Z letošnje Slovenske marketinške konference vam predstavljamo zanimiv primer inovativnega razmišljanja, ki je slovensko zavarovalnico poneslo na mednarodni trg digitalnih produktov. Jelena Agafonova, zaposlena v startup podjetju Bit-Roots, ki ga je zagnala Zavarovalnica Triglav, je predstavila nov globalni finančno-zavarovalniški produkt bFertile.

bFertile je finančno-zavarovalniški produkt, ki bo številnim neplodnim parom po svetu omogočil finančne rešitve za zdravljenje neplodnosti in pomoč pri spočetju otroka. Neplodnost je zdravstveno stanje, ki prizadene že vsakega osmega odraslega človeka v obdobju običajne plodnosti. V številnih državah po svetu zdravljenje neplodnosti oziroma pomoč pri spočetju otroka, nista vključena v sistem financiranja javnega zdravstva, zato se neplodni pari srečujejo z velikimi finančnimi ovirami. V podjetju Bit-Roots so to težavo prepoznali in v dobrem letu dni zasnovali povsem nov finančni produkt usmerjen v globalno generacijo milenijcev.

Delate v startup podjetju, ki ga je zagnala Zavarovalnica Triglav. Kako to, da se je podjetje odločilo za takšen korak in novega produkta ni razvilo pod svojo streho?

Nova strategija podjetja je orientirana v digitalizacijo in nove trende. V Zavarovalnici Triglav smo dojeli, da bo tako velik premik težko narediti v okvirih, ki smo jih imeli do tedaj. Miselnost in kultura v podjetju se spreminjata dolgo časa, to ne gre čez noč. Mi pa smo želeli prav to -  hitre spremembe, svež drugačen pristop, odločili smo se za smer, ki ni obremenjena s preteklostjo in s tem, kako smo stvari delali doslej. V podjetju je bilo preveč nekega tradicionalnega pristopa in prevečkrat smo slišali besedne zveze kot so “to ni mogoče”, “to ne bo šlo” in podobno. Dogajalo se je, da je bilo veliko res dobrih idej zavrnjenih, še preden so se povsem razvile. Zato smo se odločili, da poskusimo nekaj, kar nismo poskusili še nikdar prej. Ustanovili smo novo podjetje po vzoru startup-ov in se problema lotili na nov način. Nismo vedeli, kako se bo to obneslo, če se sploh bo. Bil je bolj poskus in mislim, da nihče od nas ni pričakoval, tako uspešnega rezultata že v prvem letu.

"Odločili smo se, da poskusimo nekaj, kar nismo poskusili še nikdar prej," projekt opiše Jelena Agafonova (Bit-Roots)

Kaj mislite, da se mora spremeniti v miselnosti vodstva tradicionalnih podjetji, da bi videli še več takšnih projektov in pristopov?

Po mojem mnenju je takšen način edini pravi način vodenja. Vodstvo podjetja mora prepoznati, da se je treba razvijati, da je treba preizkušati nove pristope, nove načine. Če tega ni, se takšnemu podjetju slabo piše. Trg se spreminja, spreminjajo se potrošniki, zato je edina logična pot, da se spreminjajo tudi podjetja in načini na katere poslujejo. Tudi če smo trenutno povsem zadovoljni s prihodki, če je naš tržni delež dober, je potrebno misliti na prihodnost. Če se ne bomo razvijali, se nam hitro lahko zgodi velik padec.

Trg se spreminja, spreminjajo se potrošniki, zato je edina logična pot, da se spreminjajo tudi podjetja in načini na katere poslujejo. - Jelena Agafonova (Bit-Roots)

Od kje pa je ta ideja prišla? O samega vodstva podjetja ali bolj s srednjega managementa in kakšne so bile reakcije?

Ideja je bila rezultat skupnega dela in razmišljanja, kako naprej. Vsekakor je pomembno, da je bila s strani top managementa zelo dobro sprejeta in podprta. V Zavarovalnici Triglav smo imeli že nekaj časa oddelek za razvoj nove strategije. V tem oddelku smo se veliko pogovarjali tudi z drugimi podjetji, raziskovali trg, pregledovali trende v panogi in iskali nove načine poslovanja. Ta ideja se je nekako zelo jasno pokazala. Bila je neka logična pot. Vedeli smo, da moramo nekaj zelo spremeniti, da stari način ne bo prinesel želenih rezultatov. Predolgo smo že delali stvari na enak način. Zato smo pripeljali nove sveže ljudi, večina jih v preteklosti ni delala za Zavarovalnico Triglav, prav tako niso imeli nikakršnih izkušenj z zavarovalništvom in financami. Celoten tim je tudi zelo mlad, saj smo želeli, da ustvarjajo produkt zase.

Na kateri točki pa ste zdaj? Je produkt že na voljo na trgu in ali ga bomo videli tudi v Sloveniji?

Produkt je trenutno v fazi testiranja. Razvijamo prototipe in iščemo partnerstva po svetu. Pridobiti moramo tudi številne licence in dovoljenja v drugih državah. Ko bo vse to urejeno, pa bo zaživel. V Sloveniji je financiranje zdravljenja neplodnosti dobro urejeno, zato vsi deli produkta niso tako zanimivi za slovenski trg. Vsekakor bo zanimiva skupnost, komunikacija med uporabniki in pomoč. Ampak to vse sledi v drugi fazi. Slovenija trenutno za nas ni prednosten trg.

"Slovenija trenutno za nas ni prednosten trg," razkriva Jelena Agafonova (Bit-Roots).

Vi prihajate iz Litve, zdaj delate v Sloveniji. Boste ostali tu?

Joj, to pa nikoli ne vem (smeh). Jaz vedno pravim, da sem globalna oseba. Šla bom, kamor me bo življenje poneslo.

Kako sta vam všeč Slovenija in poslovno okolje tu? Je zelo drugačno od vašega domačega severa Evrope?

Na takšna vprašanja vedno odgovarjam politično korektno. So plusi in so minusi. Sem pa trenutno zelo zadovoljna. Poslovno okolje je drugačno, drugačne so delovne navade ljudi. Ljudje so odprti in imajo radi tujce. Tukaj se počutim dobro.

Jelena Agafonova je startup managerka v podjetju Bit-Roots. Podjetje je zagnala Zavarovalnica Triglav, ki z njim cilja na globalne digitalne porabnike. Jelena je bila pred tem v Zavarovalnici Triglav na poziciji tehnološke managerke, kjer je skrbela za poslovne analize in optimizacijo procesov. Za njo je bogata mednarodna kariera, ki jo je prek Litve in Finske v Slovenijo, kjer živi in dela od leta 2010.

Foto: Nejc Lasič

VČLANI SE

Jeleno Agafonovo lahko podrobno spoznate tukaj.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam