Tudi letos smo za vas zbrali priporočila članov DMS o tem, katere vsebine so jih v zadnjem obdobju najbolj navdušile. Na ta način vam želimo olajšati (verjetno) težko odločitev, kako iz poplave različnih vsebin izbrati tisto pravo, ki bo še nekaj naslednjih dni, tednov, mesecev vznemirjala vaše misli.

V priporočilih boste na svoj račun prišli tako tisti, ki se v poletju radi posvetite strokovni literaturi kot tudi tisti, ki si želite najti sproščujočo knjigo za na plažo. Uživajte v poletju, uživajte v branju!

Sandra Kecman (Bisnode)

Knjige:

Podcasti:

Izobraževanja:

Sandra Kecman (Bisnode) priporoča tako strokovno literaturo kot tudi nekoliko bolj leposlovno (filozofsko) čtivo.

Edita Krajnović (Mediade)

  • Angela Duckworth: Predanost - moč strasti in vztrajnosti v življenju in pri delu. Knjiga profesorice psihologije, ki je našla smisel v življenju: da svoje znanje uporablja za to, da bi pomagala otrokom uspeti v življenju. In – če preberemo knjigo, pomaga tudi nam, odraslim.  Štejeta strast in vztrajnost. Kopica poučnih konkretnih primerov in raziskav. V slogu pisanja Malcolma Gladwella, ki je komentiral, da je »…Predanost prepričljiv odgovor vsem zagovornikom IQ.«
  • Michel Serres: Palčica. Preden začnemo kogarkoli karkoli učiti, ga moramo poznati. Kdo pravzaprav danes hodi v osnovno šolo, v srednjo šolo, na univerzo? Palčica je Serresov (filozof, matematik, zgodovinar znanosti) vzdevek za študentko, dijaka, najstnico, šolarja – za mlade, ki z zavidljivo hitrostjo s palcema pišejo sporočila in jih pošiljajo iz pametnih telefonov. V prevodu Nadje Dobnik, Hiša poezije in študentov Filozofske fakultete. Knjiga, ki bi jo morali prebrati vsi odrasli, še posebej starši najstnikov. 
  • Andrej Pompe: Znamka in znamčenje. Ker je treba znanje o znamčenju razvijati in vedno znova obnavljati in širiti.
  • Mitja Tuškej: Brez frendov ni brendov. Ker tako je. In Mitja izjemno utemelji, zakaj. Vključno z doživetimi situacijami, ki se še vedno dogajajo pri presoji del in aktivnosti strokovnjakov, ki razvijajo brende. »Ker je žena predsednika uprave rekla, da je glasba v oglasu res čisto mimo….«
  • Zoran Jelenc: Vseživljenjskost učenja in izobraževanje odraslih. Ker »Analfabet prihodnosti ne bo tisti, ki ne bo znal brati, temveč tisti, ki se ne bo znal učiti.« Misel futurista Alvin Tofflerja je le ena od pomenljivih, nam pa knjiga pomaga razumeti, kaj v resnici pomeni vseživljenjsko učenje, ki se začne v mladosti. In ni učenje odraslih, temveč mnogo več. Začenši s podjetnostjo.
  • MQ revija Združenja Manager, številka 41, julij 2018. Ker odpira izzive, s katerimi se soočamo: Slovenija ima za 20 % nižjo produktivnost od evropskega povprečja, hkrati pa smo po poročilu WEF po indeksu človeškega kapitala v svetovni špici, 9. med 130 državami. Ker Aljoša Bagola piše o kakovosti, ki se začne z odnosom, Miha Klinar s soavtorji je pripravil odličen članek o dizajn managementu in še nekaj poslastic bo. V juliju bo objavljeno na portalu ISSUU.
  • Vihar v glavi. Predstava v Lutkovnem gledališču Ljubljana, režiser Primož Ekart, igralci: mladi. Predstava o možganih mladih in odnosih z njimi, za katero bi bilo zdravilno, da si jo ogledamo vsi odrasli, še posebej starši najstnikov. Priporočen družinski ogled. Izjemno. In čisto prenizka vstopnina, 5 evrov. Ni čudno, da je ves čas razprodano.  
Edita Krajnović (Mediade) je predlagala zelo pester seznam vsebine - od strokovne literature do lutkovne predstave. (Foto: Dnevnik.si)

Maruša Grah (Styria)

Za branje:

  • Simon Sinek: Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't. Od človeka, ki nam je rekel, naj začnemo z zakaj in ne s kaj. Slog knjige je podoben tistemu od še enega favorita, Malcolma Gladwella.
  • Molly Bloom: Molly's Game: The True Story of the 26-Year-Old Woman Behind the Most Exclusive, High-Stakes Underground Poker Game in the World. Knjiga, po kateri je Aaron Sorkin priredil scenarij in režiral fim. Fantastična zgodba o iznajdljivosti, hitremu vzponu in padcu ter stanju duha, kako nadaljevati tudi takrat, ko se ti vse postavi na glavo. Molly je carica.
  • Walter Isaacson: Leonardo da Vinci. Isaacson je eden boljših piscev biografij. Tudi zato ga je verjetno najel Steve Jobs, da je spisal njegovo. Enako poglobljena je tale, ki še ostaja na mojem bralnem seznamu.
  • Aristotel: Retorika. Začela že dvakrat, nekoč bom prišla do konca:) Ni za plažo, ker ti lahko pade na nogo, verjetno jo moraš "čekirati" kot ročno prtljago na letalu, a vseeno tudi po 2500 letih vredna pozornosti.
  • Tina Fey: Bossypants. Eden od mojih najljubših popkulturnih umov pripada Tini Fey. Bila je prva ženska, ki je postala »head writer« pri Saturday Night Live. V svoji dolgoletni karieri se upira temu, da bi s svojim humorjem posegla v prostaškost. Avdio različica knjige, ki jo pripoveduje sama, je prejela nagrado grammy. Ena boljših kritik knjigo opiše takole: »Once in a generation a woman comes along who changes everything. Tina Fey is not that woman, but she met that woman once and acted weird around her.«
  • Esther Perel: Mating in Captivity: Unlocking Erotic Intelligence. Belgijska psihoterapevtka Esther Perel me je navdušila s svojimi TED Talki. Na čudovito bogat način obravnava teme, o katerih bi se morali pogovarjati več. Priporočam tale TED talk za začetek.

Za poslušanje:

Maruša Grah (Styria) ima nekaj odličnih, tudi nekonvencionalnih priporočil.

    

Gregor Cuzak

Knjiga: 

Film:

  • Darkest Hour. Film prikazuje zgolj 2 meseca, ko je Churchill prevzel vodenje vlade in takoj tudi vstopil v vojno z Nemčijo. Višek filma je Churchillova "tržna raziskava", ko gre svoja stališča preverit med navadne ljudi. Briljantna naslovna vloga, izjemna dramaturgija, vredno vsake minute. 
Preobrazba borznega posrednika v nevroznanstvenika in Churchillove metode vodenja države sta izbiri Gregorja Cuzaka. (Foto: Nejc Lasič)

Maja Mežan

  • Debbie Millman: Brands and other noble pursuits - Knjiga daje znamčenju čisto nove dimenzije in širšo sliko, ki jo lahko dobiš z vidika največjih dizajnerjev.Vse knjige Malcoma Gladwella - ker nihče ne zna vedenje potrošnika opisat tako, kot ga opiše on.
  • Chouinard Yvon: The Responsible Company, Patagonia - Ker družbena odgovornost ni samo trend, ampak se mora usidrati v zavesti in dejanjih vsakega podjetja.
  • Podcast Zakulisje.

    

Tanja Mezga (Gigodesign)

Sem tik pred dopustom in moj izbor je, kakopak, plažni. “Službene” knjige naj kar lepo počakajo na jesenske dni. Poletje je čas za odklop, kar nam na dušo in srce polaga tudi strokovna literatura. In ker nisem Bill Gates, nimam nobenega razloga za kršitev teh zapovedi.

  • Ker sem se z družino nedolgo tega preselila v lepo, novo hišo, zraven pa - razumljvo - pridelala tudi kredit; in ker sem tudi jaz mlada mama pri štiridesetih; je že skrajni čas za Hišo, pisateljice Ivane Djilas. Hvale vreden portet generacije 40-letnikov. Upam, da moje hiše ne čaka enaka usoda, čeprav sem tudi jaz otrok socializma. In upam, da me je študij ekonomije vendarle naučil dovolj. Je pa seveda tudi res, da ne delam v kulturnem sektorju in nisem prisiljena v prekarstvo. Skratka: Hiša je nujno branje.
  • Druga na kupčku je Sloveniologija Noaha Charneya, življenje v najboljši deželi na svetu in popotovanje po njej, ameriškega pisatelja in umetnostnega zgodovinarja, ki živi v mojem rodnem mestu, Kamniku. Življenje v Sloveniji je, pravi, najboljši “paket” oziroma razmerje "price/performance", na kar domačini radi pozabljamo. Obdela pa tudi stereotipe o Slovencih. Knjiga je torej tudi naše ogledalo. Pa ne selfi! Še en izjemen posameznik, ki je prišel od drugod in ima Slovenijo pogosto raje od Slovencev.
  • Tretja je knjiga nedavno preminulega THE chefa Anthonya Bourdaina, Kitchen Confidential, updated edition: Adventures in the Culinary Underbelly. Prvo izdajo sem navdušeno prebrala že pred leti, tokratna je posodobljena različica. Njegova slikovita zgodba se verjetno v precej delih res ponavlja, a je vse popotniške izkušnje dopolnil in so še bolj zanimive. Če ta meter, skladno z njegovim načelom “Your body is not a temple, it’s an amusement park, enjoy the ride!”, sploh še obstaja.
Tanja Mezga (Gigodesign) je prepričana, da je poletje čas za sprostitev in takšen je tudi njen izbor literature. (Foto: Media Marketing)

Klemen Geršak (Lesnina XXXL)

Letos ne bom "prodajal" literature. Letos bom izpostavil par spletnih strani oz. mailing storitev, ki so prve in brez pomisleka dobile moje dovoljenje oz. soglasje za kontaktiranje po majski mrzlici.

  • Daleč največji openrate dajem newslettrom, ki jih prejmem od Statiste. Zakaj? Ker v vsakem emailu predstavijo zanimive izvlečkepresenetljive ugotovitve in pregled aktualnih tematik po svetu in Evropi v povsem enostavni obliki - dva velika grafa in dva majhna. S klikom na graf si lahko bralec prebere še njihov strokovni komentar prikazanih podatkov. Toplo priporočam!
  • Da ostajam na tekočem, kaj se v vseh vejah marketinga dogaja aktualno po svetu, sledim https://www.marketingweek.com/.
  • Za moj e-commerce lokalni firbec poskrbi večinoma Shopper's Mind Slovenija mailing.
  • Kot oče malega prestolonaslednika so zame zlata vredni preizkušeni nasveti mladih mamic, ko se odločam, kam naprej (na kavo, na izlet ali na dopust) ali pa nisem prepričan kaj vse potrebujem. Zaupam tem petim puncam in prejemam njihove maile: http://kamzmulcem.si/.
  • Pepakura - modelarski hobi, ki lahko zaposli misli in prevzame fokus ne glede na starost in spol. Izberi modelček, natisni, razreži in sestavi/zlimaj, če zmoreš (npr. masko najljubšega superheroja). 

    

Nastja Mulej

  • Definitivno knjiga Predanost, ker potrjuje vse, kar vem o učenju veščin: Talent x trud = veščina, veščina x trud = dosežek. (Nastjin oče je naredil povzetek knjige na 8 straneh, če ga želite prebrati, ji pišite na nastja@debono.si)
  • In seveda Parallel Thinking, ker sem bila recenzentka prevoda. V kratkem bo izšla pri Mladinski knjigi v zbirki Esenca.
Svoje predloge nam je zaupala tudi predavateljica in trenerka razmišljanja Nastja Mulej. (Foto: Nejc Lasič)

Miha Rejc (iPROM)

Ker, podobno kot vsi ostali, precejšen del svojega življenja preživim v avtu, sem iskal način, kako si lahko ta “mrtvi” čas naredim koristen. Odgovor so podcasti, in sicer redno poslušam naslednje tri:

V vseh treh podcastih se z vedno znova zanimivimi sogovorniki prepletajo teme, kot so vodenje, trženje, podjetništvo, preizkušanje samega sebe, medsebojni odnosi – tako zasebni kot poslovni – in še mnogo drugega.

   

Rok Hrastnik (Sensilab)

  • CB Insights - Nudijo najboljše poglobljene analize in napovedi dogajanja v tehnološkem svetu ter na prehodu iz klasičnih segmentov v tehnološke segmente. Najboljši vir idej za bodoče strateške usmeritve.
  • Techcrunch - Neusahljiv vir tehnoloških startup novic, kjer zares vidiš, kako hitro se vse spreminja in kako se iz trenutka v trenutek dogajajo disrupcije na vseh področjih.
Rok Hrastnik (Sensilab) bo med poletjem še posebej pozorno spremljal, katere novosti iz tehnološkega sveta bodo vplivale na marketing. (Foto: Nejc Lasič)

Manica Ferenc (Družina)

Še moj nasvet: knjiga ki jo morate prebrati to poletje je knjiga kanadskega avtorja Jordana Petersona: 12 pravil za življenje

Kaj priporočajo člani upravnega odbora DMS?

   

Mitja Pirc, predsednik upravnega odbora DMS

Predsednik UO DMS Mitja Pirc med poletjem priporoča prebiranje strokovne literature o najnovejših poslovnih trendih. (Foto: Nejc Lasič)

Nataša Mithans (Vareo)

Podcasti:

  • Reivionist History, Malcolm Gladwell – reinterpretacija preteklih dogodkov, ki so bili spregledani ali narobe razumljeni. Vpliv perspektive in javnega mnenja na izid dogodkov. Malcolm je odličen pripovedovalec.
  • The turnaround, Hubspot – prenovljena verzija The Growth Showa, ki se tokrat posveča podjetjem in produktom, ki so bili tik pred pozabo, vendar so s pomočjo dobrih idej in predanih ljudi ponovno zablesteli.

Knjige:

Nataša Mithans (Vareo) za poletje priporoča preplet strokovne literature in leposlovja. (Foto: Črt Piksi)

Lea Lipovšek (Blocktrade) 

  • Peter Block: Flawless consulting - tako imenovana konzultantska biblija na jasen in "common sense" način naslovi številna vprašanja, s katerimi se srečujejo ne samo poklicni svetovalci, ampak vsakdo, ki p(r)odaja znanje eksterno ali interno in želi imeti konstruktivne odnose. Ena najboljših knjig, ki sem jih kadarkoli prebrala. 
  • The Effortless experience: Conquering the new battleground for customer loyalty - za vsakogar, ki je morda že ugotovil, da njegove stranke ne cenijo in niso pripravljene plačati silnega impresioniranja, povsem drugače pa je, ko jim olajšamo življenje. Tudi s stroškovnega vidika zelo zanimiva knjiga. 
  • Alec Ross: Industries of the Future - če se tudi vi ukvarjate z razmišljanjem, kam gre tehnološki razvoj in katera znanja in kompetence bi bilo pametno (in profitabilno) nasloviti čimprej, je Ross pripravil odlično podlago - od robotike do digitalizacije finančnih trgov in genomike. 

Pa še manj strokovno, ampak izjemno uporabno za uravnoteženo zadovoljstvo: 

  • The Book of Life - projekt mojega najljubšega sodobnega filozofa Alaina de Bottona, ki na prijazen in neobsojajoč način razmišlja o številnih bolj ali manj družbeno sprejemljivih vprašanjih, ki se podijo po naših glavah. Super pomirjujoče branje :)

Lea Lipovšek (Blocktrade) v zadnjem obdobju poslovno življenje posveča blockchain svetu, zato je to tudi tematika njenih predlogov za poletno branje. (Foto: Nejc Lasič)

Jaka Kladnik (Marand) 

Jaka Kladnik (Marand) svetuje, da med poletjem preverimo, kako so uspela nekatera največja svetovna podjetja. (Foto: Nejc Lasič)

Aleksandra Brank (Abena)

  • Vsem, ki vas zanima ustvarjanje odlične uporabniške izkušnje, priporoča knjigo Shepa Hykena: Moments of Magic.

  

Matjaž Grm (Adria Mobil)

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 200 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
RASTEMO ŽE VEČ KOT 40 LET
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice