolgi rok bolj dostopno. Vsako leto imajo dve oglaševalski akciji na televiziji, s 5- do 10-sekundnimi oglasi. »Televizija tvoje podjetje naredi večje, če si z oglaševanjem prisoten tam. Če si lahko privoščiš oglaševanje na TV-ju, potem je zagotovo veliko podjetje.«

Velik delež namenijo zunanjemu oglaševanju, veleplakatom, t. i. »citylightom«. »Če so ti oglasi na frekventnih lokacijah, kjer ljudje dnevno veliko potujejo, znamka ustvarja lokalno prisotnost. Konverzije niso tako visoke kot prej, saj se ljudje ne prijavijo med čakanjem na avtobus, a je to pomembno za grajenje znamke,« še pravi Weiler. 

Poleg tega na podlagi podatkov s svojih spletnih strani pripravljajo PR objave, v katerih govorijo o trendih, kako ljudje spreminjajo svoj odnos do zmenkov in podobno. S kakšno od nišnih spletnih strani, s katero imajo več kreativne svobode, se lotijo tudi gverilskega marketinga, za katerega pa Weiler priznava, da je včasih zelo uspešen, kdaj pa se tudi ponesreči. 

Čeprav še vedno beležijo rast, in so še vedno na 1. mestu med stranmi za zmenke na Madžarskem,  postaja iz leta v leto težje. »Da ostajamo uspešni, moramo presegati ameriške konglomerate,« je za konec povedal Weiler. 

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam