DMS sprašuje in raziskuje. V jesenskem obdobju smo se posvetili napovedanemu gospodarskemu ohlajanju. Zbrali smo odzive nekaterih slovenskih strokovnjakov z različnih področij in skušali priti do odgovora na vprašanje, ali kriza prihaja in kako se nanjo pripraviti.

Napovedano gospodarsko ohlajanje je v zadnjem času zelo aktualna tema v širšem poslovnem prostoru. Spomini na zadnjo krizo so še kako živi, po drugi strani pa trenutno živimo v obdobju rasti in novih priložnosti, ki se ponujajo iz dneva v dan in jih najboljša podjetja tudi odlično izkoriščajo. Ali se bo kriza res zgodila in kako se nanjo pripraviti?

S tem vprašanjem se je ukvarjal tudi predsednik DMS dr. Mitja Pirc, ki je za časnik Delo pojasnil, da resda živimo v enem najdaljših obdobij rasti, a da so z raziskavo v svetovalni hiši Deloitte ugotovili, da se podjetja zavedajo prihajajočega ohlajanja in načrtujejo ukrepe, s katerimi bodo bolj odporna na upočasnitev globalne rasti: “Rešitev za bolj uspešen prehod čez krizo je tako v diverzifikaciji strank in prodajnih kanalov oz. regij, močni blagovni znamki, hitri prilagoditvi portfelja izdelkov in storitev. Za mnoga podjetja je kriza idealna priložnost za povečanje tržnega deleža in tudi rast preko M&A (Mergers & Acquisitions, združitve in prevzemi, op.p.) aktivnosti, ki je lahko precej cenejša kot pa v času rasti. Ali drugače: Nikoli ne zavrzite dobre krize (ang. never waste a good crisis).”

Nikoli ne zavrzite dobre krize. - Mitja Pirc (Deloitte)

Dr. Mitja Pirc poudarja, da je v tem obdobju še toliko bolj pomembna priprava strateških scenarijev. Ne enega, ampak več, ki jih nato uporabljamo glede na dogajanje v našem okolju. Izpostavlja, da je za uspešno premostitev napovedane krize potrebno spremljati trende in obnašanje uporabnikov, za kar podjetja potrebujejo pomoč najsodobnejše tehnologije. Poleg tega opozarja, da je tudi v času krize potrebno vlagati v marketing. Tu podjetja pogosto storijo napake, ker je navadno ravno marketing tisti, ki ga ob nastopu krize podjetja najprej omejijo in zmanjšajo marketinške proračune. "Potrošniki se tudi v času krize ne bodo bistveno spremenili. Bolj bodo sicer pazili, za katere stvari namenjajo svoje denar, še vedno bodo iskali produkte oziroma storitve, ki najučinkoviteje odpravljajo njihove izzive oziroma jim ponujajo kar največ ugodja. Bo pa potrebno razmisliti o določenih taktikah, s katerimi se bodo podjetja prilagodila manjši nakupni moči potrošnikov," poudarja Mitja Pirc (Deloitte).

V Društvu za marketing Slovenije smo raziskovanje tematike nadaljevali s pogovori z našimi predavatelji in gosti na številnih jesenskih dogodkih. Ranko Jelača, član uprave Telekoma Slovenije, poudarja, da se kriza napoveduje že nekaj časa, a da je težko ugotoviti, kdaj bo prišla in kakšna bo: “Danes imam precej več izkušenj, kot sem jih imel pred prejšnjo krizo, kar me navdaja z optimizmom, da bo prihajajoča kriza “preživljiva”. Za prvo recesijo smo imeli v poslovnih in privatnih krogih občutek, da se ne bo nikoli končala. Dolga agonija. A to smo preživeli, zakrpali luknje in ugotovili, da so se v tem času ponudile tudi številne priložnosti. Kako se pripraviti? Če ocenjujete, da se vaša panoga približuje krizi, potem seveda to na eni strani pomeni rezanje stroškov in na drugi iskanje priložnosti. V vsaki krizi bo razvoj ali novih produktov ali novih inovativnih poslovnih modelov vedno možen in to je zagotovo eden izmed načinov, da krizo premagate kot zmagovalci.”

"Vsaka kriza prinaša tudi priložnosti," z optimizmom v prihodnost zre Ranko Jelača (Telekom Slovenije).

Mateja Jesenek, CEO podjetja The Athleete´s Foot živi in dela v Amsterdamu. Pravih znakov za krizo na Nizozemskem ni čutiti, ravno obratno, zaradi Brexita se v Amsterdam selijo številna britanska podjetja, zaradi česar je v njenem poslovnem okolju ogromno priložnosti in prevladuje duh optimizma. Po drugi strani se zaveda, da je v Sloveniji zaradi napovedanega ohlajanja nemškega gospodarstva situacija nekoliko drugačna.

Matjaž Grm (Adria Mobil) je mnenja, da kriza ne bo toliko posledica makroekonomskega ohlajanja, ampak bo nastala kot sprememba potrošnikovih navad. “Potrošniki postajajo bolj ozaveščeni o okoljevarstvenih vprašanjih in ne glede na ekonomsko situacijo bodo začeli zapravljati vse manj. To pomeni, da bodo denar vlagali v to, v čemer vidijo smisel, vrednost za način življenja in uspevala bodo samo najboljša podjetja z najboljšimi izdelki ter z najboljšimi marketinškimi pristopi.

Kriza ne bo posledica makroekonomskega ohlajanja, ampak spremembe potrošniških navad. - Matjaž Grm (Adria Mobil)

Matej Golob (CorpoHub) je prepričan, da kriza prihaja: “To je sestaven del ekonomskih ciklov, ne vemo pa natančno, kdaj prihaja. Na to se lahko podjetja pripravijo s sestavo agilnih ekip, ki laže delajo v nepredvidljivem okolju. In kriza sama je nepredvidljiva. Tistim, ki se ukvarjamo z agilnostjo, je delovanje v nepredvidljivem okolju nekaj povsem normalnega. Bolj kot smo agilni, bolj smo pripravljeni na krizo.”

"Bolj kot smo agilni, bolj smo pripravljeni na krizo," svoje stališče predstavlja Matej Golob (Corpo Hub).

Video izjave naših sogovornikov si lahko v celoti ogledate tukaj. Članek iz časnika Delo, v katerem je svoj pogled na prihajajoče gospodarsko ohlajanje delil predsednik DMS dr. Mitja Pirc, je v celoti na voljo tukaj.

Zapis je nastal kot uvodnik v novembrsko mesečno pismo članom Društva za marketing Slovenije.

Foto: Nejc Lasič in Črt Piksi

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 200 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
RASTEMO ŽE VEČ KOT 40 LET
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice