V podjetju M Sora, enem redkih podjetji v Sloveniji z notranjim lastništvom, izdelujejo lesena okna. Direktor Aleš Ugovšek verjame, da podjetje lahko vodiš s srcem, a kot poudarja, so bistvo srčnosti ljudje. Aleš Ugovšek tudi drugače v ospredje postavlja ljudi: »Ne morem govoriti o trajnosti, če ne govorim o ljudeh.« Trajnost zanj pomeni, da M Soro čez 20 let prepusti v dobrem stanju – z dobrimi ljudmi in v zdravem okolju, za kar ne potrebujejo eksponentne rasti. »Prvo poslanstvo je, da zagotavljamo dolgotrajno varnost našim zaposlenim, zadružnikom in delničarjem. Eksponentna rast pa predstavlja tudi tveganje, saj je z njo je težje zagotavljati stabilnost in varnost,« je definicijo uspeha komentiral Aleš Ugovšek.

Srčnost je osnovna higiena. Lahko te včasih tepe, a na dolgi rok vedno zmaga. - Aleš Ugovšek
Ugovšek se nikoli ni videl kot direktor – želel je voditi majhno razvojno ekipo in ni razmišljal o vodenju podjetja. Do zaposlitve v M Sori ni bil nikoli formalni vodja, je pa velikokrat vodil ljudi – pri učenju sošolcev, tutorstvo, poučevanje na fakulteti, vodenje prireditev, delovanje pri tabornikih. Pri tem je pridobival dragocene veščine komuniciranja, saj je moral v vlogi neformalnega vodje najti povsem drugačne vzvode, da so mu drugi sledili. Vse te izkušnje so ga naučile pravega vodenja. »Moral sem se naučiti zaupati ljudem in razdeliti delo, da skupaj sooblikujemo. Ampak najprej moraš zaupati sebi, da lahko zaupaš drugim.« Na članskem meetupu je predstavil tudi metodo posebnih kartic, ki jih uporablja pri zaposlitvenih razgovorih ali pogovorih z ekipo. Razdeljene so na štiri področja: fokus, refleksija, akcija in domišljija. Posameznik izbere tisto področje, ki mu v trenutku pogovora primanjkuje. Kot pravi Ugovšek, je to lahko odlično izhodišče za globlji pogovor, na katerem lahko začuti človeka.
Pri 19 letih si je Marin Medak zadal neverjeten cilj – preveslati Atlantik. Pred tem je veslal vzdolž hrvaške obale in odveslal tudi na svoj absolventski izlet na Zakintos. Vse to so bile odprave, s katerimi je pridobival izkušnje in poznanstva za štiričlansko odpravo čez Atlantik. Po vrnitvi se je lotil posla. Začel je z obeski v obliki kajakov in supov, ki jih je prodajal po svetu, nato je sledil projekt s polnilci za iPhone na AA baterije. Danes odkrito priznava, da je bil projekt poslovni spodrsljaj zaradi popolnoma napačnega pozicioniranja. A znanje in izkušnje s svojih zgodnjih poslovnih poti je kasneje uspešno unovčil pri naslednjih podvigih.

Po spletu okoliščin je Medak priskočil na pomoč v očetovi optiki, kjer je spoznal navade uporabnikov, način delovanja optik in obstoječi poslovni model, v katerem je prepoznal novo poslovno priložnost. Projekta se je, bogatejši za nekaj izkušenj, lotil bolj premišljeno in skupaj z Gigodesignom razvil nov poslovni model in z njimi ustanovil optiko Della Spina, kjer edini na svetu omogočajo, da stranke pred nakupom brezplačno preizkušajo očala. Uporabniška izkušnja je tako v središču njihovega delovanja.
Model brezplačnega preizkusa so najprej testirali na devetih ljudeh. Verjeli so, da bo model uspešen že, če se za nakup odločita dva in kmalu se je izkazalo, da je bila njihova predpostavka pravilna. »Preizkus očal je naš marketing, za stranko pa ni negativnih dejavnikov, saj očala lahko po preizkušanju vrne, če z njimi ni zadovoljna.« Tovrsten način si lahko privoščijo, ker so pri nabavi okvirjev in leč preskočili vse posrednike in nakupujejo neposredno pri proizvajalcih.
Danes podjetje raste na meji svojih zmožnosti, nenehno izboljšuje uporabniško izkušnjo in vlaga v znanje zaposlenih. »Rastemo premišljeno, z notranjim razvojem in z veliko srčnosti. In to deluje,« je poudaril Marin Medak.
Marin Medak je izpostavil svojo izkušnjo z zaposlenimi, ki so prišli v Della Spino z izkušnjo dela v drugih optikah. Trajalo je kar nekaj časa, da so ponotranjili nov način dela in si niso jemali k srcu, če je stranka vrnila očala. Ugovšek poudarja, da se kultura gradi v obe smeri, a najmočnejši vpliv ima vedno vodstvo. Udeležencem meetupa je svetoval, naj v podjetju spremljajo nove sodelavce. V podjetjih z močno kulturo bodo novozaposleni to hitro prevzeli, v podjetjih s šibko kulturo pa bo prevladala kultura novih sodelavcev.
Na vprašanje, kako v poslu priti do srčnosti, je Marin Medak dejal: »Človek mora izhajati iz sebe – kakšen odnos bi si sam želel? Delovanje naj bo enostavno, pravila jasna, pomembna je prijaznost in brez skritih presenečenj.«
Ugovšek pa doda: “Najprej moraš biti človek do ljudi. Avtentičen. Da vidiš človeka v človeku.«