Ob 30. obletnici Slovenske marketinške konference se oziramo na pretekle edicije skozi oči tistih, ki so jih soustvarjali. Leta 2010 je 15. SMK nosila naslov Kako (p)ostati kupčeva prva izbira, za program pa je kot predsednik programskega sveta skrbel Iztok Sila, takratni direktor marketinga v Telekomu Slovenije.

Z njim smo obudili duh tistega časa, ki ga je zaznamoval fokus na odnose, izbire in partnerstva med naročniki in agencijami – ter preverili, katere teme so prestale preizkus časa. Govorili smo tudi o ChatGPT-ju, vplivnežih brez vpliva in o tem, zakaj je uporabnikova izbira pravzaprav vedno bila in ostala edina prava smer.

Kaj je bil v obdobju tvojega predsedovanja programskemu svetu SMK ključni izziv časa? Kaj je bil buzz word tistega časa?

Kako postati prva potrošnikova izbira 😊.  Prav gotovo smo takrat razmišljali tudi o odnosih med naročniki in agencijami.

Kaj se je s temi temami zgodilo danes, ste na konferenci pravilno napovedali, v katero smer bo šlo? Te je kaj v razvoju stroke oziroma v spremembah, ki smo jih doživeli, presenetilo?

Presenetil me je denimo izjemno hiter preobrat po pojavu ChatGPT, ki smo ga v skoraj vseh dejavnostih ekspresno hitro sprejeli. Če se ne motim, gre za storitev, ki jo je v najkrajšem času v zgodovini »posvojilo« največje število uporabnikov.

Glede na to, da sem v tem poslu že 40 let, me pa vedno znova presenetijo eni in isti izzivi, s katerimi se srečujem, ko se pogovarjam z ljudmi iz podjetij ali agencij, še posebej v odnosih – pričakovanjih, izpolnjevanju obljub. To se ni nič spremenilo. In seveda, ostal je izziv, kako (p)ostati prva izbira v teh časih skoraj popolne konkurence, vseh kriz, motenj in presenečenj na vseh področjih.

Kaj ti je bil največji izziv oziroma vodilo pri snovanju konference?

Z odlično ekipo ni bilo težko sestaviti dobrega programa, za katerega sem osebno, pa tudi vsi člani programskega sveta, želel, da bi bil koristen, uporaben in zanimiv.

Kaj se je najbolj spremenilo v marketinški stroki zadnjih trideset let? Kaj so po tvojem mnenju temelji, ki bodo veljali tudi čez trideset let?

Najbolj se je spremenila tehnologija, ki je interaktivnost postavila na prvo mesto.

Spremenil se je čas, ki ga imajo strokovnjaki in kreativci, da lahko pripravijo ustrezno (strateško podprto) rešitev. Pojavljajo se instant predlogi, v zadnjem času pogosto posledica nekritične uporabe različnih orodij umetne inteligence. Danes si kar vsakdo domišlja, da je vplivnež. Po mojem mnenju, če na Googlu ne najdem vsaj 50 zadetkov, ki odražajo vsaj neko obliko strokovnosti, znanja ali izkušenj, taka oseba – no ja, vsaj name, ne more vplivati …

Spremenila so se tudi vodstva podjetij, ki jih še pogosteje zanima samo kratkoročni finančni učinek, predvsem, če niso postavljena na podlagi strokovnih razlogov. Tako pogosto močno negativno vplivajo na razvoj marketinške stroke v takih podjetjih, še posebej, če nimajo tudi nobenega odnosa do znamke, ki jo predstavljajo.

Ne smemo pozabiti, da je tehnologija po eni strani poenostavila delo ponudnikov (in potrošnikov), po drugi strani pa ga je tudi močno otežila. Že če gledamo število medijev, preko katerih bi morali (prilagojeno) komunicirati in se posvečati individualnim potrebam in željam našega kupca, ki to pričakuje – ker lahko.

Se vidimo 29. in 30. maja v Portorožu?

Ti je kakšno predavanje ostalo v spominu, ker je bilo pred svojim časom ali pa je vzbudilo največ odziva udeležencev?

Izpostaviti moram Reneja Carayola. Ker sem ga spoznal dve leti prej v Londonu, sem naslednje leto na podobni konferenci, kjer bil glavni govorec, pristopil do njega in ga vprašal, če bi prišel v Slovenijo. In se z njim dogovoril mimo njegove agentke za ceno, ki smo si jo lahko privoščili. Pozneje sem spoznal tudi to agentko, ki najprej ni bila posebej vesela, da me je spoznala, a se je potem izkazala za zelo prijazno gospo.

"Reneja Carayola sem pripeljal v Slovenijo – mimo agentke," se spominja Iztok Sila 15. SMK, 2010.
Imaš kakšno zabavno ali zanimivo anekdoto iz obdobja, ko si predsedoval?

Takrat ni bilo zabavno, a z današnje perspektive morda je. Tistega leta je na Islandiji izbruhnil vulkan, zaradi katerega je bil del neba nad Evropo zaprt za zračni promet. Rene je bil na letalu, ki je čakalo na letališču na zeleno luč. Sicer je imel kupljeno tudi karto za vlak pod Rokavskim prelivom, mi smo pa, že v Portorožu, vsakih 5 minut osveževali spletno stran letališča, ali je letalo že odletelo. Zamude je bilo že kar nekaj. Potem me pokličejo iz Londona, »zdaj je pa že mimo trenutek, ko bi Rene lahko prišel do vlaka«. No, nekaj minut pozneje je letalo (zadnje, ki je tistega dne odletelo iz Londona, kot smo pozneje izvedeli) odletelo proti Benetkam.

Kaj je tvoja popotnica SMK za naslednjih 30 let?

Kupec, potrošnik, odjemalec je in bo glavni razlog za obstoj našega podjetja. Če nimamo rešitve za njegov problem in mu ne moremo pomagati, nima razloga, da bi se odločil za nas. To se ne bo spremenilo tudi v naslednjih – ne 30, ampak 300 letih, ne glede na to, kako in preko česa bomo komunicirali.

Iztok Sila, svetovalec, višji predavatelj

Sila & Modic Consulting

VČLANI SE
Program 15. SMK je Iztok Sila soustvarjal še z naslednjimi člani programskega sveta: Maja Makovec Brenčič, EF, Uroš Cvetko, Valicon, Zoran Trojar, sonce.net, Sašo Dimitrievski, Pristop, Jure Velikonja, KB, Milena Štular, PS Mercator, Davorin Šimunič, Ledo ter Tatjana Pogačnik in Peter Frankl, Finance.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam