Simon Moriarty, direktor trendov za Evropo, Srednji vzhod in Afriko pri Mintelu, je na povabilo irskega marketinškega inštituta predstavil pet svetovnih potrošniških trendov, ki bodo zaznamovali prihodnjih pet let. Spremenjene navade uporabnikov, ki so oblikovale nove trende, predstavljajo velike priložnosti za znamke. Za vsakega od trendov je Simon Moriarty predstavil pričakovanja v enem, dveh in petih letih.
Prilagodljivi prostori

Znamke morajo izkoristiti svoje zmožnosti ter dobesedno in v prenesenem pomenu odpreti vrata uporabnikom in kupcem ter se prilagoditi njihovim spremenjenim življenjskim slogom. Bolj kot kadarkoli prej morajo znamke navdihovati in ne predpisovati pravila.

  • 0 - 12 mesecev: Ker je epidemija za vedno spremenila navade uporabnikov in njihov odnos do notranjih in zunanjih prostorov, bi to lahko izkoristile znamke, ki s svojimi fizičnimi trgovinami lahko postanejo središča za različna srečanja, podporni sistem za lokalne podjetnike in druge.
  • 18 - 24 mesecev: Uporabniki v vedno večji meri iščejo prostore, v katerih so dobrodošli takšni, kot so. Ko se bodo vračali iz svojih stanovanj v svet, poln ljudi, se bodo poskušali povezati s tistimi, ki imajo podobna zanimanja, cilje in vrednote. Znamke jim lahko pri tem pomagajo tako, da postanejo vezni člen med takšnimi posamezniki.
  • 5 let in naprej: Metaverse bo postavil nove standarde komuniciranja. Digitalni in analogni svet bosta soobstajala, ljudje pa bodo iz enega v drugega prehajali brez težav. Znamke bodo uporabnikom v metaversu lahko ponudile dostope do ekskluzivne izkušnje. V metaversu bodo odpravljene ovire, kot jih predstavlja na primer vreme, zato bodo znamke lahko po mili volji eksperimentirale s sicer sezonsko naravnanimi aktivnostmi skozi celo leto.
Vse pod nadzorom

V času negotovosti si želijo porabniki imeti občutek, da imajo nadzor nad svojim življenjem, znamke pa jim z verodostojnimi informacijami lahko pri tem pomagajo.

  • 0 – 12 mesecev: Širjenje lažnih novic in dezinformacij uporabnikom otežuje opravljanje potrebnih raziskovanj, na podlagi katerih sprejemajo svoje odločitve. Znamke naj tako zagotovijo verodostojne informacije o svojih izdelkih, ki jim bo mogoče slediti tudi digitalno. Poleg tega morajo znamke oblikovati stroge politike varovanja podatkov ter hkrati uporabnikom omogočiti, da deljenje svojih podatkov s podjetjem unovčijo.
  • 18 – 24 mesecev: Potrošniki bodo od znamk pričakovali, da bodo uresničile njihovo željo ne glede na okoliščine, kar bo prineslo vse bolj individualizirane storitve. Hkrati bo vse več zahtev po dostopu do informacij – ne le o tem, kaj sestavlja produkt, pač pa tudi o procesu izdelave.
  • 5 let in naprej: Znamke bodo morale skrbno preverjati trditve o svojih produktih, saj bodo pri preverjanju in analiziranju informacij uporabniki med sabo sodelovali. Na podlagi želja uporabnikov se bo oblikovala tehnologija, ki bo zmožna napovedovati dogodke, kot so ekstremni vremenski pojavi, protesti ali nemiri. Znamke bodo svojim uporabnikom lahko pomagale tako, da jim bodo zagotovile varnost na vseh področjih življenja.
Uživanje na vsakem koraku

Po času, ko smo doživljali zaprtje javnega življenja in omejitve na lastno stanovanje, si uporabniki želimo novih izkušenj, raziskovanja in razigranosti tako v realnem kot v virtualnem svetu.

  • 0 – 12 mesecev: Znamke lahko s svojo igrivostjo uporabnikom ponudijo pobeg od vsakdanjih skrbi. Potreba po udobju in sprostitvi je močnejša kot kdaj koli doslej, znamke pa lahko z igrivimi koncepti pomagajo uporabnikom do sprostitve in odprave stresa. Ena od možnosti je interaktivna trgovina, ki bo nakupovanje naredila prijetno in zabavno.
  • 18 – 24 mesecev: Nakupovanje v trgovinah za široko potrošnjo bo vse manj kupovanje izdelkov in vse bolj ukvarjanje z izdelki. Razvoj novih tehnologij bo prinesel pričakovanje uporabnikov po nenehni zabavi. Osebne in virtualne izkušnje bodo oblikovale nove skupnosti, v katere pa lahko posežejo tudi znamke. S kombinacijo online in offline prostora lahko znamke ustvarijo hibridno trgovino ter z digitalnimi tehnologijami potrošnikom omogočijo kreativno raziskovanje. V kampanje, aplikacije in druge storitve lahko znamke prenesejo elemente iz računalniških iger.
  • 5 let in naprej: Krajši delovni teden bo potrošnikom prinesel več prostega časa, ki ga bodo skušali zapolniti s hobiji, kar bodo delili s svojimi skupnostmi iz fizičnega sveta. Čeprav bo digitalnih in virtualnih izkušenj vse več, se jih bodo nekateri v želji, da bi se znova povezali s fizičnim svetom, otepali. Znamke tako lahko potrošnike spodbudijo k pomirjanju in uživanju ter s spodbujanjem uravnotežene uporabe tehnologije krepijo povezanost uporabnikov z realnim svetom.

Želite na svoj e-naslov vsak torek prejemati marketinške novice?

Etični vidik

Nekatere znamke so že izrazile mnenje o kontroverznih temah, uporabniki pa si želijo bolj viden in merljiv napredek znamk pri zasledovanju njihovih etičnih ciljev.

  • 0 – 12 mesecev: Uporabniki si želijo vedeti več o izdelkih in znamkah, ki jih kupujejo. Podjetja morajo ponuditi transparentne informacije o svojih izdelkih. Komunicirati pa morajo tudi o svojih šibkih točkah in kako bodo te točke naslovili v prihodnje. Ljudje si želijo, da etični cilji posamezne znamke ne bi bili le črka na papirju, pač pa tudi doseženi.
  • 18 – 24 mesecev: Uporabniki si želijo, da so podjetja odgovorna za svoja dejanja. V posameznih industrijah bi lahko oblikovali standarde etičnega delovanja ter podeljevali zaupanja vredne etične certifikate, ki jih uporabniki lahko razumejo.
  • 5 let in naprej: Vsa podjetja bodo etično delovanje vgradila v svoje poslovne modele, vizije in razvojne strategije. Potrošniki bodo pričakovali, da bodo zares etična podjetja poznala in predstavila resnične stroške poslovanja, tudi morebitne negativne učinke. Izstopale bodo tiste znamke, ki bodo v svoje upravne odbore vključila etike ali pa bodo plačo direktorjev vezale na doseganje etičnih ciljev.
Podnebna zapletenost

Zaskrbljenost ljudi zaradi podnebne krize dosega nov vrh, uporabniki pa si od znamk želijo pomoč in usmeritev v prizadevanjih za zmanjšanje ogljičnega odtisa.

  • 0 – 12 mesecev: Uporabniki se bodo vedno pogosteje obračali na znamke, ki jim lahko ponudijo podnebju prijaznejše izbire. Informacije o ogljičnem odtisu bodo na izdelkih iskali na podoben način, kot iščejo informacije o hranilnih vrednostih. Podjetja morajo tako oblikovati postopne cilje, da bodo nekateri hitreje dosegljivi in napredek bolj očiten.
  • 18 - 24 mesecev: Uporabniki si bodo prizadevali uporabljati energetsko učinkovite pripomočke, naprave in zgradbe, zato bodo podatki o ogljičnem odtisu postali nujnost. Znamke, trgovci in država bodo sodelovali pri implementaciji standardov, ki bodo uporabnikom omogočili enostavno primerjanje. Potrošniki bodo sposobni prepoznati tiste, ki si resnično prizadevajo za zmanjšanje ogljičnega odtisa in tiste, ki tega ne počno.
  • 5 let in naprej: Znamke bodo imele priložnost, da postavijo standarde trajnostnega delovanja, ki bo moralo nujno temeljiti na inovacijah. Znamke bodo uporabnike lahko pritegnile le, če bodo dosegle pomembne spremembe na tem področju.

Zapis je nastal po dogodku 2022 Consumer Trends v organizaciji Marketing Institute Ireland – MII, član European Marketing Confederation.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam