Marketinško načrtovanje mora temeljiti na informacijah – Marja Feldin in Fedja Hvastija sta predstavila načine, kako do teh informacij priti in – kar je še pomembneje – kako jih povezati v smiselne in relevantne skupine podatkov, na katerih je možno osnovati marketinški načrt, ki prepriča upravo.

Marja Feldin: “Če marketing ne more vplivati na to, kateri izdelek podjetje prodaja, če ne more iti v proizvodnjo in se dogovarjati o izdelkih, če ne more vplivati na cenovno politiko, marketing ne more dostaviti od uprave zahtevanih tržnih deležev ne glede na finančna sredstva. Marketing si mora vzeti moč. Moramo si vzeti pravico, da lahko vplivamo na vse 4P kanale, a zavedati se moramo, da bomo zaradi tega tudi komu stopili na žulj.”  

Marketing predstavlja srce podjetja, ki mora motivirati in spodbujati vse oddelke. Komunikacija z njimi mora biti intuitivna – na nekaterih točkah mehkejša, včasih pa trdna. Da to lahko doseže, mora argumentirati smiselnost svojih odločitev in načrtov. Koristno orodje pri tem je poznavanje učinkov, ki bi jih prineslo bodisi povečanje ali zmanjšanje sredstev, namenjenih za marketing.

Fedja Hvastija: “Podatki so odgovori na vprašanja, ki si jih postavimo pred merjenjem. To je zelo pomembno – v podatkih ne iščemo vprašanj, temveč odgovore. Vsi podatki sicer niso relevantni za podjetje, je pa vseeno dobro zbirati vse, uporabiti pa le tiste, ki jih potrebujete.” Osnova “offline” merjenja učinkovitosti je še vedno ROMI (return on marketing investment), medtem ko je “online” analitika tako poceni, da beležimo vse, analiziramo pa podatke, ki jih pričakuje vodstvo. 

Možnosti analize na spletu je ogromno, zato je izbiranje pravih vprašanj (in odgovorov) zelo pomembno. Številke, pridobljene iz online podatkov, moramo znati pravilno predstaviti, kar najlaže storimo s primerjavami. Za načrtovanje in povečevanje prodajnih rezultatov je uporabno predvsem natančno spremljanje gibanja kupcev skozi nakupni proces, prepoznavanje pravega trenutka za posredovanje določenih informacij in konverzijo v nakup“Z marketinškim načrtom in rezultati smo lahko zadovoljni bodisi takrat, ko smo dosegli cilje ali pa takrat, ko ciljev sicer nismo dosegli, a vemo, kje smo se zmotili v načrtovanju ali izvedbi,” je poudaril Fedja Hvastija.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam