Petra Čadež, novoizvoljena predsednica Društva za marketing Slovenije, v nagovoru članov DMS razmišlja o trenutni situaciji in o vlogi marketinga, ki je lahko gonilna sila podjetja pri izhodu iz krize in rasti v prihodnje. Med drugim izpostavlja, da je ravno to čas, ko lahko marketing vodstvu podjetja dokaže svojo pravo vrednosti.

V sodobni poslovni realnosti se je kar nekaj poslovnih funkcij znašlo v fazi hibernacije. Marketing ne more biti ena od njih. Njegova naloga je namreč spremljanje razmer, razumevanje dogajanja v poslovnem svetu in priprava različnih scenarijev za razvoj podjetja v prihodnosti. Marketing je tisti, ki mora podjetje potiskati naprej, marketing je gonilna sila, ki spremlja, kaj se dogaja z našimi uporabniki in kako z izdelki in storitvami ostati relevanten zanje. Marketing mora poiskati nove poslovne modele, začrtati nove strategije ter s tem vodstvu podjetja pokazati in dokazati, da se investicije v marketinške aktivnosti obrestujejo. Poslovnih rezultatov podjetja ne bodo rešila z zmanjševanjem marketinških investicij, prej nasprotno. Trenutna situacija je na nek način idealen poligon za to, da marketing dokaže svojo vrednost. V svetu, ko se vsi nekoliko zaustavljajo, je marketing ena izmed redkih funkcij, ki ima še več dela in nalog.

Marketing mora poiskati nove poslovne modele, začrtati nove strategije ter s tem vodstvu podjetja pokazati in dokazati, da se investicije vanj obrestujejo. - Petra Čadež (Atlantic Grupa)

Marketinga ni brez uporabnika. In ker se uporabnik močno spreminja, se mora spremeniti tudi marketing. Raziskovalne hiše že pripravljajo poročila o spremembah uporabnika v času koronavirusa. Sama bi njegovo vedenje razdelila na dve fazi - med koronavirusom in po umiritvi situacije. Kakšen je uporabnik danes? Danes je uporabnik zelo prilagodljiv, a v nekaterih stvareh ostaja konzervativen. Marketingaši moramo biti pri komunikaciji zelo previdni, to ni čas za humor, če ni značilen za znamko. Komunikacija mora biti čim bolj nevtralna, predvsem pa relevantna. To ni čas za akcije in cenovne vojne med ponudniki izdelkov in storitev. V tem trenutku uporabniki iščejo tisto, kar poznajo oziroma tisto, na kar se lahko zanesejo. Najboljša podjetja bodo znala razbrati sentiment uporabnika - je ta jezen, miren, celo prestrašen? Razlike med trgi so ogromne, če primerjamo denimo samo Slovenijo, Švedsko, ZDA in Španijo. To je čas, v katerem morajo blagovne znamke stati ob strani svojim uporabnikom in jim pomagati na tistih področjih, kjer so lahko relevantne.

"Komunikacija z uporabniki mora biti v tem času čim bolj nevtralna, predvsem pa relevantna," razmišlja Petra Čadež (Atlantic Grupa).

Utopično je pričakovati, da se bodo stvari po umiritvi situacije vrnile v stare tirnice. Kratkoročni strah uporabnikov pred boleznijo bo sicer mimo, a znašli se bomo v novi realnosti, v kateri se bodo zaradi upočasnjenih trgov močno spremenile uporabnikove navade. V takšnih časih se ljudje zatekajo k močnim blagovnim znamkam, ki jim zaupajo. To so tiste znamke, ki znajo biti relevantne tudi v težkih časih, ki se znajo diferenciirati od konkurence in razložiti, zakaj so boljše od ostalih. Kar delamo danes, se bo še kako obrestovalo v prihodnosti. Ne pozabimo pa tudi na to, da bodo po umiritvi situacije praktično vsi uporabniki vajeni kupovati prek spleta. To je zagotovo dejavnik, ki bo močno vplival na naše kupce.

V teh časih se ljudje zatekajo k močnim blagovnim znamkam, ki jim zaupajo. - Petra Čadež (Atlantic Grupa)

Društvo za marketing Slovenije se po najboljših močeh prilagaja novi realnosti. Zaradi zares velikega števila članov smo močni tudi takrat, ko ne moremo biti skupaj. DMS članom še vedno nudi podporo in aktualne vsebine, hkrati pa smo zares veseli, da člani tudi v tem času soustvarjajo delovanje društva, pošiljajo pobude in delijo izkušnje. V trenutni situaciji je to dokaz, da ni vse črno. To je čas, ko v ospredje prihaja humanost in pripravljenost na pomoč. Ljudje se zavedamo, da smo vsi v istem »čolnu«, ne glede na to, kaj delamo, koliko denarja imamo in kje živimo. V teh težkih časih se kaže dobra plat ljudi. Dobra ekipa je zbrana tudi v novem upravnem odboru DMS, ki je začel intenzivno načrtovati aktivnosti Društva. Ne samo danes, nenehno razmišljamo tudi o tem, kaj prihaja jutri, kaj se bo zgodilo po umiritvi situacije, ko bomo živeli v neki novi poslovni realnosti.

V Društvu za marketing Slovenije smo zaradi zares velikega števila članov močni tudi takrat, ko ne moremo biti skupaj. - Petra Čadež (Atlantic Grupa)

Za zaključek  pa … Marketingaši smo bili od nekdaj posebni ljudje, ki verjamemo, da je marketing najpomembnejša stvar na svetu. In trenutna situacija za nas predstavlja veliko priložnost, da to dokažemo tudi drugim. Velikokrat izpostavljamo težavo, da nimamo sedeža za mizo uprave podjetja, da nas vodstvo podjetja ne razume … No, zdaj imamo priložnost, da marketing zažari, da izvaja prave raziskave in analize, pripravlja ustrezne strategije in uveljavlja nove poslovne modele. Seveda obstajajo kategorije oziroma področja, ki jim bo težko, v vsaki krizi nekdo izgine, a za večino blagovnih znamk je to lahko tudi priložnost. Trenutna situacija je velika spodbuda za marketingaše, da dokažemo svojo vrednost. Če so vsi okrog nas na tleh in potrti, mora ravno marketing dati tisto energijo, ki lahko podjetje popelje v svetlo prihodnost.

Ostanite zdravi in dokažimo svojo vrednost,

Petra Čadež, predsednica upravnega odbora Društva za marketing Slovenije

VČLANI SE

Foto: Nejc Lasič

Povezane teme

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam