Podpredsednik DMS Lovro Gruden v uvodniku v novembrsko mesečno pismo članom DMS razmišlja o tem, kako drugi val covid-19 spreminja slovensko poslovno okolje in marketing. V zadnjem obdobju smo vsi skupaj precej "Darwinistični", v teh izzivov polnih časih bodo preživeli tisti, ki se bodo znali prilagoditi. K sreči je prilagodljivost ravno marketingašem pisana na kožo.

Tudi v drugem valu covid-19 je situacija odvisna od branže, v kateri deluje podjetje. Večina se je znova morala hitro obrniti in marsikaj postaviti na glavo. Nekaterim je to celo koristilo. V nekaterih branžah je prihajalo do težav z dobavitelji, kar je opomnik za podjetja, da začnejo z intenzivno diverzifikacijo dobavnih verig in prihodkov. V tem drugem valu so podjetja začela urejati določena področja, ki so jih tekoče potiskala v neopredeljeno prihodnost, kot recimo nabavo, logistiko, prodajne in komunikacijske kanale ... Kar veliko stvari je, ki bi jih morala pravzaprav podjetja urediti že bistveno prej, a se je njihova preložitev izkazala kot eden izmed razlogov za povečanje tveganj ob spreminjajočem poslovnem okolju.

Veliko stvari je, ki bi jih morala podjetja urediti že bistveno prej, a se je njihova preložitev izkazala kot eden izmed razlogov za povečanje tveganj. - Lovro Gruden (Indigo Consulting)

Kar se tiče marketinga, se je ta odzval precej "klasično". To v praksi pomeni komunikacijo z nagovori: "Tu smo za vas". Zagotovo je narasla uporaba digitala in digitalnih orodij, močno se je okrepila tudi podpora kupcem, podjetja so vzpostavila "digitalno / v živo" svetovanje in prodajo. Recimo banke so tukaj naredile velik korak naprej, prav tako imamo dobre primere pri slovenskih trgovcih, ki so bili v digitalizacijo tudi nekoliko prisiljeni. 

Prihodnost prinaša izzive za vse panoge, v katerih je nujno potreben stik s sočlovekom. Turizem, gostinstvo, logistika in nekatere storitvene dejavnosti, posledično pa to vpliva na celotne verige podjetij v teh industrijah. Recimo zaprtje restavracij povzroči spremembe v dobavi hrane, pijače, čiščenja, vzdrževanja in drugih storitev, ki so direktno vezana na to. Ukrepi se hitro spreminjajo in z njimi se spreminja poslovno okolje. V nekaterih branžah bodo podjetja enostavno morala dobiti podporo države. Tisti, ki so najbolj prizadeti, bodo morali poiskati nove rešitve in priložnosti izven obstoječih poslovnih modelov - iz transporta ljudi v transport hrane iz turizma v lokalne zgodbe in podobno. 

"Ukrepi se hitro spreminjajo in z njimi se spreminja poslovno okolje," opaža Lovro Gruden (Indigo Consulting).

Zagotovo lahko podjetja naredijo še kakšen korak naprej tudi z danimi ekosistemi njihovih dobaviteljev, kupcev in sredstvi, v katera so vlagali v preteklosti, kot so recimo nakupljeni stroji, IT oprema ... Nova poslovna orodja, nova partnerstva, spremembe v poslovnem modelu, zdaj je pravi čas, da se tega še bolj intenzivno lotimo. V tem obdobju smo potrdili, da smo zelo prilagodljivi, če moramo biti. Ne samo prilagodljivi, dokazali smo tudi, da smo zelo iznajdljivi, v kolikor nam branža, v kateri smo, to omogoča in imamo temu primerna sredstva.

Ne samo prilagodljivi, dokazali smo tudi, da smo zelo iznajdljivi, v kolikor nam branža, v kateri smo, to omogoča in imamo temu primerna sredstva. - Lovro Gruden (Indigo Consulting)

Foto: Nejc Lasič

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

o dms

Več kot

700

članov
Več kot

300

zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam
VEČ KOT 280 UR IZOBRAŽEVANJ
MREŽENJE Z VEČ KOT 700 ČLANI
večkot 70 dogodkov letno
spoznajte vse prednosti članstva
v društvu
razišči NIVOJE članstvA
dostavljamo NOVICE IZ SVETA
MARKETINGA
prijava na e-novice