Snemanja podkasta se sicer lahko loti že skorajda vsak, ni pa nujno, da bo pri tem uspešen ali da bo podkast kakovosten. Kakšne so torej skrivnosti uspešnega podkasta?

Z nami so jih na članskem meetupu delili izkušeni podkasterji. Nataša Briški, soustanoviteljica Metine liste, ki pod svojim okriljem izdaja pet podcastov, soustvarja podkaste LD;GD, Metin čaj in Evropska četrt. Anže Vidrih Tomić je voditelj na Valu 202, kjer (so)ustvarja podkasta Tehnična podpora in Odbita do bita, k nam pa je pripeljal Apparatus, platformo, kjer še danes lahko spremljate n(jeg)ove podkaste.

Jerneja Faletič je vodja digitalne akvizicije na Triglav Skladih ter med drugimi zaslužna za tri sezone podkasta Stockcast – podkasta, ki demistificira svet financ in investicij. Luka Furlan pa je ustanovitelj in direktor produkcijske hiše Warehouse Collective, ki je pod svoje okrilje vzela tudi nastajanje podkasta Fejmiči.

Predstavljamo vam 10 pravil uspešnega podkasta.

1. Podkast ni radijska oddaja in ni stand-up

Anže Vidrih Tomić je dejal, da je tehnično gledano podkast radijska oddaja, v praksi, vsebinsko in glede na priprave, ki so za to potrebne, pa ne. Luka Furlan je dodal, da čeprav npr. podkast Fejmiči snemata stand-up komika, to ni stand-up, saj ne more biti pogovor, ki traja uro ali dlje ves čas smešen.

Glede na to, da so vse bolj v ospredju video podkasti, pa je Nataša Briški opozorila, da ne ve, če se bomo še dolgo pogovarjali o podkastih, pač pa le o vsebini, ki se jo prilagodi za različne kanale.

2. Vedeti morate, zakaj podkast ustvarjate in komu je namenjen

Preden se lotite ustvarjanja podkasta, se morate po besedah Nataše Briški vprašati, zakaj si ga želite ustvarjati, kaj želite sporočiti in komu je namenjen. S soustvarjalci so si vedno želeli od sebe dati vsebino, ki bi si jo želeli tudi sami poslušati.

Preden se lotite ustvarjanja podkasta, se morate vprašati, zakaj si ga želite ustvarjati, kaj želite sporočiti in komu je namenjen, je izpostavila Nataša Briški.
3. Najpomembnejši je dober zvok

Za Luko Furlana sicer snemanje podkasta ni nič drugačno od kakšnega drugega snemanja. Nujno pa je, da ima podkast dober zvok – česar ni tako lahko doseči in zahteva nekaj izkušenj ter znanja obdelave zvoka.

Ravno tako pa je po besedah Anžeta Vidriha Tomića pomemben govorec. Ta naj ne bo vsakič drug, naj bo samozavesten govorec, ki je navajen govoriti. »Za zagon podkasta danes ne potrebuješ veliko denarja, je pa veliko dela s podrobnostmi kot so ustvarjanje vsebine, zvok, govorec, montaža ...,« je še dejal.  

Anže V. Tomić je opozoril na pomembnost govorca - naj ne bo vsakič drug, naj bo samozavesten govorec, ki je navajen govoriti.
4. Brez videa danes ne gre

Čeprav je bil podkast sprva zgolj avdio vsebina, Luka Furlan meni, da danes brez videa ne gre, sploh, če se v svet podkastov šele podajate. Kratki video izseki namreč omogočajo bistveno več možnosti promocije na različnih družbenih omrežjih. S tem se strinja tudi Anže Vidrih Tomić: »Če danes začenjate s podkasti, je, kar se tiče promocije, norost biti brez Youtuba.« Je pa video manj atraktiven, če so podkasterji med snemanjem na različnih lokacijah, kot je to v primeru podkasta LD;GD, je dejala Nataša Briški.

5. Podkast ima lahko tudi marketinške cilje

Podkast Stockcast je nastal na podlagi razmisleka, kakšna vsebina za uporabnike manjka Triglav Skladom, je pojasnila Jerneja Faletič, imeli so namreč »lifestyle« članke o varčevanju, naložbah posameznikov in članke o dogajanju na trgu. Niso pa imeli vsebin, ki bi bile bolj strokovne, bi analizirale trende, in bile hkrati priljudne.

Marketinški cilji so bili tako predvsem gradnja zavedanja o znamki in vrh prodajnega lijaka. S podkastom niso izvajali prodajnih aktivnosti, bil pa je podprt z e-mail marketingom, družabnimi omrežji, pristajalno stranjo ... Podkasta so se kljub temu lotili odgovorno in na način, da je bil vreden korporativne podobe, ki jo je treba vzdrževati, je pojasnila Jerneja Faletič.

Podkast Stockcast je nastal na podlagi razmisleka, kakšna vsebina za uporabnike manjka Triglav Skladom, je pojasnila Jerneja Faletič.

Ste pripravljeni na državno prvenstvo v marketingu? Pridružite se delavnici Kako napisati zmagovalno prijavo za marketinško odličnost?

6. Ne pozabite na kontinuiteto in redne objave

Podkasti so dolgotrajnejši projekti, ne nekaj kar traja šest epizod, je dejal Luka Furlan in dodal, da skozi podkaste lahko s svojevrstnim komuniciranjem ustvarjamo dolgotrajnejši odnos s poslušalci. Nataša Briški je pristavila, da je pri podkastih nujna kontinuiteta. Vsakotedenske objave niso nujne, je pa nujno redno objavljanje.

Anže Vidrih Tomić je ob tem dejal, da velja razmisliti, če se bo vsebina po 17-ih epizodah še lahko oplajala, če bo še na voljo material za nadaljnja snemanja. »Tudi, če gre za podjetje, je o teh stvareh treba razmisliti vnaprej.«

Podkasti so dolgotrajnejši projekti, ne nekaj kar traja šest epizod, je dejal Luka Furlan.
7. Podkast lahko spada med zabavne ali izobraževalne podkaste

Luka Furlan deli podkaste na zabavne in izobraževalne. Za zabavne po njegovih besedah velja, da se pri njihovem poslušanju ne boste ničesar novega naučili, zagotovo pa se boste pri tem zabavali. Podobno kot bi zvečer odšli na pijačo s prijatelji.

Anže Vidrih Tomić je dejal, da je pri spremljanju podkastov potrebne nekoliko medijske pismenosti. Obstajajo namreč podkasti, ki so videti kot verodostojni kanali, ki naj bi se trudili odpirati pomembna družbena vprašanja, v resnici pa so pogovori na njih videti bolj kot PR intervjuji. S čimer po njegovih besedah ni nič narobe, če so le ustvarjalci iskreni pri tem, kar počnejo.

8. Objavite podkast na čim več platformah

Mnogi ne vedo, da mora avdio oz. video datoteka, da se predvaja na platformi, biti naložena na strežnik. Med najbolj priljubljenimi platformami, ki ponujajo v poslušanje podkaste so Spotify, ki omogoča tako avdio kot video, Apple podcasts, ki omogoča zgolj avdio ter Youtube.

9. Zgradite skupnost poslušalcev podkasta

Nataša Briški je dejala, da so ob začetkih njenega ustvarjanja podkastov, izkoriščali prisotnost soustvarjalcev na družabnih omrežjih, vsebine so delili tudi gosti v podkastih, odzivali so se na pripombe poslušalcev, jih pozivali k postavljanju vprašanj, »kar traja leta in leta, kot gradnja sledilcev na družabnih omrežjih.«

Tudi Luka Furlan je dejal, da je skupnost mogoče zgraditi le z dolgoročnim delovanjem.

10. Da bi podkasti prinašali ustrezen prihodek, je treba biti vztrajen

Anže Vidrih Tomić je dejal, da se bo od podkastov počasi tudi v Sloveniji dalo živeti, a bo treba biti pri ustvarjanju vsebin vztrajen. Sam se je odpovedal sponzorstvom in stavi na naročnino, podporo poslušalcev, s katero je kupil tudi vso opremo za snemanje. Naročniki so deležni dodatnih vsebin, razširjenih epizod, ekskluzivnih vabil na dogodke ...

Naš trg je majhen, je dejal Luka Furlan, a je po drugi strani Nataša Briški opozorila, da je mnogo bolje nagovoriti skrbno ciljane posameznike, ki poslušajo podkast o določeni temi, saj je to zelo angažirano občinstvo. Anže Vidrih Tomić pa je dejal, da majhnost trga ni težava, saj je po njegovem mnenju oglaševanje v podkastu lahko bistveno bolj učinkovito kot spletno oglaševanje.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam